Mravenčení či necitlivost končetin spouští nedostatek 5 vitamínů a minerálů. Zbavit se parestezie ale není žádná věda

Mravenčení je obvykle způsobeno špatnou pozicí při spánku nebo dlouhého sezení v jedné poloze. Pokud se u vás ale objevuje bez zřejmé příčiny, mohou vám chybět některé vitamíny.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Necitlivost a mravenčení jsou neobvyklé pocity píchání, brnění či svědění, které se mohou objevit v kterékoli části těla. Lidé tyto pocity obvykle zaznamenávají v rukou nebo nohou. Tomuto mravenčení či necitlivosti se odborně říká parestezie. Nancy Hammond, M.D. vysvětluje, že projev parestezie může být přechodný, například když dlouho sedíte se zkříženýma nohama, nebo chronický.

Příčiny brnění a necitlivosti končetin

Pokud necitlivost a brnění přetrvávají a není zřejmá příčina těchto pocitů, může se jednat o příznak onemocnění nebo zranění, například roztroušené sklerózy nebo syndromu karpálního tunelu. Léčba bude záviset na vaší diagnóze. Většina lidí pociťuje při určitých příležitostech brnění rukou a nohou, které může být nepříjemné, i když nepředstavuje vážný zdravotní problém. Brnění rukou a nohou může být důsledkem různých příčin, z nichž většina je dočasná. Brnění a necitlivost jsou někdy příznaky nedostatku některých živin.

Mravenčení může způsobovat nedostatek těchto 5 vitamínů a minerálů:

1. Vitamín B12

Může se jednat o závažný problém, který má účinky na mozek, klouby a svaly. Způsobuje deprese, ztrátu paměti bludy, brnění a necitlivost.

2. Hořčík

Mravenčení a necitlivost mohou také ukazovat na nedostatek hořčíku, který ovlivňuje hormony, svaly, funkci srdce a další. Hladinu hořčíku můžete optimalizovat konzumací dýňových semínek, luštěnin a vyhýbáním se limonádám, alkoholu a kofeinu.

iZdroj fotografie: Freepik

3. Vápník

Vápník je nezbytný pro kosti a svaly a podporuje také zdraví srdce a krve. Tělo vlastně protestuje, pokud ho má nedostatek. Nedostatek vápníku můžete snadno napravit konzumací potravin bohatých na vápník, jako jsou mléčné výrobky, sója, obohacené obiloviny a chléb.

4. Vitamín E

Vitamín E chrání nervový systém a jeho nedostatek v těle způsobuje necitlivost a brnění nohou a rukou. Zvyšte konzumaci potravin, jako jsou slunečnicová semínka a zeleniny, například brokolice.

5. Vitamín D

Vitamín D zlepšuje vstřebávání vápníku v těle a jeho nedostatek může způsobovat příznaky, jako je necitlivost, brnění, hubnutí, únava a zácpa. Nejlepším způsobem nápravy je vystavení se slunečnímu záření a měli byste také zvýšit příjem mléka, obilovin a sóji.

Pokud pociťujete necitlivost a brnění, měli byste přehodnotit své stravovací návyky a zařadit do každodenního jídelníčku zdravé potraviny. Pokud se váš stav nelepší, konzultujte jej s praktickým lékařem.

Co pomohlo proti častému mravenčení vám?

Zdroj: Healthline

Diskuze Vstoupit do diskuze
143 lidí právě čte
Autor článku

Klára Sladká

Zobrazit další články