Jak na pevné a zdravé vlasy: Pomůže ořechová voda, ochrání je před vypadáváním

Hezké a zdravé vlasy chce mít každý. Můžete toho docílit pomocí pravidelného stříhání, konzumace správných potravin i pomocí doma vyrobeného prostředku z ořechů.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Na vlasy má velký vliv genetická informace, kterou změníme jen těžko, ale roli hraje i spousta ostatních faktorů. Zdravotní sestra Cynthia Cobb vysvětluje, že zdraví vlasů může ovlivnit strava, počasí i péče o ně. Mezi důležité složky stravy, které pomáhají ke zdravým vlasům, řadíme potraviny obsahující velké množství bílkovin, zinku a omega-3 mastných kyselin. Pomůže také správná péče i správně zvolený vlasový šampon.

Triky pro zdravější vlasy

Aby vaše vlasy mohly být zdravé a pevné je nejprve nutné je poznat. Veškerá péče totiž závisí na struktuře a typu vlasů. Podle toho se poté odvíjí, jak často vlasy umývat a jaké vlasové přípravky používat. I použití nevhodného šamponu totiž může poškodit vlasy. Ve všech případech je dobré se vyhnout přípravkům, které obsahují látky jako lauryl sulfát amonný či sodný. Nezapomeňte ani na fakt, že cena nemusí vždy korespondovat s kvalitou.

Pro udržení lesklých a pevných vlasů je vhodné používat kondicionér, ale ne u každého je jeho použití nutné při každém mytí vlasů. Není vhodné mýt vlasy častěji než jednou denně ani používat příliš horkou nebo naopak studenou vodu. Když jsou vlasy mokré je nutné s nimi zacházet jemně, jsou totiž až třikrát náchylnější k lámání. Ideálně sušte vlasy na vzduchu, pokud je nutné je usušit fénem začněte vždy na nejnižším stupni ohřevu. Aby nedocházelo k třepení konečků, je vhodné vlasy alespoň zastřihovat každých 10 až 12 týdnů.

Vlasům také škodí nadměrná konzumace alkoholu, nárazové diety či nadměrný stres. Základem zdravých vlasů je také vyvážená strava. Vlasy jsou tvořeny převážně bílkovinami, tudíž je nutné je přijímat. Dobrým zdrojem je například libové maso, ryby, fazole nebo vejce. Vlasy můžeme podpořit také zvýšeným příjmem omega-3 mastných kyselin, jelikož stimulují vlasové folikuly a mazové žlázy. Omega-3 mastné kyseliny najdeme v rybách, jako je losos, sardinky, sleď nebo také ve lněných semínkách, jogurtu, tvarohu, salátu nebo cereáliích.

iZdroj fotografie: Pixabay

Domácí přípravek s ořechy jako pomocník s vypadáváním vlasů

Vypadávání vlasů může být také způsobeno nedostatkem zinku. Ten lze doplnit pomocí konzumace ořechů. A právě ořechy hrají hlavní roli i v domácím receptu. Pro přípravu přírodního léku proti vypadávání vlasů budete potřebovat 10 vlašských ořechů, 2 celé skořice (případně 1 lžíci mleté skořice), 15 až 20 hřebíčků, 6 bobkových listů, 2 lžíce jablečného octa, 0,5 litru vody, 50 ml olivového oleje a hrnek.

Vyloupané ořechy, hřebíčky, bobkové listy a skořici dejte do hrnku, zalijte vodou a nechte vařit alespoň 10 minut. Sundejte směs ze sporáku a nechte pomalu vychladnout. Následně směs přeceďte přes cedník a přidejte olivový olej a jablečný ocet. Takto připravený odvar můžete skladovat při pokojové teplotě. Dvakrát až třikrát za týden naneste tuto směs na suché vlasy, proveďte masáž hlavy, nechte působit 10 minut a pak vlasy opláchněte a umyjte šamponem.

Jak udržujete svoje vlasy zdravé vy?

Zdroj: Healthline
Diskuze Vstoupit do diskuze
117 lidí právě čte
Zobrazit další články