Povislá ňadra a jak je zpevnit: Přispět k nim můžou i cigarety. Naopak nošení či nenošení podprsenky na pevnost prsou nemá žádný vliv

Povislá ňadra není nic, za co by měla jakákoliv žena stydět. Přesto, pokud se tohoto jevu obáváte, pár věcí pro pevnější prsa udělat můžete.

i Zdroj fotografie: iStock
                   

Úpravy prsou patří k nejběžnějším zákrokům v oblasti plastické chirurgie. V dnešní době si můžete pořídit nový nos, tvar obličeje a samozřejmě i větší a pevnější prsa. Ne vždy je ale potřeba jít, takzvaně, pod kudlu. Sen o větších prsou si svépomocí sice nesplníte, ale pokud toužíte zabránit povisnutí, můžete začít rovnou. Jak zmiňuje odborník Alex Snyder, povislým ňadrům lze totiž do určité míry předcházet.

Co povislá ňadra způsobuje?

Za nejpodstatnější faktor platí samozřejmě věk. S přibývajícími roky kůže přirozeně přichází o svou elasticitu a svou roli sehraje i tíha gravitace, která pevným ňadrům zrovna nepřeje. Věk není však jedinou příčinou. O pevnější prsa vás může připravit třeba vícero těhotenství. Přispívat k povislejším ňadrům může i nadměrné vystavování kůže UV paprskům, ale také kouření cigaret. Oboje urychluje proces ztráty elasticity kůže. Co tedy přispívá:

  • věk
  • těhotenství
  • cigarety
  • velký úbytek váhy
  • menopauza
  • extrémní, intenzivní cvičení
Žena před sebou láme cigaretu
iZdroj fotografie: Freepik

Cvičením pro pevnější prsa

Ňadra jsou tvořeny především tukovými buňkami, žlázami a vazy. Cvičení na ně tudíž nemá stejný účinek jako třeba na svaly. Kvůli tomu si v posilovně můžete vydřít větší pozadí, ale z béček tam déčka zkrátka neuděláte. Přesto existují jisté cviky, které zapojí svaly, mající vliv na vzhled vašeho poprsí. Zároveň vám pomohou vylepšit i postoj — ten špatný totiž patří k dalším faktorům, která přispívají k povislým prsům. Mezi doporučované cviky patří:

  • kliky
  • bench press
  • bicepsový zdvih
  • anebo také třeba plavání

Podprsenka, anebo radši naostro?

Jako „lék“ proti povislým ňadrům se často považuje nenošení podprsenky. Logika za touto radou spočívá v tom, že svoje prsa jaksi vytrénujete k pevnosti tím, že nezleniví neustálou podporou. Ve skutečnosti je mnohem důležitější najít podprsenku správné velikosti, a to především při cvičení. Některé studie naznačují, že pohyb při cvičení by mohl vést k větší povislosti, což by správná podprsenka měla vyřešit.

Měření velikosti prsou
iZdroj fotografie: Freepik

Co dalšího můžete udělat pro pevnější prsa?

Dále se doporučuje například zlepšit v oblasti prsou krevní oběh (což stimuluje produkci kolagenu), čehož můžete docílit například masáží. Aby masáž měla kýžené účinky, postup je následující. Dlaní pravé ruky uchopte levé ňadro a jemně jej zmáčkněte. Pomocí těch samých pohybů postupujte až k bradavce a stejným způsobem promačkejte i postranní, spodní, horní, zkrátka všechny myslitelné strany.

Tip: Oběh jednoduše zlepšíte i ve sprše, stačí jen na konci v oblasti prsou střídat studenou a teplou vodu.

Co když pevnější prsa potřebujete naléhavě?

Pokud vás za hodinu a půl čeká ples a jediné vaše šaty mají výstřih pro pevná béčka, existuje několik způsobů, jak je nafingovat. První pomocí je samozřejmě push-up podprsenka, která účinky gravitace anuluje ve vteřině, kdy ji dopnete. Vykouzlit ohromující výstřih beze stop od podprsenky pak dokáže speciální páska. Možností je i pohrát si s make-upem; tak jako se jeho pomocí mění rysy v obličeji, podobně zafunguje i kontura v oblasti výstřihu.

Který z tipů byste zvažovali zakomponovat do svého života?

Zdroj: Healthline
Diskuze Vstoupit do diskuze
99 lidí právě čte
Autor článku

Kristýna Suchá

Zobrazit další články