Pozice lva pro vaše fyzické a duševní zdraví | JakZdravě.cz

Znáte Lví dech? Jeho přínosy pro duševní i fyzické zdraví jdou nad rámec všech léků

Jóga zahrnuje velké množství pozic, které vám pomohou zlepšit jak fyzické, tak i psychické zdraví. Pozice lva je vhodná k uvolnění napětí a stresu.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Cvičení Jógy je velmi populární a některé cviky a pozice můžou prospět vašemu emociálnímu a duševnímu zdraví. Dechové cvičení pomohou zlepšit dýchání a životně důležitou energii. Některé dýchací techniky umožňují zvýšit kapacitu plic, zlepšit koncentraci a také se vám bude lépe spát, upozorňuje Courtney Sullivan, certifikovaná instruktorka jógy.




Lví dech neboli Simhasana

Tuto pozici můžete cvičit v rámci celého cvičení jógy, ale lze ji provádět kdykoli si potřebujete odpočinout a ulevit od stresu. Toto dechové cvičení zmírňuje stres, eliminuje toxiny v těle a stimuluje horní část hrudníku, hrdlo a hlasivky. Díky pozici lva zrelaxujete svaly na obličeji a krku, což je praktické zejména pokud jste dlouho mluvili. Má velký vliv na vaše duševní zdraví pomůže vám uvolnit emoce a myšlenky.


iZdroj fotografie: Pexels

Kdy a kde provádět dechová cvičení

Některá dechová cvičení můžete provádět kdykoliv a kdekoliv. Pozici lva si ale raději nechte do soukromí na doma, zbytečně byste na sebe na veřejnosti upozorňovali. Najděte si čas sami na sebe, cvičte jógu a procvičujte lví dech raději doma v soukromí.

Zařazení lvího dechu do cvičení

Pozici lva je vhodné zařadit na začátek nebo konec ásany, pokud se cítíte ve stresu můžete provádět pouze tuto pozici, která váš stres zmírní. K provádění této pozice si můžete vybrat více poloh, například v sedě na zemi nebo na židli, ale i na všech čtyřech.


iZdroj fotografie: Pexels

Jak na pozici lva

Najděte si vhodné místo na podlaze a pohodlně se posaďte. Nakloňte se mírně do předu a ruce položte na zem před sebe. Roztáhněte prsty od sebe a při dýchání vydechujte vždy nosem. Poté otevřete ústa, vystrčte jazyk aby směřoval dolů k bradě a silně vydechujte. Při výdechu vydávejte zvuky jako lev, které jdou z hloubi břicha. Chvíli volně dýchejte a poté lví dech znovu opakujte, alespoň sedmkrát. Zakončete hlubokým dýcháním a relaxací.

S každým výdechem si představujte jak vás veškerý stres opouští. Pokud vás něco trápí, představte si jak vaše trápení z vás právě odchází. Věřte, že se vám opravdu uleví, když se se vším negativním rozloučíte a ze svého těla necháte vše odejít.


iZdroj fotografie: Pexels

Pozice lva je prospěšná pro vaše zdraví

Pozice lva může být prospěšná pro osoby, které trápí astma. U dětí s poruchou autistického spektra může pomoct eliminovat nesoustředěnost a regulovat stres. Zmírňuje stres a úzkost. Pomáhá zlepšit spánek a koncentraci, snižuje krevní tlak a zlepší kapacitu vašich plic. Dokonce může pomoct při odvykání nikotinu, protože snižuje chuť na cigaretu.

Pokud jste začátečník a nebudete pozici lva dělat správně, mohlo by se vám udělat i nevolno. Pro začátek je dobré si najít kvalifikovaného instruktora jógy, který vám se vším poradí a řekne jak dělat pozice správně a jak u nich dýchat.

Cvičíte jógu? Pokud ano, docházíte do studia nebo cvičíte doma v soukromí?

Zdroj: Healthline

Diskuze Vstoupit do diskuze
98 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
Sklady před vánočními svátky
Události247
Nová vláda chce po nastoupení do úřadu povinné očkování zrušit. Ne ale úplně, budou existovat výjimky
VědaŽivě
Čeká nás v budoucnu reálný Armageddon? V případě velkého asteroidu mířícího na Zem mají světové velmoci jasný scénář
adbz
Pěstování čerstvé jarní cibulky pomocí kelímku a vody. Během 9 dnů vyrostou na parapetu nekonečné zásoby