Výhody a rizika konzumace kuřecího masa | JakZdravě.cz

Jíst, či nejíst kuřecí maso? Ty nejdůležitější informace před námi obchodní řetězce tají

Kuřecí maso je nízkokalorické, a pokud zvolíte správný způsob vaření, může mít mnoho přínosů pro vaše zdraví. Pozor však na jeho stinné stránky, které stojí za řadou onemocnění.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Kuřecí maso obsahuje řadu důležitých živin, například bílkoviny, selen a fosfor. Bílkoviny jsou důležité pro lidské zdraví a budování svalové hmoty. Je také bohaté na vitaminy B, které jsou potřebné pro zdraví mozku, přísun energie a syntéze DNA. Kuřecí maso by rozhodně mělo být součástí zdravého a vyváženého jídelníčku, má však ale i své stinné stránky, uvedl  Miho Hatanaka, RDN, L.D.




Výborný zdroj bílkovin

Kuřecí maso má nízký obsah kalorií, ale zároveň vysoký obsah bílkovin a právě proto je ideální součástí dietního jídelníčku. Studie ukázaly, že bílkoviny zvyšují pocit sytosti a tak vám pomohou při redukci hmotnosti nebo udržení štíhlé linie. Při posilování vám pomohou rychleji a lépe budovat svalovou hmotu. Podílejí se i na vstřebávání vápníku a tím i na zdraví vašich kostí.


iZdroj fotografie: Pixabay

Kuřecí maso je zdroj důležitých vitamínů

Kuřecí maso je zdrojem mnoha klíčových živin, vitamínů a minerálů. Obsahuje vitamíny skupiny B , jako je niacin, vitamín B6 a B12. Obsahuje selen, který je nezbytný pro správnou funkci štítné žlázy a imunitního systému a podílí se i na plodnosti.

Nevýhody a rizika konzumace kuřecího masa

Ne každé kuřecí maso je zdravé. Vždy záleží na jeho tepelné úpravě, například kuřecí nugety nebo smažené kousky mají vysoký obsah nezdravých tuků a sacharidů. Průmyslově zpracované kuřecí maso je nezdravé a jeho konzumace bývá spojována s vyšším rizikem srdečních onemocnění, cukrovky, vysokého krevního tlaku a některých typů rakoviny. Obsahuje sodík, dusitany a konzervační látky, které jsou pro lidský organismus nezdravé.


iZdroj fotografie: Pixabay

Ideální tepelná úprava kuřecího masa

Nejlepším způsobem jak kuřecí maso tepelně upravit je jednoznačně vaření, grilování nebo pečení. Můžete ho i smažit, vždy ale použijte kvalitní rostlinný olej a jen přiměřené množství. Z kuřecího masa si můžete uvařit například i polévku. Na jednu porci byste měli použít 85–113 g masa a vždy zvolit zdravou přílohu.

Kuřecí maso může být dietní pokud zvolíte správný způsob vaření a nejlépe zeleninovou přílohu. Obsahuje mnoho živin, které jsou pro lidské zdraví velmi prospěšné. Pokud se snažíte zhubnout je ideální ho zařadit do vašeho dietního jídelníčku, do kterého je dobré zařadit i jiné libové maso, ryby, zeleninu a ovoce, aby byl váš jídelníček opravdu vyvážený.

Jakému způsobu vaření kuřecího masa dáváte přednost vy?

Zdroj: Healthline

Diskuze Vstoupit do diskuze
102 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
Sklady před vánočními svátky
Události247
Nová vláda chce po nastoupení do úřadu povinné očkování zrušit. Ne ale úplně, budou existovat výjimky
VědaŽivě
Čeká nás v budoucnu reálný Armageddon? V případě velkého asteroidu mířícího na Zem mají světové velmoci jasný scénář
adbz
Pěstování čerstvé jarní cibulky pomocí kelímku a vody. Během 9 dnů vyrostou na parapetu nekonečné zásoby