Jak přirozeně snižovat hladinu svého cholesterolu

Cholesterol se přirozeně vyskytuje v lidském těle. Pokud je v dobrém množství, není na obtíž. Problém ale nastává tehdy, když je cholesterol příliš vysoký.

i Zdroj obrázku: Pixabay.com
                   

V některých případech může jít dokonce o život. To, že máte vysoký cholesterol, neznamená, že jste obézní nebo máte BMI v nepořádku. Vysoký cholesterol mohou mít i štíhlí a dokonce i mladí lidé. Dokud se nenecháte otestovat nebo se stanete obětí mrtvice nebo srdečních chorob, nevíte, že máte vysoký cholesterol.

Co způsobuje vysoký cholesterol?

  • Potraviny bohaté na nasycené mastné kyseliny a tuky.
  • Nadváha.
  • Neaktivita (necvičení).
  • Věk (čím jste starší, tím jste ohroženější).
  • Rodinná anamnéza.
iZdroj obrázku: Pixabay.com
Cholesterol stoupá kvůli nezdravému jídlu

Esenciální olej z lemongrass

Pokud se bojíte, že byste mohli mít vysoký cholesterol, pak do svého jídelníčku můžete zařadit esenciální olej z lemongrass. Stačí, když do sklenice vody přidáte dvě kapky tohoto oleje a tuto směs vypijete. Pijte dvakrát denně.

Rybí tuk

Rybí tuk je nejlepší užívat ve formě doplňku stravy: denně byste měli sníst 1000 mg rybího tuku. Můžete také konzumovat ryby jako sardinky, losos, makrela a tuňák. Rybí olej je bohatým zdrojem omega-3 mastných kyselin. Pravidelný příjem těchto mastných kyselin je jedním z nejlepších a nejjednodušších způsobů, jak snížit hladinu cholesterolu v krvi. Pomáhají také snížit riziko srdečních onemocnění.

Kokosový olej

Každý den byste si měli dopřát lžíci kokosového oleje. Můžete ho sníst přímo nebo jej použít namísto klasického kuchyňského oleje, a to i do salátů. Je známo, že kokosový olej zvyšuje hladinu dobrého cholesterolu v krvi. Na druhou stranu zase snižuje hladinu špatného cholesterolu. Také pomáhá udržovat váhu pod kontrolou.

Česnek

Denně si v rámci svých pokrmů dopřejte alespoň jeden stroužek drceného česneku (pokud možno syrový). Česnek obsahuje sloučeninu zvanou alicin, která se uvolňuje, pouze když jej rozdrtíte.

iZdroj obrázku: Pixabay
Upravte svůj jídelníček
Diskuze Vstoupit do diskuze
139 lidí právě čte
Autor článku

Pavla Landová

Zobrazit další články