Proč jíst jablka: Pomohou jako prevence před diabetes, mohou pomoci s hubnutím a možná i proti astmatu

Pokud zařadíte do svého pravidelného jídelníčku jablka, můžete se těšit z mnoha zdravotních přínosů. Dodají vám vitamíny a řadu antioxidantů.

Žena drží čtyři jablka v rukou i Zdroj fotografie: Unsplash
                   

Jablka jsou oblíbeným druhem ovoce, které kromě skvělé chuti nabízí také nespočet zdravotních přínosů pro lidský organismus. Jejich zařazením do svého jídelníčku se můžete dle lékařky Amy Richter ochránit před mnoha nemocemi, podpoříte svůj imunitní systém a také práci trávicího traktu, čímž regulujete svou váhu a zbavíte se přebytečných kil. Je samozřejmě důležité, aby byly zakoupené kusy organické a nejlépe bez pesticidů. 

Jablka jsou plná užitečných složek 

Mnoho přírodních potravin, jako jsou právě jablka, podporují lidský organismus podstatně lépe než komerční přípravky a léky plné chemikálií. Toto lahodné ovoce obsahuje nespočet užitečných živin, jako jsou flavonoidy, které chrání mozek před škodlivými účinky různých látek a působí jako silné antioxidanty, přičemž zmírňují příznaky deprese, úzkosti a také snižují riziko vzniku demence a Alzheimerovy choroby. 

Pravidelná konzumace tohoto ovoce pak výborně chrání tělo před vznikem chronického zánětu, který je spojen s řadou dalších nemocí, jako je například cukrovka 2. typu. K tomu mimo jiné přispívají i tím, že snižují hladinu cukru v krvi a obecně zlepšují funkci krevního oběhu, který navíc podle serveru Health čistí od nahromaděných toxinů. To je nezbytné i pro zachování dobré funkce srdce a ochrana před nebezpečnými onemocněními, jako je například srdeční infarkt, vysoký krevní tlak nebo mozková mrtvice. 

Stará dobrá jablka: Mohou podpořit hubnutí i snižovat riziko cukrovky 2. typu

Podporují hubnutí a práci trávicího traktu 

Jablka jsou dobrým zdrojem pektinu, tedy rozpustné vlákniny, která hraje nedílnou roli ve zdraví trávicího traktu a regulaci hmotnosti. Již jeden kus tohoto sladkého ovoce každý den zlepšuje chod žaludku a střev, přičemž výrazně snižují riziko vzniku rakoviny v této části těla. Jejich pravidelná konzumace pak také zabraňuje vzniku nepříjemných problémů, jako je nadýmání, plynatost a žaludeční vředy, které pomáhají i rychleji léčit.

Jablka na stole iZdroj fotografie: Pixabay
Jablka podporují hubnutí a práci trávicího traktu

Všechny tyto faktory pak také vedou ke snadnějšímu hubnutí. Zejména právě pektin má tendenci zlepšovat činnost orgánů v těle, zrychlovat metabolismus a regulovat spalování kalorií a jejich následné ukládání. Tímto způsobem tak bojuje proti hromadění tukových zásob a tvorbě tuku na břiše a dalších částech těla. Nejlépe v tomto případě uděláte, pokud si jablko dopřejete ihned po ránu, kdy vám také poskytne energii na celé dopoledne. 

4 ranní návyky, které brání hubnutí. Napravte špatnou rutinu a umožněte tělu zbavit se tuku

Ochrání vás i před astmatem 

V neposlední řadě také jablka podporují dýchací systém a mohou snižovat astmatické záchvaty u náchylných pacientů. Stejně tak urychlují léčbu kašle a dalších nepříjemných nemocí souvisejících se zhoršenou funkcí plic. Je ovšem nezbytné, abyste si vybírali spíše organické kusy, které neobsahují tolik pesticidů a chemických sloučenin. Ty by totiž mohly naopak vašemu zdraví škodit. Na webu JakZdravě jsme také psali o zajímavé kombinaci jablka, oregana a cibule, která si poradí s každou nemocí dýchacích cest. 

Jak často jíte jablka vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
133 lidí právě čte
Autor článku

Lukáš Jírovec

Zobrazit další články