Bezpečná jízda na kole za každých okolností - JakZdravě.cz

Bezpečná jízda na kole za každých okolností

Sportování působí na naši tělesnou schránku i psychiku jako lék. Neprospívá jen tělu, ale osvěžuje i mysl a udržuje dobrou náladu. Kdo chce být fit po tělesné i duševní stránce, měl by své zdraví pravidelně posilovat aktivním pohybem, ale neměl by při tom podcenit bezpečnost.

i Zdroj fotografie: Dreamstime
                   

Podzim je obdobím dlouhých tmavých večerů a jen o něco málo světlejších dnů. To však neznamená, že sportovec má v tomto ročním období přestat sportovat. Znamená to jen, že by se měl na sportování v šeru či ve tmě náležitě připravit. Jste zvyklí jezdit na kole i po večerech nebo v noci? Noční srážky automobilů a cyklistů mají obvykle vážné následky. Nejčastější příčinou na straně řidičů je příliš vysoká rychlost a na straně cyklistů nedostatečné osvětlení. Cyklisté mají tendenci přeceňovat svou viditelnost a myslet si, že je řidiči vidí už zdálky, jenže opak je pravdou. Zvláště v šeru a v noci.

Bezpečná jízda na kole 

Mnoho cyklistů podceňuje fakt, že bez kvalitních světel a reflexních prvků na oblečení řidičům v šeru či ve tmě v podstatě splývají s okolím. Aby řidiči motorových vozidel cyklistu dobře viděli, i když už nesvítí slunce, měl by na kole mít důležité cyklodoplňky a povinnou výbavu – přední světla, boční světla, zadní světla a odrazová světla. Zásadní podmínkou bezpečné jízdy je cyklistická helma a také brýle, chrániče a cyklistické rukavice. Ideální cyklistická helma má zapínání pod bradou a co nejmenší váhu. Dobrým tipem jsou komfortnější modely – helmy s větracími otvory a síťkou proti hmyzu. Podcenit se nevyplatí ani barvu oblečení. Nejlepší jsou barvy fluorescenční, protože jsou na silnici dobře viditelné. Oblečení v oranžové, žluté či zelené fluorescenční barvě nemalou mírou přispívá k bezpečnosti cyklisty. 

Výlety na kole 

Sportování snižuje nepříznivé následky stresu v lidském organismu – snižuje v těle hladinu stresových hormonů. Jízda na kole působí blahodárně nejen na tělo, ale i na psychiku – zlepšuje kondici i náladu. Před jízdou však nezapomeňte zkontrolovat polohu sedla, řídítka, řetěz a kola, abyste si mohli být jisti, že sportujete bezpečně. Trasu si vybírejte podle toho, zda jste začínající nebo pokročilí cyklisté, a nepřeceňujte své síly. Před jízdou se rozcvičte a při jízdě nezapomínejte správně dýchat. Správné dýchání totiž zvyšuje požitek z každého sportu. Na delší cyklistické výlety si nezapomeňte připravit malé občerstvení – lehké jídlo a dostatek tekutin. Nepodceňte ani přípravu hygienických potřeb, lékárničky a krabičky poslední záchrany (známé kápézetky), do batohu si přibalte i mapu, mobil a náhradní oblečení.

Diskuze Vstoupit do diskuze
123 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
Sklady před vánočními svátky
Události247
Nová vláda chce po nastoupení do úřadu povinné očkování zrušit. Ne ale úplně, budou existovat výjimky
VědaŽivě
Čeká nás v budoucnu reálný Armageddon? V případě velkého asteroidu mířícího na Zem mají světové velmoci jasný scénář
adbz
Pěstování čerstvé jarní cibulky pomocí kelímku a vody. Během 9 dnů vyrostou na parapetu nekonečné zásoby