Lidový zázrak za pár kaček: Toto obyčejné semínko zachránilo více než 10 000 pacientů s onemocněním střev

Pokud zařadíte toto obyčejné semínko do svého jídelníčku, čekají vás úžasné zdravotní přínosy. Skvěle chrání žaludek i střeva a podporuje cévy.

i Zdroj fotografie: Freepik
                   

Lněné semínko je velmi prospěšná potravina, kterou můžete zakoupit téměř v každém obchodě s potravinami, a to za pár korun. Jeho pravidelná konzumace je spojována s řadou zdravotních přínosů, včetně ochrany trávicího traktu, léčby průjmu a podpory krevního oběhu a užívat ho můžete hned v několika formách. Jak uvádí lékař Jared Meacham, semínka vám navíc dodají užitečné živiny a odstraní přebytečné tuky. 

Lněná semínka ochrání žaludek i střeva

Lněná semínka patří mezi nejzdravější produkty na světě. Obsahují bohaté množství vlákniny, hořčík a především také omega-3 mastné kyseliny, díky kterým podporují krevní oběh a chrání tělo před mnoha nebezpečnými nemocemi. Kromě toho mají velmi nízký obsah sacharidů a nabízí vysoký obsah rozpustné i nerozpustné vlákniny. To znamená, že podporují detoxikaci tlustého střeva, regulují hladinu cukru v krvi a pomáhají odbourávat tuky. 

Již po staletí se tato užitečná potravina používala jako přírodní projímadlo. Semena totiž po konzumaci začínají bobtnat, čímž výrazně zvětšují objem stolice a spolu s obsaženou vlákninou usnadňují pohyb střev. Obzvláště zajímavé jsou poté jejich schopnosti podporovat srdeční sval a mozek. Těmito účinky disponují dle serveru WebMD především díky obsaženým kyselinám, které působí protizánětlivě, podporují obnovu tkání a krvetvorbu. 

Vychutnat si je můžete s jogurtem 

Lněná semínka si můžete vychutnat mnoha způsoby. Nejlépe však chutnají v kombinaci s bílým jogurtem, který ještě můžete osladit medem. Pokuste se je však konzumovat zpravidla ráno, protože tehdy budou mít na váš trávicí trakt maximální účinek.

Lněné semínko je přírodní zázrak, který dodá energii, dokonale vyhladí pleť a zlepší trávení. Důležité je nepodcenit jeho přípravu

Přidat je však můžete i do ovocných nápojů, ovesných vloček, marmelád nebo také omáček (pokud chcete experimentovat). Na webu JakZdravě jsme též psali o zdravotních přínosech lněného semínka v článku staršího data.

Jak často jíte lněná semínka vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
50 lidí právě čte
Autor článku

Lukáš Jírovec

Zobrazit další články