Nápoj za pár drobných: Už po pár locích z vás vyžene všechny střevní parazity a toxiny

Klíčky patří mezi super zdravé potraviny. Do jídelníčku se dají zařadit mnoha způsoby, ale ještě lepší je připravit si z nich fermentovaný nápoj známý pod názvem rejuvelac.

Obilí ve váze a semena v misce i Zdroj fotografie: Freepik
                   

Fermentované nápoje jsou velmi zdravé pro trávení. Slyšeli jste už o nápoji, kterému se říká rejuvelac? Jedná se o nápoj z prokvašeného a naklíčeného obilí. Je plný enzymů a vitamínů, pomáhá čistit střeva a vyřeší nejeden trávicí problém. Jeho příprava je snadná a zvládnete si ho připravit sami doma. Klíčky chutnají i syrové, jak naše redakce již informovala dříve.

Recept na rejuvelac

Co budete potřebovat?

  • 1 porci bio pšenice
  • jednu nádobu o obsahu 5 litrů
  • čistou síťku nebo gázu
  • vodu
  • misku na klíčení
Naklíčená semínka iZdroj fotografie: Freepik
Klíčky jsou skvělé jako surovina do salátů.

Postup přípravy nápoje:

  1. Jeden šálek pšenice důkladně omyjte a vložte do nádoby.
  2. Naplňte nádobu vodou, zakryjte gázou a nechte 12 hodin namočené.
  3. Po uplynutí doby by měla pšenice začít klíčit. Vylijte první dávku vody a pšenici opět omyjte. Pozor, abyste nepoškodili mladé klíčky. Vylijte z nádoby zbytek vody a omytou pšenici vložte do misky na klíčení. Tam už vodu nedávejte.
  4. Nechte 3-4 dny klíčit, přičemž pšenici omývejte alespoň dvakrát denně, aby vám nezplesnivěla.
  5. Po 4 dnech jsou klíčky velmi dobře vidět a můžete se vrhnout na samotnou přípravu rejuvelacu.
  6. Vložte naklíčenou pšenici do nádoby s obsahem 5 litrů a naplňte čerstvou vodou.
  7. Přikryjte gázou a nechte dva dny stát na suchém a tmavém místě v kuchyni.
  8. Po dvou dnech je váš nápoj hotový. Přeceďte a uchovávejte v lednici. Vydrží až tři dny.

Aplikace a dávkování:

Pijte dva šálky denně.

Jíst, či nejíst naklíčené brambory? Odbornice prozradila, na co si dát velký pozor

Klíčky a jejich zdravotní přínosy

Podle webu NetMeds jsou klíčky vhodné pro čištění těla, snížení cholesterolu i podporu zraku a růstu vlasů. Klíčky jsou nízkokalorické, bohaté na vlákninu a bílkoviny a obsahují velkou koncentraci vitamínů a minerálů. WebMD dokládá, že klíčky se chovají jako prebiotika, která jsou potravou pro hodné bakterie ve střevech. Tím podporují jejich převahu nad těmi škodlivými a pomáhají ke zdravému a bezproblémovému trávení. Co všechno si doma můžete nechat naklíčit se dozvíte na JakZdravě ve starším článku.

Jak často se objevují klíčky ve vašem jídelníčku?

Diskuze Vstoupit do diskuze
125 lidí právě čte
Autor článku

Dita Polívková

Zobrazit další články