Pro ženy po padesátce: Takhle jednoduše se zbavíte nadbytečných kilogramů

Pro mnoho lidí může být s přibývajícími léty obtížnější udržet si zdravou váhu nebo shodit přebytečná kila. Ve skutečnosti to však není tak složité.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Ačkoli hubnutí může být s přibývajícím věkem náročné, úprava stravy a životního stylu vám může pomoci zhubnout v každém věku. Nevěřte tedy mýtu, že zhubnout po padesátce je nemožné. Zdravé návyky, jako je dostatek tekutin, spánku, zdravé stravy a pohybu, mohou podpořit hubnutí i po padesátce. Velmi nápomocné mohou být i některé specifické potraviny či domácí prostředky, které spalování tuků podpoří.

Proč je hubnutí po padesátce náročnější

Za nadváhu a obezitu obecně mohou především nezdravé návyky, převážně sedavý způsob života a špatný výběr stravy. S přibývajícím věkem se však do této rovnice přidávají i metabolické změny a úbytek svalové hmoty, které činí hubnutí náročnějším. Proto se zdá, že zhubnout po padesátce je extrémně náročné. Pomocí několika jednoduchých změn ve svém životě však můžete vylepšit svou postavu v každém věku, a to bez ohledu na vaši výchozí fyzickou kondici.

Jak zhubnout po padesátce

Jak jsme již zmínili, hubnutí ve starším středním věku je náročnější i proto, že ubývá svalové hmoty a dochází k hormonálním a metabolickým změnám. Proto je potřeba se při hubnutí zaměřit na následující faktory:

Silový trénink

Úbytek svalové hmoty je proces, který se nazývá sarkopenie a začíná kolem 50. roku věku. Podle výsledků vědeckých studií se svalová hmota snižuje přibližně o 1–2 % ročně, zatímco svalová síla klesá rychlostí 1,5–5 % ročně. 

iZdroj fotografie: Freepik

Úbytek svalů může zpomalit váš metabolismus, takže i když nezměníte způsob života, můžete začít přibývat na váze. Je tedy naprosto nezbytné začlenit do svého denního režimu i nějaké posilování, abyste tomuto procesu předešli, nebo jej alespoň zmírnili.

Více pohybu

Spalování většího množství kalorií, než kolik jich přijmete, je pro ztrátu přebytečného tělesného tuku rozhodující, a to v každém věku. Snažte se být proto co nejaktivnější. Velmi nápomocná vám může být v tomto ohledu i obyčejná chůze. Snažte se tedy co nejvíce chodit, a to jak v průběhu běžného dne, tak i začleněním dlouhých procházek a túr ve dnech volna. Prospěšný může být například krokoměr v hodinkách či telefonu, který vám pomůže udržet motivaci.

Zvyšte příjem bílkovin a zeleniny

Dostatek kvalitních bílkovin ve stravě je důležitý nejen pro hubnutí, ale také pro zastavení nebo zvrácení úbytku svalové hmoty souvisejícího s věkem. Jezte také více zeleniny a ovoce, protože jsou plné živin, které jsou životně důležité pro vaše zdraví, a jejich zařazení do jídelníčku je jednoduchý způsob, jak hubnutí podpořit. Udrží vás déle syté, nebudete mít tedy potřebu dojídat se nezdravými svačinkami. 

Nepodceňujte hydrataci 

Slazené nápoje vám jen zbytečně přidávají kalorie, které nepotřebujete. Snažte se jejich konzumaci co nejvíce omezit a naopak zvyšte příjem čisté vody. Průměrný člověk by měl vypít alespoň dva litry denně, pokud však těžce fyzicky pracujete, sportujete nebo je horko, může být vaše potřeba vody mnohem vyšší. Pijte průběžně během dne, nečekejte jen na moment, až dostanete žízeň. V tu chvíli jste už totiž mírně dehydratovaní.

iZdroj fotografie: Freepik

Pomoci mohou i speciální potraviny, bylinky a koření

O některých potravinách je známo, že dokáží podpořit hubnutí. Některé vás udrží déle syté, jiné přímo podporují metabolismus či spalování tuků. Patří mezi ně například skořice, kajenský pepř, máta, fenykl, bazalka a potraviny s vysokým obsahem vlákniny. 

Domácí nápoj na hubnutí

Některé z potravin, které hubnutí podporují, fungují nejlépe dohromady. Můžete vyzkoušet například následující recept. Díky množství vlákniny, které obsahuje, a komplexním sacharidům zabraňuje tento nápoj kolísání glykémie a návalům hladu, navíc přispívá k posílení střevní mikroflóry a zlepšení trávení.

Potřebujete:

  • 1 polévkovou lžíci medu,
  • 1,5 litru čisté vody,
  • 1 polévkovou lžíci mleté skořice, 
  • 1 šálek ovesných vloček.

Příprava a použití:

Ovesné vločky namočte a nechte je přes noc odstát. Ráno je sceďte a spolu s ostatními přísadami je vložte do mixéru. Rozmixujte do hladka a uložte do chladničky. Denně vypijte sklenici nápoje z ovesných vloček, ráno na lačno a večer před spaním. 

Co nejvíce pomohlo zhubnout po padesátce vám?

Zdroj: Zdravě
Diskuze Vstoupit do diskuze
150 lidí právě čte
Autor článku

Klára Sladká

Zobrazit další články