Cviky, které vás zbaví bolesti nohou, kolen i kyčlí | JakZdravě.cz

Bolest kolen, nohou a kyčlí už vás trápit nebude. Fyzioterapeut poradil, jak si dopřát klid i bez léků s tenisovým míčkem

Nenechte se omezovat bolestí nohou, kolen či kyčlí. Správnými cviky posílíte důležité svaly, a tím se zbavíte bolesti, která většinou vzniká po námaze nebo špatnou chůzí.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Podívejte se na šest různých cviků, které vám pomohou s bolestmi kolen, nohou a kyčlí. Jsou jednoduché a zvládnete je třeba v kuchyni nebo v kanceláři. Posílením svalstva totiž bolest eliminujete, radí odborník na fyzioterapii. Mnoho lidí trpí bolestmi kolen, nejčastější je chronická bolest. Ta bývá často způsobena bez zjevné příčiny, někdy se ovšem mohou projevit i zranění nebo únava.




Zvedání paty

Toto cvičení vám posílí kotníky a svaly okolo kolene. Jako pomůcku můžete použít židli nebo se opřít třeba o skříňku, stůl nebo kuchyňskou linku. Opřete se čelem k židli a zvedněte nohu v koleni patou nahoru, nejlépe do pravého úhlu. Poté nohu pomalu položte zpět na zem. Tento cvik opakujte alespoň desetkrát a vystřídejte obě nohy.


iZdroj fotografie: Unsplash

Rychlá chůze na místě

Toto cvičení můžete provádět při utírání nádobí nebo při běžných domácích činnostech. Posílíte tím celé svoje nohy, zejména ale svaly lýtkové a kolena. Cvik je opravdu jednoduchý, jde o rychlou chůzi na místě, přičemž tempo zvolte hodně rychlé, a pokračujte, dokud se neunavíte, klidně i 5–15 minut.

Kroužení kotníky

Slabé kotníky vám mohou dělat problémy při delší chůzi. Tímto cvikem své kotníky posílíte. Cvik můžete provádět v sedě nebo u něj můžete stát. Zvednete nohu lehce nad zem a kroužíte s ní v kotníku. Je dobré kroužit alespoň 10krát na jednu stranu, a poté i na druhou, a určitě vystřídat obě nohy.

Cvičení s odporovou gumou

Cvičení s odporovou gumou je výborné na posílení lýtkových a vnitřních i vnějších stehenních svalů. Gumu si upevněte k nábytku, zachyťte ji například za nohu sedací soupravy. Posaďte se na zem a gumu zahákněte za chodidlo. Poté jen propínejte nohu v chodidle a přitahujete gumu. Cvičení opět opakujte minimálně 10 krát u obou končetin.


iZdroj fotografie: Pixabay

Zvedání věcí ze země

Hra, která je skvělá i pro malé děti, aby se předešlo plochým nohám. Malé předměty umístěte na podlahu, a poté je jen za pomoci chodidla zvedejte ze země. Použít můžete dřevěné kostičky, magnetky nebo i ručník.

Chůze po míčcích

Cvičení pomocí tenisového míčku posílí vaše kolena a namasíruje chodila. Sedněte si na židli, míček položte na zem a nohou se ho snažte stlačit k zemi. Střídejte místa – můžete začít u špičky, a poté pomalu posouvat míček směrem k patě. Opět je dobré vystřídat obě nohy.

Zdroj: Brightside

Diskuze Vstoupit do diskuze
112 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
Sklady před vánočními svátky
Události247
Nová vláda chce po nastoupení do úřadu povinné očkování zrušit. Ne ale úplně, budou existovat výjimky
VědaŽivě
Čeká nás v budoucnu reálný Armageddon? V případě velkého asteroidu mířícího na Zem mají světové velmoci jasný scénář
adbz
Pěstování čerstvé jarní cibulky pomocí kelímku a vody. Během 9 dnů vyrostou na parapetu nekonečné zásoby