Stoupá hladina cukru v krvi? Řešením jsou superpotraviny, které ji přirozeně sníží a stabilizují metabolismus - JakZdravě.cz

Stoupá hladina cukru v krvi? Řešením jsou superpotraviny, které ji přirozeně sníží a stabilizují metabolismus

Stoupá vám hladina glukózy v krvi a máte strach z cukrovky? Podívejte se na tyto potraviny, které vám mohou pomoci.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Většina jídel, které v dnešní době konzumujeme, narušuje metabolismus a tlačí tělo k inzulínové rezistenci. To vede mimo jiné k cukrovce 2. typu. Jedná se také o důvod, proč léčba této nemoci pomocí inzulínu není efektivní. Dobrou zprávou ale je, že se tento problém dá vyléčit stravou a pohybem. Jedním z nejdůležitějších dietních doporučení je omezit čisté sacharidy a nahradit je vyšším množstvím kvalitních zdravých tuků.




Mastné ryby s nízkým obsahem rtuti

Mastné ryby jsou jednou z nejdůležitějších potravin pro diabetiky, protože poskytují tělu živočišné omega-3 mastné kyseliny dokosahexaenové (DHA). DHA jsou životně důležité, protože se jedná o jediný tuk, který umožňuje tělu využívat fotoefekt. Ten převádí fotony ze slunce na elektrony stejnosměrného proudu a zásobuje tak vaše mitochondrie.

Vzhledem k znečištění moře musíte být ohledně ryb, které jíte, velmi vybíraví. Většina hlavních světových vodních cest je totiž kontaminována rtutí, těžkými kovy a chemikáliemi. 


iZdroj fotografie: Depositphotos

Vyberte si ryby ze studených vod, jako je divoký aljašský losos, sardinky, ančovičky a sledi. Díky chladu budou zdravější. Vyhýbejte se především chovaným rybám, protože mohou být díky toxinům obsaženým v krmivu jednou z nejtoxičtějších potravin na světě. Například chovný losos může mít až o 50 procent méně omega-3 mastných kyselin než losos divoký.

Semínka bohatá na hořčík a antioxidanty

Hořčík je minerál, který mnoha lidem chybí v těle. Jeho nedostatek může zvýšit riziko inzulínové rezistence, jelikož hraje důležitou roli při zpracování sacharidů a glukózy. Nejbohatší potravinou pro získání jeho potřebného množství jsou tato semena:

  • Slunečnicová semínka – čtvrtina šálku obsahuje 128 mg hořčíku.
  • Sezamová semínka – čtvrtina šálku obsahuje asi 101 mg hořčíku.
  • Černý kmín – obsahuje antioxidanty a imunomodulační složky a má také má silnou protirakovinnou funkci. 
  • Dýňová semínka – dvě lžíce vám dodají 74 mg hořčíku (asi 25% doporučeného denního příjmu).
  • Chia semínka – kromě hořčíku jsou také dobrým zdrojem zdravých tuků, vlákniny a antioxidantů. Cca 28 gramů chia vám poskytne přibližně 10 gramů vlákniny. 

iZdroj fotografie: Depositphotos

Vláknina a stravitelné sacharidy

Výzkum ukazuje, že lidé s vysokým příjmem vlákniny mají výrazně nižší riziko obezity a cukrovky. Dokáže totiž zlepšit citlivost na glukózu, leptin a inzulín jak u diabetiků, tak u zdravých lidí. Jejím nejlepším zdrojem jsou následující potraviny: 

  • Mandle
  • Květák
  • Chia semínka
  • Hrášek
  • Artyčoky
  • Zelené a černé fazole
  • Kořenová zelenina a hlízy (cibule a sladké brambory)
  • Zelenina, jako je brokolice, květák a růžičková kapusta

Zdroj: Diathrive

Diskuze Vstoupit do diskuze
109 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
Holení odzvonilo, depilace slaví úspěch. Žiletka vosku nedokáže konkurovat, ten udrží sametově hebké nohy několik týdnů
Události247
SMS karantény? Je otázka, kdy zprávu otevřeme a jestli ji vůbec přečteme, říká advokát Bláha
VědaŽivě
Jak se ptáci naučili létat? 3 vycvičení netopýři pomáhají vědcům zjistit, jak ptáci poprvé vzlétli
adbz
Seznam nejdražších psích plemen pro rok 2022: Tibetského mastifa pořídíte i za 42 milionů korun