Jak se probrat bez kofeinu: Minutové způsoby na oživení těla i mysli. Někdy stačí přivonět si skořice

Málo energie a spousta povinností je velmi nepříjemná kombinace, se kterou se v dnešním světě stýká drtivá většina lidí. Zde najdete způsoby, jak zůstat svěží.

i Zdroj fotografie: iStock
                   

Málo energie a spousta povinností je velmi vyčerpávající kombinace, ze které se však snadno můžete dostat pomoci vlastních sil. Pokud jste unavení v určitou denní dobu (zejména odpoledne) může to být podle Kerry Boyle známka toho, že děláte ve svém životě něco špatně – například se vystavujete dlouhodobému stresu, v noci špatně spíte nebo může být na vině jídelníček. V každém případě je však důležité, abyste s tímto problémem dokázali pracovat a udrželi se během dne svěží. S tím vám skvěle pomohou tyto zdravé způsoby. 

1) Dejte si šlofíka

Podle mnoha vědců je 20 minut přesně ta správná doba na odpolední zdřímnutí, po které se budete cítit mnohem lépe a plní energie. Zatímco hlubší a delší spánek v noci zajistí, že se vaše tělo a mysl plně zotaví, dvacetiminutový spánek během dne vám dodá více energie do další práce. Aby však tento trik naplnil svůj účel, měli byste si zdřímnout na chladném a tmavém místě, použít pásku přes oči, a pokud chcete, tak se před spánkem najíst. 

2) Sedněte si rovně

Častým spouštěčem únavy při práci nebo posezeních s přáteli je sezení v nesprávné pozici. Abyste si udrželi dostatek energie, seďte ve vzpřímené poloze, která zvyšuje hladinu kyslíku v krvi. Kromě toho lidé, kteří sedí vzpřímeně, mají lepší náladu a méně negativních emocí než ti, kteří sedí shrbeně. Během sedavé práce se také zkuste občas protáhnout, abyste rozproudili krev po těle. 

iZdroj fotografie: Depositphotos

3) Snažte se více smát 

Ano, smích má skutečně mnoho zdraví prospěšných účinků, a to včetně přirozeného zvýšení energie. Když se totiž smějete, přijímáte dýcháním více kyslíku, který stimuluje srdce a svaly a zvyšuje množství endorfinů v krvi. Jedná se proto o skvělý způsob, jak si získat dostatečný příliv energie, a to bez jakýchkoliv pomůcek. Až se tedy budete cítit příště bez energie a v práci se vám nebude chtít nic dělat, dejte si pauzu a pusťte si něco zábavného. 

4) Vůně skořicové tyčinky

Vůně skořice má úžasný účinek na lidský mozek – zvyšuje mozkovou aktivitu a zabraňuje nervovému napětí, díky čemuž pomáhá přemýšlet efektivněji a mnohem účinněji. Stejně tak vás může povzbudit také citronový nebo pomerančový olej, a proto si některý z nich zakupte a nechte jej vypařit v místnosti, kde trávíte přes den nejvíce času. Brzy pocítíte, jak budete klidnější a vrátí se vám energie. 

5) Vpusťte dovnitř trochu světla

Únava a ospalost často přichází v momentě, kdy se nacházíte na temných místech bez světla. Tma totiž způsobuje, že tělo produkuje méně serotoninu, důležitého neurotransmiteru, který tělu dodává pocit ospalosti. Pokud se tedy cítíte unaveně, roztáhněte závěsy a pusťte dovnitř své kanceláře sluneční paprsky nebo se projděte venku. Dýchejte čerstvý vzduch, vnímejte teplo ze slunce a během chvilky se budete cítit mnohem šťastnější a plní energie. 

iZdroj fotografie: Depositphotos

6) Dejte si sklenici vody

Dehydratace je jednou z hlavních příčin únavy a vyčerpání a mezi její další příznaky patří bolesti hlavy, závratě a výkyvy nálad. Většina lidí v dnešní době stále nedbá na dostatečný příjem tekutin, což se může nepěkně odrazit na jejich zdraví. Vodu byste ale měli pít pravidelně, nikoliv až v momentě, kdy pociťujete velkou žízeň. Až se vám tedy bude chtít příště spát, vypijte sklenici vody a bude vám líp. 

Jak proti únavě a ospalosti bojujete vy?

Zdroj: Healthline
Diskuze Vstoupit do diskuze
68 lidí právě čte
Autor článku

Lukáš Jírovec

Zobrazit další články