Plešatění, zplihlá sláma ani lupy už nebudou problém: Na zázraky stačí 1 měsíc a základní znalost (platí i pro muže)

Hezký účes patří mezi zásadní pilíře krásy každé ženy. Zde najdete tipy, díky kterým budou vaše vlasy hustší, hebčí a mnohem zdravější.

i Zdroj fotografie: iStock
                   

Účes patří mezi zásadní pilíře krásy nejen každé ženy, ale také každého muže. Je proto důležité, abyste své vlasy nezanedbávali a dodali jim tu nejlepší výživu a péči, kterou skutečně vyžadují. Ne vždy je však vhodné uchylovat se ke koupi komerčních prostředků, protože bývají plné chemikálií, které naopak mohou podle Cynthia Cobb způsobovat určité kontradikce. Zde proto najdete tipy, jak na to správně a přirozeně. 

Zdravá a pestrá strava 

Zdravá a pestrá strava je důležitá pro každou část vašeho těla, tedy i pro vaše vlasy. Abyste podpořili jejich růst a zachovali jejich lesk, měli byste do svého jídelníčku přidat správné potraviny, které jim poskytnou přísun potřebných živin, tedy zejména bílkoviny, omega-3 mastné kyseliny, zinek, biotin a železo, a také vitamíny A, B, C, D a E. Mezi nejlepší potraviny, které byste měli hojně konzumovat, patří např:

  • špenát, kapusta a další tmavá listová zelenina
  • semínka (lněná, slunečnicová, chia a dýňová)
  • losos
  • bobuloviny (jahody a borůvky)
  • vejce
  • avokádo
  • sladké brambory
  • ořechy (vlašské ořechy, para ořechy a mandle)
  • luštěniny (čočka, sója a cizrna)

Přidáním správných potravin do svého jídelníčku posílíte vlasové folikuly, podpoříte růst vlasů, zabráníte jejich lámání, posílíte a udržíte jejich lesk. Na druhou stranu byste se však měli vyhýbat příliš intenzivním dietám, protože ty vedou často k nedostatku vitamínů a dehydrataci. 

Péče o vlasy

Velký podíl na tom, jak vypadají vaše vlasy, má způsob, jakým se o ně staráte. Pokud si například vlasy kartáčujete příliš agresivně nebo když jsou mokré, může to vést k jejich lámání a vypadávání. Stejně tak jsou pro ně nevhodné pevné účesy, které mohou také způsobit jejich vypadávání. Pokud jde o péči o vlasy, tak byste měli vždy sáhnout po co nejkvalitnějších šamponech, které jsou určeny přímo pro vás typ vlasů. Navíc byste při jejich úpravě neměli používat příliš často žehličku, protože by mohlo dojít k jejich poškození. 

iZdroj fotografie: Depositphotos

Zásady zdravého životního stylu 

Existuje několik jednoduchých změn životního stylu, které můžete pro své vlasy udělat, aby byly co nejkrásnější. Patří mezi ně například: 

  • Spaní na hedvábném povlaku: Snižuje tření během noci a udržuje vlasy hydratované, což vede k menšímu třepení konečků, zamotávání vlasů a celkově k menšímu poškození.
  • Nemyjte si vlasy častěji než třikrát týdně: Častější mytí vlasů může vést k odstraňování přirozených olejů, které je chrání před poškozením.  
  • Sušení vlasů bavlněným tričkem namísto ručníku: Tento způsob sušení vlasů je mnohem šetrnější a vaše vlasy nepoškodí. 
  • Masírování pokožky hlavy: Správná masáž hlavy podporuje krevní oběh a zvyšuje průtok krve do vlasových folikulů. 
  • Meditace a dechová cvičení: Tyto skvělé metody vám pomohou odstranit stres, a tím i potenciální vypadávání vlasů.
  • Nesprchujte se příliš horkou vodou: Horká voda může poškodit jak vaše vlasy, tak i vaši pokožku.  

Jak o své vlasy pečujete vy? 

Zdroj: Healthline, Healthline

Diskuze Vstoupit do diskuze
136 lidí právě čte
Autor článku

Lukáš Jírovec

Zobrazit další články