5 zdravých snídaní na spalování tuků: Tyto potraviny vám pomohou s hubnutím i denním výkonem

Pokud jde o hubnutí, snídaně je váš nejlepší přítel. Když vynecháte snídani, máte větší šanci sníst během dne velké množství jídla. Těchto 5 potravin vám s hubnutím zaručeně pomůže.

i Zdroj fotografie: iStock
                   

Traduje se, že snídaně je nejdůležitějším jídlem dne. Výživová specialistka Kim Chin, RD upozorňuje, že ne všechna typická snídaňová jídla jsou zdravá. Lidé, kteří snídají nevhodná jídla nebo snídani vynechávají, mají problémy s metabolismem, soustředěním a hmotností. Zde najdete ty nejlepší potraviny, které vám pomohou, aby vaše snídaně byla zdravější a vy výkonnější a štíhlejší.

1. Vejce

Vejce jsou jednoduchou a výživnou snídaní. Jsou vynikajícím zdrojem bílkovin, které podporují svalovou syntézu. V jedné studii lidé, kteří dostali k snídani vajíčka a toast, hlásili následně výrazně menší hlad než ti, kteří dostali otruby, což naznačuje, že vyšší příjem bílkovin ve skupině s vajíčky – 25 gramů oproti 11 gramům – podpořil větší pocit sytosti.

Navíc skupina s vajíčky snědla při obědě méně kalorií, což naznačuje, že tento pokrm může podporovat regulaci hmotnosti. Díky bílkovinám tedy zaženete hlad na delší dobu a tyto bílkoviny vám také pomohou spotřebovat méně kalorií během dne. Zároveň jsou vejce snadná na přípravu a poměrně levná.

2. Arašídové máslo

Nenasycené tuky, bílkoviny a arašídové máslo s nízkým obsahem cukru udržují stabilní hladinu cukru v krvi. Natřete si jej na žitný chléb nebo přidejte 1-2 lžičky do cereálií. Arašídové máslo může také podpořit vaše cíle v oblasti hubnutí díky svému potenciálu snižovat chuť k jídlu. Ve studii provedené na 15 obézních ženách se ukázalo, že skupina, která si ke snídani přidala 42,5 gramu (asi 3 polévkové lžíce) arašídového másla, byla ve srovnání s kontrolní skupinou výrazně sytější a měla menší chuť na další jídlo.

3. Borůvky

Borůvky jsou bohaté na vlákninu a neobsahují mnoho cukru jako jiné ovoce. Výzkum ukázal, že borůvky mohou snížit růst tukových buněk až o 73 %. Výsledky nejnovějších studií navíc naznačují, že borůvky mohou ovlivňovat geny, které regulují spalování a ukládání tuků, čímž pomáhají snižovat množství břišního tuku a snižovat hladinu cholesterolu. V kombinaci s nízkotučnou dietou mohou borůvky také snižovat triglyceridy a zlepšovat hladinu cukru v krvi, což jsou výhody komplexního plánu na snížení hmotnosti.

iZdroj fotografie: Freepik

4. Žitný chléb

Místo pšeničného chleba jezte žitný. Díky obsahu vlákniny se po žitu rychle cítíte sytí, což je ideální pro osoby, které se snaží zhubnout.  Studie zveřejněná v časopise Nutrition Journal ukázala, že lidé, kteří jedli žitný chléb, neměli déle hlad než ti, kteří jedli jiné druhy chleba se stejnou kalorickou hodnotou.

V další malé studii publikované v březnu 2016 se u devatenácti mladých dospělých, kteří jedli celozrnný žitný chléb k pozdnímu večernímu jídlu, zvýšilo uvolňování hormonů sytosti oproti jejich vrstevníkům, kteří jedli bílý chléb, což znamená, že žitný chléb může být prospěšný při prevenci obezity nebo vám pomůže shodit pár kilogramů.

5. Grapefruit

O grapefruitech a hubnutí bylo provedeno několik studií. V jedné z nich obézní lidé, kteří po dobu 12 týdnů jedli před jídlem polovinu grapefruitu, zhubli více než ti, kteří nejedli ani nepili žádné grapefruitové produkty. Je možné, že voda obsažená v grapefruitech pomáhá cítit se sytí, a vy pak jíte méně. Grapefruit se ukázal také jako mimořádně účinný při hubnutí a rozpouštění tuků. Buďte však opatrní, pokud užíváte nějaké léky, protože grapefruit může bránit funkci enzymů, které léky rozkládají , a tím ovlivnit jejich účinnost.

Co snídáte vy?

Zdroj: Healthline

Diskuze Vstoupit do diskuze
145 lidí právě čte
Autor článku

Klára Sladká

Zobrazit další články