Snadné cviky na bolest zad pro všechny věkové kategorie: Zlepší držení těla a zpevní svaly na břiše. Stačí jen 5 minut denně

Bolesti zad jsou nepříjemné. Naštěstí existuje jednoduchý způsob, jak s nimi bojovat. Japonští odborníci vyvinuli skvělý způsob.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Před desítkami let vznikl v Japonsku skvělý a jednoduchý způsob, jak bojovat s bolestmi zad a zlepšit si postavu. Metoda odstraní povislé břicho, ale také obnoví přirozený stav páteře. Tato skvělá technika může být velmi užitečná pro každého, kdo nerad cvičí a nechce chodit do posilovny. Cvičení totiž stačí obětovat pouhých pět minut během dne. Cvičením proti bolesti zad se zabývá například známý fitness trenér Daniel Bubnis.

Cvičení je klíčem k úspěchu

Pokud vás bolí záda, je potřeba posilovat svaly. Ke cvičení nepotřebujete žádné zvláštní pomůcky. Připravte si ručník a ten pevně srolujte. Měl by být asi 40 cm dlouhý. Posaďte se na tvrdý a rovný povrch. Může jít o masážní stůl nebo cvičící podložku. Potom srolovaný ručník položte na tuto plochu. Lehněte si tak, že budete mít ručník pod pasem. Nohy dejte mírně od sebe a paty opřete o zem. Natažené ruce zvedněte nad hlavu dlaněmi dolů. V této poloze potom vydržte ležet asi pět minut. Poté pomalu a opatrně vstaňte.

Během cvičení se páteř vrátí do přirozeného stavu. Tím se změní poloha břišního tuku. Ačkoli se to zdá jednoduché, v prvních dnech může být těžké v této pozici vydržet celých pět minut. Jestliže je to pro vás náročné, klidně vydržte nejprve jen minutu, a potom každý den jednu minutu postupně přidávejte. Výsledek byste měli vidět do jednoho měsíce poctivého cvičení. Důležité je cvik provádět opravdu pravidelně a důsledně. Jinak se bolestí v zádech nikdy nezbavíte.

Cvičit lze i krční páteř

Z celého dne stráveného u počítače často vznikají bolesti krční páteře. Přitom jde o velmi důležitou součást hlubokého svalového stabilizačního systému celého těla. Pokud jsou svaly oslabené, naruší to celkové postavení těla. Navíc jsou tyto svaly často příčinou bolesti krku a hlavy. Zároveň také souvisí s dýcháním. Příčin bolestí je hned několik. Může to být blokace, ale také stres nebo poškození následkem traumatu, jako je úraz nebo nehoda. Příčinou jsou také špatné pohyby nebo držení těla.

Pokud chcete svalům ulevit, posaďte se ideálně na balanční podložku a zkorigujte naklopení pánve. Hrudník vytahujte nahoru a hlavu zastrčte dozadu. Poté se nadechněte do břicha a dýchejte do něj. Hrudník by měl zůstat v klidu. Důležité je držet tělo zpříma a zpevnit páteř. V druhé fázi si položte ruce otevřenými dlaněmi na stehna a zatlačte proti nim. Vždy jen jednou rukou a poté opakujte na druhou stranu. Strany pravidelně střídejte a celý cvik opakujte několikrát dokola každý den.

Jaké cviky na záda používáte vy?

Zdroj: Healthline, VremenyNet

Diskuze Vstoupit do diskuze
99 lidí právě čte
Autor článku

Lucie Mašínová

Zobrazit další články
DámskýDeník
DámskýDeník
Štěně v podvyživeném stavu se jen o vlásek podařilo zachránit díky stížnostem na sociálních sítích
Události247
Události247
NATO vstupuje do války, zní z Kremlu
VědaŽivě
VědaŽivě
Používat protilodní střely Ch-22 na pozemní cíle je zrůdnost, osádka bombardéru nikdy neví, co vlastně může trefit
adbz
adbz
Psí strach z vysavače se může stupňovat: Jak ho to odnaučit dřív, než ztratí důvěru ke svému majiteli