Pořádná a vydatná snídaně prodlužuje život. Pro tělo je lékem na dlouhověkost, ale pozor na osudové chyby

Vědci zjistili, že můžete prodloužit svůj život tím, že budete jíst určité množství potravin ke snídani, která bude tvořit vaše hlavní jídlo dne.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Kdo by nechtěl žít déle? Každý člověk toužící po dlouhém životě hledá způsoby, díky nimž by na světě mohl zůstat co nejdéle. Naštěstí určité metody existují a jednu z nich si nyní ukážeme. Nové studie totiž poukazují na to, že konzumace snídaně jakožto hlavního jídla může zabránit dlouhodobému přírůstku hmotnosti. Právě ten většinou ohrožuje náš život a zkracuje jeho délku.

Držte dietu a starejte se o to, co jíte

Jedním z nejdůležitějších faktorů, který ovlivňuje průměrnou délku života, je hmotnost. Nadváha může vést k řadě vážných nemocí a potenciálně život ohrožujících stavů. To jsou například různá srdeční onemocnění, cukrovka 2. typu a další. Pokud se budete o svou váhu starat a nebude se každým rokem zvyšovat, jste na dobré cestě k dlouhověkosti. 

iZdroj fotografie: Depositphotos

Tím se dostáváme k dietě, která je nedílnou součástí správné hmotnosti. Je dobré vědět, co jíte. Je velký rozdíl, když člověk jí každý den pouze to, na co má chuť, nebo se s přehledem stará o své přijaté kalorie. Odborníci poznamenávají, že nejsou důležité pouze kvalita a druh potravin, ale také velikost porcí. Vědci totiž představili novou studii, v níž zkoumali vztah mezi frekvencí konzumace jídla a změnami indexu tělesné hmotnosti (BMI). 

Ti, kteří snídají pořádně, mají menší BMI

Výzkumu se zúčastnilo neuvěřitelných 50 660 lidí. Zkoumaní jedinci byli především dospělí. Vědci na nich pozorovali, kolik denních jídel přijímají, jaká je jejich délka nočního půstu, jaký mají příjem získaný ze snídaně a kdy konzumují největší jídlo. Poté zkoumali, jak jejich zvyky reagují na změny v BMI za účelem poukázat na to, co je průměrně pro člověka nejlepší. Ti, kteří jedli jako největší jídlo snídani, měli výrazně menší BMI než jedinci, kteří měli největší jídlo k obědu.  

iZdroj fotografie: Depositphotos

Z výsledků tak vychází, že snídaně pravděpodobně opravdu tvoří správný základ dne. Kdo pořádně snídá, má nižší BMI než ti, kteří si snídani nedopřejí. „Snídaně a konzumace velkého množství jídla ráno mohou být účinnými způsoby, jak zabránit přírůstku hmotnosti,“ dodal jeden z vědců. Pokud si tedy chcete prodloužit život, rozhodně myslete na zásadní atribut – hmotnost! 

Zdroj: Health Solutions

Diskuze Vstoupit do diskuze
81 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
DámskýDeník
Kvůli vysokému tlaku a cholesterolu musela změnit životní styl. Ve svých 76 letech má lepší postavu než kdejaká třicítka
Události247
Události247
Stát přidá důchodcům za každé vychované dítě 500 korun, pouze ale jednomu z rodičů. Odborníci očekávají soudní tahanice
VědaŽivě
VědaŽivě
Co říkají Mormoni o stvoření světa a na čem jsou jejich teorie o vzniku založeny
adbz
adbz
Jak v obchodě vybrat ten nejlepší meloun? Řiďte se jednoduchým pravidlem a už nikdy neodnesete zkažený či nedozrálý kus