Kouření, kofein a horké nápoje brání vstřebávání vitamínu C. Více je ho obsaženo v šípcích než v citronu

Vitamín C se hodí tělu dodávat jako podporu imunity a jako prevenci nebo při nachlazení. Pokud ho užíváte správně, tělo ho využije na maximum.

i Zdroj fotografie: Pixabay
                   

Dodávat tělu vitamíny není při vyvážené a zdravé stravě většinou nutné. Po výživových doplňcích s obsahem vitamínu C se vyplatí sáhnout v období nachlazení a chřipek, abyste podpořili imunitní systém. Atli Arnarson, odborník na výživu, varuje, že v některých případech si lidé sami brání ve využití vitamínu C. Důvodem je nepochopení, jak se vitamín C vstřebává. Na co si tedy dávat pozor?

1. Kuřáci se připravují o vitamín C

Kouříte? Pak můžete trpět nedostatkem vitamínu C, i když si ho dodáváte v doplňcích stravy. Nikotin v tabákových výrobcích negativně ovlivňuje metabolismus v mnoha směrech a může bránit vstřebávání vitamínu C. To je ale jen jeden z důvodů, proč mají kuřáci nižší hladinu vitamínu C v krvi než nekuřáci. S každou vykouřenou cigaretou přichází o 25-100 mg vitamínu C. Kolik cigaret vykouříte denně? Deset? Pak je na místě zvýšit příjem C vitamínu o 1 gram, aby se nastolila rovnováha.

2. Kofein – nenápadný zloděj vitamínu C

Fungujete díky kávě, silnému čaji nebo dokonce využíváte síly energetických nápojů? Dejte si pozor na kofein, ubírá vám vitamín C. Kofein působí močopudně. To by samo o sobě nebylo tak zlé, uvědomte si ale, že s močí se vylučují také vitamíny C a B. Pokud chcete využít dodávaný vitamín C na maximum, užívejte ho o hodinu později než kofeinový nápoj. Bylinkové a ovocné čaje se do této kategorie neřadí, neobsahují kofein.

3. Horké nápoje likvidují vitamín C

Máte rádi horký čaj s citronem? V pořádku. Ale zapomeňte na to, že díky tomu dodáváte svému tělu vitamín C. Tento vitamín se rozkládá působením tepla. Proto ho nikdy nelijte do horkého čaje. Pokud chcete využívat vitamín C z citronu, přidejte ho do čaje až ve chvíli, kdy bude příjemně teplý.

iZdroj fotografie: Pixabay

Šípky jsou lepší než citron

Na závěr jednu malou radu. Pamatujte na to, že citron nepatří mezi ovoce s nejvyšším obsahem vitamínu C. V tomto ohledu ho předčí šípky. Lepší, než citron do čaje, bude pro vaše tělo syrové ovoce (mandarinky, pomeranče, kiwi) nebo správně připravený šípkový čaj.

Jak často užíváte doplňky stravy s vitamínem C?

Zdroj: Healthline
Diskuze Vstoupit do diskuze
52 lidí právě čte
Autor článku

Dita Polívková

Zobrazit další články