Nedostatek vitamínu D podporuje vznik Alzheimerovy choroby. Jak ho přirozeně doplnit – důležité zejména pro starší osoby

Pokud chcete svůj organismus chránit před nevyléčitelnou Alzheimerovou chorobou, měli byste se zaměřit na konzumaci potravin s obsahem vitamínu D.

i Zdroj fotografie: Pixabay
                   

Se vzrůstajícím věkem dožití se bohužel stále více seniorů potýká s projevy demence. Její příznaky činí život méně kvalitní, protože staří lidé v důsledku toho přestávají být soběstační a zůstávají odkázáni na pomoc druhých. Registrovaná dietoložka Katherine Marengo, LDN, R.D. je toho názoru, že na vině bude také nadměrný příjem cukru, nedostatek bílkovin, vitamínu D a zdravých tuků.

Jak se do těla dostává vitamín D

Příroda to navrhla celkem chytře, protože lidské tělo získává vitamín D přes kůži ze slunečních paprsků. Bohužel přemíra slunění je škodlivá, lidé se při opalování chrání opalovacími krémy, případně oblečením, takže míra vitamínu D, která se do těla dostane, je nedostatečná. Proto je nutné také konzumovat potraviny, které tento vitamín obsahují.

Jak vypadá strava, která je bohatá na vitamín D

V potravinách se vitamín D nachází především v rybím tuku, játrech, mléce a mléčných výrobcích a vaječném žloutku. Z ryb lze vsadit na sardinky v plechovce, výborný je losos, tuňák i tresčí játra. Při přípravě jídel má pak člověk před sebou plné pole působnosti – může udělat rybí a vaječné pomazánky, pečené a dušené ryby, na svačinu si dopřát porci mléka, kefíru nebo jogurtu.

iZdroj fotografie: Pixabay

Jak snížit riziko vzniku senilní demence a Alzheimerovy choroby

Strava nejen u starší generace by měla být bohatá na přírodní kokosový olej, jenž přispívá k léčbě demence. Je důležité dbát na příjem probiotik, třeba ve formě kvašených potravin, protože optimalizují střevní mikroflóru. Mozek potřebuje zdravé tuky, které obsahuje panenský olivový olej, olivy, avokádo, ořechy, vejce a drůbeží maso. Podstatné je do své stravy zařadit příjem hořčíku s vitamínem D. A také nezapomínat, že by se starší lidé měli snažit denně vystavit slunečním paprskům na dobu aspoň 15 minut.

Jakým způsobem přijímáte do těla vitamín D vy?

Zdroj: Healthline

Diskuze Vstoupit do diskuze
68 lidí právě čte
Autor článku

Jana Fojtíková

Zobrazit další články