Proteinové prášky mohou být zdraví škodlivé kvůli přítomnosti těžkých kovů jako arsen či olovo

Bílkoviny pomáhají hubnout a budovat svalovou hmotu. Není proto divu, že lidé využívají proteinové prášky, které jim pomohou.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Proteinové prášky jsou častou součástí diet nebo jídelníčku sportovců, kteří udržují svoji postavu. Odborníci v oboru a odborníci na výživu však již roky diskutují o tom, zda jsou bezpečné. V mnohých totiž objevili těžké kovy jako je arsen nebo olovo. Rostlinné varianty navíc měly větší podíl těchto kovů než prášky ze syrovátkových a vaječných bílkovin. Je obtížné se těžkým kovům vyhnout. Jsou ve vodě, vzduchu i půdě. Proč jich však do těla dostávat více, než je potřeba?

Fakta o doplňcích stravy

Mnoho proteinových prášků je považováno za doplňky stravy, které nejsou regulovány stejným způsobem jako potraviny a léky. Podle odborníků nemusí být před uvedením na trh prokázáno, že jsou bezpečné. Výrobci také nemusí prokazovat, že proteiny obsahují to, co tvrdí. Je tak na spotřebitelích, aby upozornili na nežádoucí účinky. Společnosti by také tyto stížnosti měly řešit hned, jakmile je obdrží.

iZdroj fotografie: Pixabay

Přes to všechno je vhodné si před nákupem proteinu přečíst, z čeho se skládá. Sledujte tedy nejen nejen bílkovin, ale také přídatné složky. Některé proteiny obsahují mnoho aditiv, jako jsou nevýživná sladidla (mnišské ovoce, stévie) nebo například přidaná vláknina inulin. Někteří lidé v důsledku těchto přísad mohou trpět plynatostí a nadýmáním. Pokud se tomu chcete vyhnout, pročtěte si vždy složení a kupujte si jen ten nejčistší protein, který objevíte.

Pozor na dávkování

Dávkování je rovněž velmi důležité. Používat protein pouze občas je v pořádku, jeho užívání několikrát denně však již být zdraví prospěšné vůbec nemusí. Někteří uživatelé jej údajně přidávali do všeho, co během dne konzumovali. Jednalo se například o smoothie, kávu, muffiny, vafle i zálivku na salát.

Je potřeba si uvědomit, že tolik bílkovin vaše tělo nevyužije. Navíc je dodáváte tělu i v rámci stravy samotné. Vždy tedy proteinový prášek používejte s rozumem a s mírou. Přílišné množství by se mohlo stát spíše jedem.

iZdroj fotografie: Pixabay

Snažte se využití proteinu co nejvíce eliminovat tím, že budete konzumovat více základních potravin bohatých na bílkoviny. Faktem, že s přibývajícím věkem je jejich příjem klíčový. Právě jejich konzumací zabráníte ztrátě svalové hmoty. Protein by však neměl být jejich hlavním zdrojem. Zkuste více jíst libové maso mléčné výrobky, ořechy a semena, sójové produkty, vejce, celozrnné potraviny a zeleninu. Díky tomu získáte nejen bílkoviny, ale tak ostatní důležité živiny a výhody pro zdraví, které tyto potraviny nabízejí.

Zdroj: WebMD

Diskuze Vstoupit do diskuze
133 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
DámskýDeník
Kvůli vysokému tlaku a cholesterolu musela změnit životní styl. Ve svých 76 letech má lepší postavu než kdejaká třicítka
Události247
Události247
Stát přidá důchodcům za každé vychované dítě 500 korun, pouze ale jednomu z rodičů. Odborníci očekávají soudní tahanice
VědaŽivě
VědaŽivě
Co říkají Mormoni o stvoření světa a na čem jsou jejich teorie o vzniku založeny
adbz
adbz
Jak v obchodě vybrat ten nejlepší meloun? Řiďte se jednoduchým pravidlem a už nikdy neodnesete zkažený či nedozrálý kus