Běhání a cvičení má obrovský dopad zvýšení inteligence. Mozkovou aktivitu zvedá téměř o šest procent - JakZdravě.cz

Běhání a cvičení má obrovský dopad zvýšení inteligence. Mozkovou aktivitu zvedá téměř o šest procent

Vědci z univerzity v Calgary se zabývali studií možného vlivu běhu a aerobního cvičení na funkce mozku a paměť. Jaké jsou závěry?

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

To, že má běh vliv na fyzické zdraví, je více než zřejmé. Nová studie však nyní zjistila, že běh také posiluje mozek. Podle studie zveřejněné Americkou akademií neurologie (AAN) pravidelné běhání a aerobní cvičení zvyšují mozkovou aktivitu o 5,7 procenta již po šesti měsících. Zlepšení mozkové aktivity bylo pozorováno bez ohledu na věk.




Přínos cvičení je obrovský

Marc Poulin, jeden z autorů nové studie, uvedl: „Pokud začnete cvičit v pozdějším věku, může být přínos pro váš mozek obrovský. Aerobní cvičení rozproudí krev v těle a jak zjistila naše studie, může také dostat krev do vašeho mozku, zejména v oblastech odpovědných za slovní plynulost a výkonné funkce.“


iZdroj fotografie: Pixabay

Po šesti měsících pravidelného tréninku nejméně čtyři dny v týdnu prokázalo 206 subjektů studie zlepšení kognitivních procesů o 5,7 procenta. Bylo také zjištěno zlepšení verbální plynulosti průměrně o 2,4 procenta. Průměrný věk u sledovaných osob byl přitom 66 let.

Průtok krve se zvýšil

Kromě zlepšení výše zmíněných funkcí se průtok krve do mozku zvýšil o 2,8 procenta. Podle Poulina studie ukázala, že šestiměsíční intenzivní cvičení může pumpovat krev do oblastí mozku, které konkrétně zlepšují vaše verbální dovednosti stejně jako paměť a duševní bystrost. Vědci nyní dokonce doufají, že jejich studie může být užitečná i pro budoucí výzkum Alzheimerovy choroby a demence.


iZdroj fotografie: Pixabay

Jedno je jasné už nyní. Pokud chcete, aby co nejdéle fungovalo nejen vaše tělo, ale také vaše mysl, je dobré běhat. Nemusíte být zrovna nejrychlejší ani běhat maratony. Bohatě postačí běhat pravidelně, alespoň dvakrát do týdne několik málo kilometrů v pohodovém tempu. Věřte, že vás to bude bavit a brzy pocítíte změny na svém těle.

Zdroj: ISPO

Diskuze Vstoupit do diskuze
94 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
Respirátory v barvě oblečení – dolaďte se konečně k dokonalosti
Události247
Slovenská vláda se přepočítala. Zavedla loterii, pak lockdown, ale očkovací centra jsou úplně prázdná
VědaŽivě
Jak spolehlivé jsou domácí antigenní testy na covid?
adbz
Jak bez námahy a přesto precizně vyčistit vánoční ozdoby, světýlka a umělý stromek. Navraťte letos Vánocům jejich lesk