Každé ženské tělo po třicítce potřebuje těchto 5 vitamínů. Kromě vitality ovlivňují také krásu

Vitamíny jsou zodpovědné za zdraví organismu a ke správnému fungování těla je potřebuje každý člověk. Ujistěte se, že jich máte dostatek i vy.

i Zdroj fotografie: iStock
                   

Každý z nás potřebuje ke správnému fungování vitamíny, a to zejména ženy po třicítce, které si chtějí udržet atraktivní vzhled. Jak totiž říká odbornice Jillian Kubala, s přibývajícím věkem tělo vyžaduje příjem jiných složek potravy než v mládí, a proto je důležité konzumovat to, co skutečně potřebuje. Toto je pět základních vitamínů, které jsou důležité pro každou ženu po 30. roce života. 

1)    Vitamíny skupiny B

Na vitamínech skupiny B závisí správná funkce téměř celého našeho těla – od červených krvinek až po nervový systém. Patří mezi ně thiamin, riboflavin, niacin, kyselina pantotenová, biotin, vitamin B6 a vitamin B12, který je obzvláště důležitý, protože s přibývajícím věkem jej tělo nevstřebává tak dobře, jako v mládí. Dobrým zdrojem vitamínů skupiny B jsou ryby, maso, vejce, mléčné výrobky, zelená listová zelenina, fazole a hrách. Pozor by si na něj měli dávat především vegetariáni (a vegani), kteří mají k dispozici pouze omezené zdroje různorodé potravy. 

2)    Vitamín D

Nedostatek vitamínu D, který lidské tělo vstřebává především ze slunečního záření, může být pro vaše zdraví velmi nebezpečný – zvyšuje totiž riziko výskytu srdečních chorob, cukrovky, roztroušené sklerózy, rakoviny prsu a rakoviny tlustého střeva. Vitamín D je také důležitý pro zdraví kostí a pomáhá předcházet osteoporóze. Vzhledem k omezení jeho zdrojů jej můžete nejsnadněji získávat z ryb, doplňků stravy nebo obohacených obilných výrobků.

3)    Vitamín A

Vitamín A je důležitý pro řadu tělesných funkcí, zejména však pro zrak – účinně vás totiž chrání před nebezpečnými onemocněními, jako je například makulární degenerace nebo šedý základ. Kromě toho se bez něj neobejde ani samotný imunitní systém, který s přibývajícím věkem ztrácí svou obranyschopnost. Vynikajícími zdroji tohoto vitamínu jsou například vaječné žloutky, játra, sladké brambory, špenát, mrkev a dýně.

iZdroj fotografie: Pexels

4)    Vitamíny C a E

Vitamíny C a E jsou velmi silné antioxidanty, které dokáží neutralizovat volné radikály, které škodí tělesným buňkám a mohou vést k tvorbě rakovinných buněk. Jelikož si je však naše tělo nedokáže samo uložit, je třeba pravidelně jíst potraviny, které je obsahují. V případě vitamínu C to je citrusové ovoce, žlutá paprika nebo chilli papričky a v případě vitamínu E to mohou být především oříšky, mléko nebo rostlinné oleje. 

5)    Vitamín K

Posledním důležitým vitamínem, které ženské tělo po třicítce potřebuje, je vitamín K. Ten pomáhá především při srážení krve, což je velmi důležité s přibývajícím věkem, kdy je kůže tenčí a snadněji se vám tvoří modřiny. Mezi jeho osvědčené zdroje patří zelená listová zelenina, brukvovitá zelenina (brokolice a zelí) nebo také ryby, játra, maso a vejce.

Jak často konzumujete potraviny bohaté na vitamíny vy? 

Zdroj: Healthline

Diskuze Vstoupit do diskuze
111 lidí právě čte
Autor článku

Lukáš Jírovec

Zobrazit další články