Ucpaného nosu se lze zbavit i bez léků: Stlačení akupresurních bodů slibuje brzkou úlevu

Ucpaný nos a dutiny způsobují nepříjemný tlak a bolest hlavy. Uvolnit je můžete pomocí jednoduchých technik, bez použití nosní sprejů. Budete potřebovat jen masážní olej.

i Zdroj fotografie: Freepik
                   

Rýma sice nepatří mezi závažná onemocnění, přesto však dokáže značně znepříjemnit život. Obzvláště, pokud je nos ucpaný a nemůžete se rýmy zbavit. Pokud v takové chvíli nelze použít nosní sprej, který by dutiny uvolnil, případně v momentě, kdy necítíte úlevu ani po jeho použití, vyzkoušejte alternativní metody. Odbornice na celostní medicínu Debra Rose Wilson, Ph.D. doporučuje využití jednoduchých masážních technik a akupresurních bodů, které vám pomohou se rýmy zbavit a ucpané dutiny uvolnit.

Jednoduché masážní techniky, které pomáhají zmírnit rýmu

Pokud trpíte ucpaným nosem, může vám masáž dutin pomoci zmírnit tlak, který při ucpaných dutinách pociťujete. Před samotnou masáží si umyjte ruce a naneste na ně malé množství pleťového mléka nebo masážního oleje a dobře je rozetřete, aby se zahřály.

Masáž čelních dutin

Umístěte oba ukazováčky mezi obočí. Krouživými pohyby pohybujte prsty od obočí ke spánkům. Tento pohyb opakujte desetkrát.

Masáž čichového labyrintu

Ukazováčky zatlačte podél nosního hřbetu. Postupujte směrem nahoru k horní části nosu a ukazováčky provádějte malé krouživé pohyby v blízkosti očních koutků. Samotných očí se však nedotýkejte, aby se do nich nedostal krém či olej. Tento pohyb opakujte 10krát.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Masáž čelistní dutiny

Ukazováčky zatlačte na každou tvář v blízkosti vnějších koutků nosních dírek směrem dolů. Malými krouživými pohyby pohybujte prsty podél lícních kostí směrem k uším. Pohyb opakujte desetkrát.

Masáž sfenoidálních (hlavních) dutin

Ukazováčky masírujte krouživými pohyby oblast za ušními boltci. Poté se přesuňte směrem k přední části uší. Pohyb opakujte desetkrát.

Uvolnění ucpaného nosu pomocí techniky tření

Rozetřete malé množství oleje na dlaních. Krouživými pohyby třete dlaněmi špičku nosu a pohyb opakujte 15-20krát. Změňte směr tření a proveďte dalších 15-20 opakování. Následně si pomocí palců masírujte obličej a postupujte od středu nosu směrem k uším. Tento pohyb opakujte dvakrát nebo třikrát a poté položte palce na střed nosu a masírujte směrem k uším. Tento pohyb opakujte též dvakrát až třikrát. Nakonec přiložte palce pod čelist a pohybujte jimi po stranách krku směrem ke klíčním kostem.

5 tlakových bodů pro úlevu

Toto jsou hlavní akupresurní body pro úlevu od ucpaných dutin. Příslušný bod vždy buď na chvíli zmáčkněte nebo jemnými krouživými pohyby masírujte.

Bod LI20

Akupresurní body velkého střeva 20 (LI20) se nacházejí na obličeji po obou stranách kořene nosu. Pro zmírnění tlaku v dutinách najděte oblast, kde se nos spojuje s tvářemi. Přiložte na tyto body ukazováčky a stiskněte.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Bod BL2

Tlakové body močového měchýře (BL2) se nacházejí mezi nosním hřbetem a vnitřní stranou horního víčka. Chcete-li zmírnit tlak v dutinách a kolem očí, přiložte ukazováčky nad nosní můstek. Dejte prsty do malých prohlubní mezi obočím a nosem, měli byste cítit pevnost oblouku obočí.

Yintang

Akupresurní bod GV24.5 je známý spíše jako Yintang. Často se mu říká bod třetího oka, protože se nachází mezi obočím asi 2 cm směrem nahoru. Tento akupresurní bod pomáhá ulevit od ucpaného nebo tekoucího nosu a bolesti hlavy při ucpaných dutinách. 

SI18

Body tenkého střeva 18 (SI18) se nacházejí po obou stranách nosu, těsně pod lícními kostmi. Tyto body se používají ke zklidnění oteklých dutin a rýmy. Stiskněte body pod lícní kostí poblíž nosu.

GB20

Body žlučníku 20 (GB20) jsou umístěny vzadu na hlavě. Nacházejí se v rýhách na zadní straně hlavy, kde se k hlavě připojují krční svaly. Tyto akupresurní body se používají při příznacích tlaku v dutinách, jako je bolest hlavy a slzení očí, a při příznacích nachlazení a chřipky. 

Jaké další techniky byste na ucpaný nos a dutiny doporučili?

Zdroj: Healthline
Diskuze Vstoupit do diskuze
149 lidí právě čte
Autor článku

Klára Sladká

Zobrazit další články