Mléko může způsobit akné. Pokud se problém rozvine, doporučuje se úprava stravy

Akné není problémem pouze dospívajících, umí potrápit také v dospělosti. U některých lidí za tímto problémem může stát konzumace mléka a mléčných výrobků.

i Zdroj fotografie: iStock
                   

Mléko a výrobky z něj jsou základem každé stravy. U některých lidí se může vyskytovat spojitost mezi konzumací mléka a výskytem, nebo dokonce zhoršením, projevů akné. Podle lékařky Shilpa Amin existují výzkumy, které prokázaly vyšší výskyt akné u dospívajících dívek a chlapců, kteří pravidelně pili mléko. Připouští, že v některých případech může být příčina jinde, pokud se ale vyskytuje problém s pletí, vyplatí se účinky mléka na kůži pozorovat. Někteří jedinci na něj reagují právě aknózními pupínky.

Způsobuje mléko akné?

Předpokládá se, že důvod, proč u některých lidí vzniká souvislost mezi pitím mléka a akné, se ukrývá ve složkách, které mléko obsahuje. Jde především o hormony a bioaktivní látky. Růstový faktor, který se vyskytuje nejen v mléce, ale i v ostatních mléčných výrobcích, podporuje tvorbu kožního mazu. Tím se rozšiřují a ucpávají kožní póry, vznikají nedokonalosti, záněty a akné. Samotné mléčné složky zánět jen podporují.

Čím nahradit mléko ve stravě

Pokud se rozhodnete, byť na čas, vyřadit ze stravy mléko a mléčné výrobky, musíte si najít jiný zdroj vápníku. Plnotučné kravské mléko nenahrazujte odstředěným kravským, to problém pravděpodobně nevyřeší. Obsah tuku nehraje roli. Naopak v plnotučném mléce zůstává více estrogenu, který naopak o pokožku pečuje. Samotné mléko lze nahradit rostlinnými, z nichž některé mají přidaný vápník.

Stravování s akné

Vyhýbejte se potravinám, které mohou způsobovat akné. To jsou všechny produkty s vysokým glykemickým indexem a nepatří ani do zdravé stravy. Jde o bílé pečivo, hranolky, sladké nápoje, chipsy a křupky, sladkosti, alkohol, kořeněná jídla, jídla rychlého občerstvení a čokoládu.

iZdroj fotografie: Freepik

Do svého jídelníčku přidejte potraviny, které jsou pro pleť (a nejen pro ni) blahodárné. Patří sem například:

  • celozrnné výrobky
  • libové maso a ryby
  • čerstvá zelenina (hlavně zelená listová)
  • ovoce
  • semínka

Nezapomeňte vybírat také potraviny bohaté na zinek a vitamíny A a E, které podporují celkové zdraví pokožky.

Která potravina zhoršuje stav pleti vám?

Zdroj: Healthline
Diskuze Vstoupit do diskuze
90 lidí právě čte
Autor článku

Dita Polívková

Zobrazit další články