10 návyků, kvůli kterým vypadáte starší | JakZdravě.cz

10 každodenních chyb, kvůli kterým stárnete rychleji. Vyhněte se jim obloukem, a předejděte nepěkným vráskám

Kvůli těmto 10 věcem, které běžně děláte každý den, budete vypadat starší a vrásky se objeví dříve. Vyhněte se jim, držte se našich tipů a budete vypadat stále na dvacet.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Jestliže vypadáte starší, než doopravdy jste, pak je možnou příčinou jedna z těchto 10 věcí. Ty totiž děláme ve svém každodenním životě naprosto běžně a automaticky. Možná ale ani netušíte, že právě díky nim můžete vypadat mnohem starší. Faktorů ohledně stárnutí je nespočet. Genetika, vliv prostředí, stravy a mnoho dalšího. Něco změnit nemůžete, ale těchto 10ti návyků bude snadné se zbavit.




1. Nevyvážená strava s nízkým obsahem tuků

Je třeba jíst opravdu pestrou stravu. Jestliže se budete vyhýbat tukům, pak můžete vypadat starší. Konzumace omega-3 mastných kyselin je skvělou prevencí tvorby vrásek. Pomáhají totiž s pružností a hladkostí pleti, což je žádoucí v každém věku. A například nízkotučná dieta nás o tyto látky zbytečně připravuje.


iZdroj fotografie: Depositphotos

2. Pití nápojů přes brčka

Nejspíš si každý občas vezmeme brčko k nápoji, takže víme, že je potřeba rty kolem něj silněji stisknout. A to je ten problém. Tímto způsobem se totiž opravdu snadno vytvoří okolo úst linky a vrásky. Proto zkuste pít ze sklenic a kelímků přímo. Kouření způsobuje to samé. Pokud jste kuřák, pak se snažte přestat. Protože celkově cigarety a další tabákové výrobky organismus hodně zatěžují – a to zdaleka ne pouze vráskami.

3. Pozice při spánku na boku

Spánek na boku či rovnou na břiše není úplně tou nejlepší pozicí. Jakmile máte totiž obličej celou noc přimáčknutý na polštář, kůže je celá pokrčená, a zvyšuje se tím tvorba vrásek. Nejlepší pozicí pro spánek je rozhodně ta na zádech, která je vhodná i pro zdraví vašich zad a dalších částí těla. A pokud chcete svoji pleť opravdu důsledně ochránit před vráskami, pak si pořiďte hedvábný povlak na polštář.


iZdroj fotografie: Unsplash

4. Pozor na vadné držení těla

Toto je opravdový problém dnešní populace. Všichni koukáme neustále dolů na obrazovky svých mobilů. Tím přetěžujeme krční páteř, která nás potom může bolet, a dokonce napomáháme vytváření vrásek na krku. Navíc špatné držení těla vychyluje páteř, což může zapříčinit bolestivá a nevratná poškození. Pokud opravdu musíte stále hledět na telefon, zkuste si ho alespoň dát do úrovně očí.

5. UV ochrana pleti každý den

Spousta lidí neví, jak důležité nošení SPF na pleti doopravdy je. Krémy s UV filtry není třeba používat jen na dovolených, kde na nás praží celý den slunce. Je nutné je používat každý den minimálně jednou, a to ráno. Sluneční paprsky jsou totiž jednou z hlavních příčit předčasného stárnutí pleti. Nezáleží na počasí, krém s SPF alespoň 25 by měl být základem ranní péče o pleť.


iZdroj fotografie: Depositphotos

6. Nadměrné používání topení a klimatizací

Topení a klimatizace mají tu nepříjemnou vlastnost, že příliš vysušují vzduch v místnostech. Tím přesušují také vaše vlasy a pleť. V důsledku toho se pak vrásky tvoří snadno a rychle. Proto je lepší se těmto regulátorům teploty vzduchu vyhnout, nebo je aspoň nepoužívat příliš často.

7. Úplné vyhýbání se cukru

Nejspíš je všem jasné, že cukr není zrovna nejzdravější. Proto se ho často snažíme omezit. Ovšem ani stres a úzkost nejsou zdravé, a pokud vám pomáhá nějaký ten dezert či sladkost, nemusí to být úplně na škodu. A jestliže je pro vás jídlo radost a příjemný požitek, občasný malý hřích může být jenom ku prospěchu. Psychický stav se na obličeji podepisuje snad ze všeho nejvíc.


iZdroj fotografie: Pixabay

8. Neustálé sledování obrazovky televize

Několikahodinové sledování televize každý den není vůbec dobré a zdravé. Podle průzkumů dokonce každá hodina, kterou strávíte hleděním na obrazovku televize, vám zkracuje život o 22 minut. Minimálně každou půl hodinu je tedy fajn vstát a trochu se projít či protáhnout. Sezení na gauči či u stolu by nemělo být delší než hodinu v kuse.

9. Velký a dlouhodobý nedostatek spánku

Dospělý člověk by měl spát každou noc 7 – 9 hodin. Je to doporučené množství, přestože je to hodně individuální a každý potřebujeme něco jiného. Dlouhodobý nedostatek spánku má nejen za následek to, že vypadáte unaveně, ale také to rozhodně neprospívá zdraví. Příznakem nedostatečného spánku může být úbytek energie, pomalejší přemýšlení či přibírání na váze.


iZdroj fotografie: Depositphotos

10. Stres ze špatné organizace

Chronický stres a úzkost mohou mít opravdu nepříjemné dopady na naše zdraví. Jejich působení totiž trvale poškozuje buňky, a tím zároveň urychluje i proces stárnutí. Co můžete udělat dnes, nenechávejte na zítra. Držte se toho, abyste se později nestresovali kvůli něčemu, co jste měli udělat, ale neudělali.

Naplánujte si, čemu se teď budete raději vyhýbat právě vy?

Zdroj: BrightSide

Diskuze Vstoupit do diskuze
150 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
Malý chlapec se během koncertu stal centrem dění. Svými tanečními kreacemi ukradl kapele veškerou pozornost
Události247
Revmatoidní artritida je zákeřná nemoc. Proč se pacienti bojí mluvit se svými lékaři a jaké to může mít následky? Podrobnosti vysvětlila předsedkyně Revma Ligy Müllerová
VědaŽivě
Posedlost celebritami snižuje inteligenci, uvádí studie. Lidé se slabostí pro své idoly brzdí výkon svého mozku
adbz
Se sázením cibule není doporučeno čekat až na jaro. Brzký výsev zajistí gigantické plody s příchodem prvních teplých dnů