Tenisový míček zbaví napětí v krku a bolesti zad. Úleva se dostaví už několik vteřin po cvičení

Pokud vás trápí bolest těla, a to v jakémkoliv místě, nemusíte užívat drahé chemické léky. S úlevou vám skvěle pomůže obyčejný tenisový míček.

ploché nohy i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Pokud vás trápí nepříjemná bolest těla, která vám znemožňuje sebemenší pohyb, nemusíte si neustále kupovat drahé léčivé prostředky – většina z nich vám totiž ve výsledku stejně nepřinese takovou úlevu, jakou požadujete. Abyste se problému zbavili jednou pro vždy, a to již během několika vteřin, můžete podle lékařky Peggy Pletcher vyzkoušet některá cvičení s obyčejným tenisovým míčkem. Pokud totiž na něj vyvinete svými svaly správný tlak, uvolníte tím napětí a potřebné nervy, které tuto nepříjemnou bolest způsobují. 

1) Napětí v krku

Napětí v šíji je velmi časté u lidí, kteří tráví dlouhé hodiny v kanceláři, nebo u těch, kteří tráví hodně času u počítače, a to z jakéhokoliv důvodu. Abyste se problému zbavili snadno a rychle, můžete si lehnout zády na podlahu a pod základnu lebky si položit 2 tenisové míčky. Poté pohybujte hlavou tak, aby míčky dobře sedly do zátylku a vyvíjely na něj menší tlak. Chvíli vydržte v této poloze, poté jemně otočte hlavou na jednu stranu, opatrně se narovnejte a pokračujte otočením hlavy na druhou stranu. 

2) Bolesti zad

Věděli jste, že bolest zad může být způsobena i nošením nesprávné obuvi, nesprávnou polohou při sezení nebo nesprávným sezením? Pokud se tedy s tímto problémem potýkáte i vy, je vhodné nejprve začít u těchto faktorů a poté přejít na toto účinné cvičení s tenisovým míčkem – jednoduše si lehněte opět na záda a položte si jej pod spodní část páteře. Poté na něj přeneste svou váhu a začněte se pohybovat doprava, doleva, poté dozadu a dopředu. Důležité je, abyste nepociťovali přílišnou bolest během tohoto cvičení

3) Problémy s rameny 

Toto cvičení vám pomůže uvolnit svaly v horní část zad a zmírnit tak bolest, která je často způsobena špatným držením těla nebo nošením těžkých předmětů. Jednoduše si lehněte opět na záda a přesně pod oblast ramen si položte tenisový míč. Poté začněte pohybovat pažemi tak, aby se míček začal kutálet z jedné strany na druhou, a to nejlépe od středu zad směrem ven. Takto provedený pohyb vám pomůže účinně ulevit od nepříjemného napětí již během několika vteřin. 

iZdroj fotografie: Pixabay

4) Bolest dolní části zad

Tento druh bolesti trápí především ženy během periody. Abyste se jí však účinně zbavili, stačí vám vykonat správný pohyb na tenisovém míčku a úlevu pocítíte již během několika vteřin. Je to opravdu velmi jednoduché – lehněte si opět pohodlně na záda, pokrčte nohy v kolenou a pevně se opřete chodidly o podlahu. Poté umístěte tenisový míček do oblasti kříže a začněte se na něm jemně dokola pohybovat. Nakonec ještě několikrát zvedněte boky a poté je spusťte dolů, čímž uvolníte tuto oblast ještě více a bolesti se zbavíte účinněji. 

5) Napětí v hrudníku 

Všechny činnosti, které během dne děláte příliš dlouho, včetně vaření nebo sezení u počítače, mohou vést k velmi silnému napětí v hrudníku. Tento problém byste však nikdy neměli podceňovat, protože může vést až k dýchacím potížím nebo dokonce problémům s nervovým systémem. Naštěstí vám však i v tomto případě pomůže obyčejný tenisový míček – postavte se čelem ke zdi, položte si jej na místo mezi klíční kostí a ramenem, poté se zhluboka nadechněte a začněte na míček po dobu jedné minuty tlačit. Poté jím ještě můžete chvíli kutálet. 

Jak se tato účinná cvičení osvědčila vám?

Zdroj: Healthline
Diskuze Vstoupit do diskuze
80 lidí právě čte
Autor článku

Lukáš Jírovec

Zobrazit další články