Tyto 2 cviky vám pomohou odbourat veškerý tuk na břiše a bocích a získat vytouženou postavu ve velmi krátkém čase

Jediným zaručeným způsobem, jak se zbavit přebytečného tuku, je zdravá strava a fyzický pohyb. Tyto dva cviky vás na vaší cestě rychle posunou vpřed.

i Zdroj fotografie: iStock
                   

Přebytečné kilogramy trápí mnoho lidí nejen z estetických, ale i ze zdravotních důvodů. Nebezpečný je obzvláště vnitřní, tzv. viscerální tuk, který významně zvyšuje riziko závažných zdravotních komplikací. Jak připomíná sportovní koučka Jennifer Mathe, MS, nejlepším způsobem, jak se přebytečného tuku zbavit je zdravá strava a pravidelné cvičení. Následující dva cviky jsou velmi účinné na oblasti boků a břicha.

Zkracovačky (Zavírací nůž)

Zkracovačky jsou velmi univerzální cvik. Působí na posílení svalů celého břišního svalstva a boků a pomáhají odstranit přebytečný tuk z této oblasti. Při systematickém provádění tohoto cviku můžete očekávat následující výsledky:

  • posílení břišních svalů
  • vyrýsování břišních svalů
  • značný výdej energie
  • posílení zádových svalů 
  • podpora správného držení těla
  • úbytek tukových zásob
žena dělá zkracovačky iZdroj fotografie: Freepik

Jak na to:

  • Lehněte si na záda na podlahu nebo jinou rovnou plochu a natáhněte ruce za hlavu, nohy jsou natažené rovnoběžně vedle sebe a sepjaté k sobě.
  • Zhluboka se nadechněte a při výdechu současně zvedněte ruce i nohy a přitáhněte je k sobě, čímž přeložíte tělo na polovinu, podobně jako když zavíráte nůž. 
  • V této poloze vydržte 1-2 sekundy a s nádechem se vraťte do výchozí polohy. Tento cvik opakujte tolikrát, kolikrát zvládnete.

Tipy pro provádění cviku

  • Během pohybu udržujte ruce a nohy rovnoběžně.
  • V konečné poloze se na 1-2 sekundy zastavte a vytáhněte se trochu nahoru, tím ještě více posílíte břišní svaly.
  • Při uvolnění (návratu do výchozí polohy) nepokládejte nohy a ruce dolů na podložku, ale udržujte stabilní napětí ve svalech.
  • Pokud vám po čase cvik přijde snadný, můžete jej ztížit přidáním závaží na zápěstí a kotníky, případně si vezměte do rukou lehčí činky.
  • Dýchání: Při pohybu vzhůru proveďte výdech, při uvolnění nádech.
  • Doporučený počet sérií: 3-4, ideální počet opakování: 20.

Zkracovačky 2 (Fold)

Tento cvik je velmi podobný předchozímu, ale jsou zde jisté odlišnosti. 

žena cvičí zkracovačky iZdroj fotografie: Freepik

Jak na to:

  • Začínáte opět v lehu na zádech na podlaze, ruce natažené za hlavou a nohy natažené rovnoběžně vedle sebe.
  • Nadechněte se a s výdechem současně přitáhněte paže k nohám a složte tělo na polovinu, jako byste dělali cvik Zavírací nůž. Rozdíl je však v tom, že při Foldu neodlepujete spodní část zad od podložky. Zvedáte pouze horní část zad.
  • V této poloze se opět na 1-2 sekundy zastavte a poté se s nádechem vraťte do výchozí polohy. Cvičení opakujte tolikrát, kolikrát jen zvládnete.

Tipy pro provádění cviku

  • Snažte se mít nohy u sebe.
  • Nohy a ruce držte rovně.
  • Zatněte břišní svaly.
  • Hlavu v průběhu cvičení nepokládejte na podložku.
  • Doporučený počet sérií: 3-4, počet opakování: ideálně 20.

Jaké jsou vaše oblíbené cviky na břišní svaly?

Diskuze Vstoupit do diskuze
116 lidí právě čte
Autor článku

Klára Sladká

Zobrazit další články