Jak přirozenou cestou skoncovat s přejídáním jednou provždy. Je to mnohem jednodušší, než se zdá - JakZdravě.cz

Jak přirozenou cestou skoncovat s přejídáním jednou provždy. Je to mnohem jednodušší, než se zdá

Epidemická situace nutí přesouvat většinu zaměstnanců z kanceláří do domácího prostředí, jak si ale zachovat všechny návyky včetně stravy?

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Ať už se nacházíte v karanténě, nebo vás vláda žádá, abyste se kvůli pandemii koronaviru přesunuli z kanceláře domů, pravděpodobně je to šok pro vaši denní rutinu. Neustálý přístup k jídlu a větší stres než obvykle mohou být důvodem k přejídání. Pokud jste se do své nové rutiny zcela neusadili, zde jsou klíčové tipy, které vám pomohou přiblížit se k normálu.




Vytvořte si stravovací plán 

Vypracování konzistentní rutiny vytváří základ pro vyvážené stravování. Pokud jste nikdy nebyli snídaňový typ, nyní je čas začít. Studie z roku 2020 zjistila, že energie, kterou vaše tělo vynakládání na trávení, je při snídani ve srovnání s večeří více než dvakrát vyšší. Tento výzkum podporuje dlouhodobou radu jíst snídani jako král, oběd jako princ a večeři jako chudák.


iZdroj fotografie: Depositphotos

Vědci poznamenali, že dobrovolníci, kteří jedli větší snídani a menší večeři, měli lepší kontrolu hladiny cukru v krvi. A když dobrovolníci jedli menší snídani a větší večeři, měli po celý den zvýšený pocit hladu, zejména po sladkostech. Než začnete svůj pracovní den, udělejte si čas na zdravější snídani. Na oběd se pak zastavte asi o pět hodin později a připravte si lehčí večeři tři až čtyři hodiny po obědě. Mezi večeří a spánkem si nechejte alespoň tři hodiny pro správné trávení. Tato praxe také podpoří kvalitní spánek.

Při práci se jídlu raději vyhněte 

I když je při psaní, poslechu konferenčního hovoru nebo odpovídání na e-maily lákavé dát si něco na zub, je to nejlepší čas dát si pauzu. Studie z roku 2020 publikovaná v časopise American Journal of Clinical Nutrition zjistila, že rozptýlené stravování ovlivňuje zpracování chuti a zvyšuje náchylnost k přejídání. Držte se svého stanoveného stravovacího plánu a vymezte si klidný čas bez telefonu či počítače, kdy budete jíst. Může to vypadat netradičně, ale být v klidu vám může pomoci jíst více všímavě a jídlo si více vychutnat.


iZdroj fotografie: Depositphotos

Upřednostňujte co nejméně zpracovaná jídla

V současné době jsou v obchodech mimo nezpracovaná jídla i ta extrémně zpracovaná, což jsou jídla, která před tím, než je budete mít na talíři, projdou několika procesy. Malá studie z roku 2019 sledovala 20 hospitalizovaných dospělých, kterým byla v náhodném pořadí poskytována buď ultra-zpracovaná nebo nezpracovaná strava po dobu 14 dnů. Vědci zjistili, že přístup k ultra-zpracovaným potravinám vedl u pacientů ke konzumaci 500 kalorií navíc za den a k následnému přírůstku hmotnosti.

Zdroj: The Healthy

Diskuze Vstoupit do diskuze
131 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
Sklady před vánočními svátky
Události247
Nová vláda chce po nastoupení do úřadu povinné očkování zrušit. Ne ale úplně, budou existovat výjimky
VědaŽivě
Čeká nás v budoucnu reálný Armageddon? V případě velkého asteroidu mířícího na Zem mají světové velmoci jasný scénář
adbz
Pěstování čerstvé jarní cibulky pomocí kelímku a vody. Během 9 dnů vyrostou na parapetu nekonečné zásoby