Každé ženské tělo po třicítce potřebuje těchto 5 vitamínů. Kromě vitality ovlivňují také krásu

Vitamíny jsou zodpovědné za zdraví organismu a ke správnému fungování těla je potřebuje každý člověk. Ujistěte se, že jich máte dostatek i vy.

i Zdroj fotografie: iStock
                   

Každý z nás potřebuje ke správnému fungování vitamíny, a to zejména ženy po třicítce, které si chtějí udržet atraktivní vzhled. Jak totiž říká odbornice Jillian Kubala, s přibývajícím věkem tělo vyžaduje příjem jiných složek potravy než v mládí, a proto je důležité konzumovat to, co skutečně potřebuje. Toto je pět základních vitamínů, které jsou důležité pro každou ženu po 30. roce života. 

1)    Vitamíny skupiny B

Na vitamínech skupiny B závisí správná funkce téměř celého našeho těla – od červených krvinek až po nervový systém. Patří mezi ně thiamin, riboflavin, niacin, kyselina pantotenová, biotin, vitamin B6 a vitamin B12, který je obzvláště důležitý, protože s přibývajícím věkem jej tělo nevstřebává tak dobře, jako v mládí. Dobrým zdrojem vitamínů skupiny B jsou ryby, maso, vejce, mléčné výrobky, zelená listová zelenina, fazole a hrách. Pozor by si na něj měli dávat především vegetariáni (a vegani), kteří mají k dispozici pouze omezené zdroje různorodé potravy. 

2)    Vitamín D

Nedostatek vitamínu D, který lidské tělo vstřebává především ze slunečního záření, může být pro vaše zdraví velmi nebezpečný – zvyšuje totiž riziko výskytu srdečních chorob, cukrovky, roztroušené sklerózy, rakoviny prsu a rakoviny tlustého střeva. Vitamín D je také důležitý pro zdraví kostí a pomáhá předcházet osteoporóze. Vzhledem k omezení jeho zdrojů jej můžete nejsnadněji získávat z ryb, doplňků stravy nebo obohacených obilných výrobků.

3)    Vitamín A

Vitamín A je důležitý pro řadu tělesných funkcí, zejména však pro zrak – účinně vás totiž chrání před nebezpečnými onemocněními, jako je například makulární degenerace nebo šedý základ. Kromě toho se bez něj neobejde ani samotný imunitní systém, který s přibývajícím věkem ztrácí svou obranyschopnost. Vynikajícími zdroji tohoto vitamínu jsou například vaječné žloutky, játra, sladké brambory, špenát, mrkev a dýně.

iZdroj fotografie: Pexels

4)    Vitamíny C a E

Vitamíny C a E jsou velmi silné antioxidanty, které dokáží neutralizovat volné radikály, které škodí tělesným buňkám a mohou vést k tvorbě rakovinných buněk. Jelikož si je však naše tělo nedokáže samo uložit, je třeba pravidelně jíst potraviny, které je obsahují. V případě vitamínu C to je citrusové ovoce, žlutá paprika nebo chilli papričky a v případě vitamínu E to mohou být především oříšky, mléko nebo rostlinné oleje. 

5)    Vitamín K

Posledním důležitým vitamínem, které ženské tělo po třicítce potřebuje, je vitamín K. Ten pomáhá především při srážení krve, což je velmi důležité s přibývajícím věkem, kdy je kůže tenčí a snadněji se vám tvoří modřiny. Mezi jeho osvědčené zdroje patří zelená listová zelenina, brukvovitá zelenina (brokolice a zelí) nebo také ryby, játra, maso a vejce.

Jak často konzumujete potraviny bohaté na vitamíny vy? 

Zdroj: Healthline

Diskuze Vstoupit do diskuze
121 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
DámskýDeník
Máte pocit, že se vám láska vyhýbá? Přitáhněte si štěstí podle znamení zvěrokruhu
Události247
Události247
Novým ministrem školství bude od zítřka Vladimír Balaš. Prezident Zeman mu při jmenování vyčetl prohřešky z minulosti
VědaŽivě
VědaŽivě
Neetické pokusy koktajícího vědce: Oběťmi se stalo 22 malých sirotků, projekt se jmenoval „Monster Study“
adbz
adbz
Lepší rajčata a papriky jste ještě nejedli. Tohle domácí hnojivo sice musíte nechat pár dní odstát, ale rozhodně se to vyplatí