Stop zažitému mýtu, hubnutí není o dietách a počítání kalorií. Jde o vyváženou konzumaci správných potravin - JakZdravě.cz

Stop zažitému mýtu, hubnutí není o dietách a počítání kalorií. Jde o vyváženou konzumaci správných potravin

Diety jsou mnohdy módní záležitostí. Některé zažijí svůj velký boom a po chvilce se o nich přestane mluvit. Jaké je však správné řešení zdravého stravování?
i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Podle některých dietologů je středomořská správným řešením, jak udržet svou váhu v ideální rovině a zároveň zachovat dobrou celkovou kondici vašeho těla. Nejedná se o dietu ale o způsob stravování. Existuje spousta důkazů, že tento způsob stravování má pozitivní účinky, jako je nižší riziko kardiovaskulárních onemocnění nebo cukrovky.




Žádné počítání kalorií

Kalkulačku klidně nechte v šuplíku. Místo ní používejte zdravý rozum. Špatné tuky vyměňte za ty zdravé. Máslo zaměňte za olivový olej. Namísto červeného masa jezte drůbež a ryby. Sladké dezerty nahraďte ovocem. Dejte si chutnou zeleninu. Klidně jezte ořechy, ale jen hrstku denně. Dát si můžete i celozrnný chleba nebo skleničku vína, avšak pouze v omezeném množství.


iZdroj fotografie: Pixabay

Ačkoli některé diety vyřazují ze stravy sacharidy, bez obav si je dopřejte. Je však důležité, aby jste je konzumovali v podobě ovoce, zeleniny, fazolí nebo celozrnných výrobků. Tato jídla obsahují i antioxidanty, vlákninu, vitamíny, minerály a energii.

Dopřát si můžete i těstoviny. Nevařte je však do měkka, jelikož pak mají vyšší glykemický index. Uvařte je raději al dente. Jako základní kámen svých receptů používejte olivový olej. Ideální je pořídit si extra panenský olivový olej vyhovující vašemu rozpočtu.

Dochucujte pokrmy chytře a jezte ryby

Přemýšlejte i nad dochucením pokrmů. Nemusíte hned sahat po solničce. Dochuťte jídlo pomocí citrónu nebo bylinek. Uvidíte, že jídlo bude chutnější a zdravější. Do svého jídelníčku nezapomeňte zakomponovat ryby. Ryby s vyšším obsahem tuku, jako je losos a makrela, obsahují omega-3 mastné kyseliny zdravé pro srdce. Všechny druhy ryb jsou však zdrojem zdravých bílkovin. Ideální je jíst ryby alespoň dvakrát týdně.


iZdroj fotografie: Pixabay

Do ledničky si pořiďte také obyčejný řecký jogurt. Bude vám přítelem nejen při snídani, kdy si do něj můžete dát müsli. Jedná se totiž o skvělou přísadu do slaných pokrmů. Jogurt bude skvěle chutnat například v zeleninovém salátu, ale také s kuřecím masem. Využít jej můžete i jako náhradu nezdravé majonézy.

Co se týče zeleniny, přidávejte ji ke každému jídlu. Pokud budete snídat omeletu, přidejte k ní rajčata. K masitému obědu si udělejte ledový salát s mrkví a k večeři si dejte jako přílohu fazolky.

Zdroj: WebMD

Diskuze Vstoupit do diskuze
119 lidí právě čte
Zobrazit další články
Co si myslíte o článku?
5/5 (82%) 106 hlasů
Nahlásit chybu
DámskýDeník
Matka zkameněla hrůzou, když chůvička zaznamenala podivné stíny. Nečekala ani minutu a vyběhla do dětského pokoje
Události247
Rušení nemocnic? Šíříte lži, strašíte lidi a příště si ověřte informace, utřel Vojtěch v duelu ministrů Hamáčka
VědaŽivě
Věříte, že přistání Američanů na Měsíci byl podvrh? Pravda za konspiračními teoriemi odhalena v plné kráse
adbz
Přesaďte a rozmnožte lilie léty ověřeným způsobem zahrádkářů. Právě teď je na to ideální čas, bohatě vám pokvetou už příští rok