Pět důvodů, proč konzumovat melounové semínko. Pečená jsou nejlepší. Křupavě chutná a pro tělo ohromně výživná

Možná jste zvyklí plivat melounová semínka nebo si rovnou kupujete takové melouny, které je ani neobsahují. Semínka melounu však mají své výhody a je dobré je jíst.

i Zdroj fotografie: Pixabay
                   

Semínka melounu mají velmi nízký obsah kalorií a jsou značně výživná. Po upečení jsou křupavá a chutná a snadno nahradí další nezdravé možnosti občerstvení. Po přečtení tohoto článku je už rozhodně nebudete vyhazovat. Ba právě naopak, budete se snažit využít jejich přínosu pro vaše zdraví.

Jsou nízkokalorická a obsahují hořčík

Velká hrst melounových semínek váží asi čtyři gramy a obsahuje tedy zhruba 23 kalorií. Pokud tak hledáte pochoutku, jež nahradí bramborové lupínky, právě jste ji našli. Samozřejmě, že je vhodné semínka vysušit v troubě a dochutit. Díky tomu vám plně nahradí právě chipsy nebo další slané pochutiny, které si s chutí dáváte večer ke skleničce vína. A můžete je mlsat bez výčitek svědomí.

iZdroj fotografie: Pixabay

Navíc obsahují několik minerálů. Jedním z nich je například hořčík. V porci, o níž jsme se zmiňovali výše, je obsaženo 21 miligramů hořčíku, což je 5 procent denní dávky. Je nezbytný pro mnoho metabolických funkcí těla. Navíc udržuje správné nervové a svalové funkce stejně jako imunitu a zdraví srdce a kostí. Je tedy zapotřebí jeho množství v těle udržovat a jíst potraviny na něj bohaté.

Semínka melounu obsahují i železo

Hrst melounových semínek obsahuje asi 0,29 miligramů železa. Na druhou stranu se v nich nachází fytát, který snižuje vstřebávání železa, a tím i jejich výživovou hodnotu. Železo je totiž důležitou složkou hemoglobinu. Přenáší kyslík v těle a navíc pomáhá převádět kalorie na energii. Tato semínka jsou navíc dobrým zdrojem mononenasycených i polynenasycených mastných kyselin. Ty jsou užitečné při ochraně před infarktem.

iZdroj fotografie: Pixabay

Zároveň v nich obsažené dobré tuky pomáhají při snižování hladiny špatného cholesterolu v krvi. Jsou také dobrým zdrojem zinku, který je rovněž nezbytný pro imunitní systém. A jak je upéct? Je to snadné. Předehřejte si troubu na 180 stupňů a vložte semínka na plech. Pečte asi 15 minut. Můžete občas promíchat. Po upečení k nim přidejte trochu olivového oleje, sůl nebo skořici či cukr. Vyzkoušejte i limetkovou šťávu nebo chilli.

Zdroj: Healthline

Diskuze Vstoupit do diskuze
144 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
DámskýDeník
Nikoho v životě nepotkáváme náhodou – 5 typů vesmírných vztahů, které vám postupem času začnou dávat smysl
Události247
Události247
Zvěrstva Ukrajinců ve válce: Ukazuje se, že nejenom Rusové páchají nelidské činy
VědaŽivě
VědaŽivě
Optická hádanka, která je pro mnohé lidi zcela neřešitelná. Kolik kruhů jste schopni najít na tomto obrázku?
adbz
adbz
Navraťte černému oblečení svou pravou barvu. Vybledlé kousky zachrání trocha kávy