Nejhorší snídaně, kterými si zkazíte celý den a zkrátíte život. Podlamují zdraví v jakémkoli věku ženám i mužům - JakZdravě.cz

Nejhorší snídaně, kterými si zkazíte celý den a zkrátíte život. Podlamují zdraví v jakémkoli věku ženám i mužům

Snídaně je nejdůležitějším jídlem dne, o tom není pochyb. Ztrácí ale svůj význam, když se skládá ze surovin, které tělu nic nepřinesou a z dlouhodobého hlediska škodí zdraví.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Od útlého věku se dětem vštěpuje myšlenka, že úspěšný den začíná vydatnou snídaní. Na tom není nic špatného, ale je potřeba dbát na správnou skladbu jídla a zvolit je tak, aby obsahovalo dostatek vlákniny, bílkovin a zdravých tuků. Sacharidy jsou sice hodně oblíbené, ale během snídaně je možné je bez výčitek vynechat. Jde jen o rychlou energii, kterou po noci potřebuje málokdo.




Sladké snídaně nejsou výhra

Sladká snídaně je mezi dětmi i dospělými nejoblíbenější. Bohužel je nejméně výživná a získaná energie z těla rychle vyprchá. Záhy se dostaví hlad a nedostatek času člověka donutí sáhnout po něčem nezdravém. Cereálie obsahují v jedné porci stejné množství rafinovaného cukru jako tři čokoládové sušenky. Takové dávky sladidla mohou vést k častějšímu stonání, k obezitě, cukrovce a srdečním chorobám. Boj s nimi je náročný a bez jistého výsledku.

Sladkosti na pranýři

Ideální nejsou ani vafle a palačinky. Obsahují cukr a mouku a navíc bývají polité javorovým nebo kukuřičným sirupem s vysokým podílem fruktózy a prázdných kalorií. Zapovězené by měly být i koláčky, sušenky, muffiny a granoly. Ovocný jogurt se jeví jako zajímavý kompromis, ale opak je pravdou. Má v sobě tolik cukru, že směle konkuruje kopečku zmrzliny. Ideální je bílý jogurt s čerstvými malinami, borůvkami nebo ostružinami.


iZdroj fotografie: Unsplash

Slané snídaně jen s mírou

Ti, kteří dávají přednost slaným snídaním, mají větší pole působnosti. Opečené bagety, spousta zeleniny, vejce, ryby a ořechy – ideál. Problém nastává ve chvíli, kdy se na stůl dostane velké množství uzenin, sýrů zpracovaných produktů, polotovarů a dochucovadel. Obsažené cukry a dusitany tělo zbytečně zatěžují a z dlouhodobého hlediska ničí lidský organismus. Sůl je pro fungování těla důležitá, ale pouze v omezeném množství. V opačném případě způsobuje problémy se soustředěním, s játry i ledvinami.


iZdroj fotografie: Unsplash

Smaženému je lepší se vyhnout

Na smaženém vajíčku není nic špatného, stejně tak na slanině nebo masu. Často je to ale o použitých tucích. Jejich kvalita, původ a způsob zpracování je pro přípravu zdravého jídla naprosto zásadní. Ideální je olivový olej na smažení a avokádový, arašídový nebo lněný do salátů.

Zdroj: Healthline

Diskuze Vstoupit do diskuze
70 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
Holení odzvonilo, depilace slaví úspěch. Žiletka vosku nedokáže konkurovat, ten udrží sametově hebké nohy několik týdnů
Události247
SMS karantény? Je otázka, kdy zprávu otevřeme a jestli ji vůbec přečteme, říká advokát Bláha
VědaŽivě
Jak se ptáci naučili létat? 3 vycvičení netopýři pomáhají vědcům zjistit, jak ptáci poprvé vzlétli
adbz
Seznam nejdražších psích plemen pro rok 2022: Tibetského mastifa pořídíte i za 42 milionů korun