Co dělat, když vás bolí klouby? Základní pravidla, která jim ulehčí a urychleně zmírní bolest - JakZdravě.cz

Co dělat, když vás bolí klouby? Základní pravidla, která jim ulehčí a urychleně zmírní bolest

Bolest kloubů se vyskytuje nejen u starších lidí, ale začínají si na ni stěžovat i ti mladší. Jak si ale odlehčit od bolesti kloubů nejefektivnější cestou?

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Dříve se bolest kloubů spojovala spíše se staršími lidmi, kteří si na ně neustále stěžovali. S dobou kancelářských prací a s příchodem stolních počítačů se však tyto problémy začaly objevovat i u mladších jedinců, a to zejména u těch, kteří se nijak o své tělo nezajímali. Naštěstí ale existují určitá pravidla, kterými když se budete řídit, můžete si pomoci nejen od bolesti kloubů. V krajních případech je pak lepší vyhledat odbornou pomoc.




Dodejte svému tělu správný pohyb

V každodenním životě je tělo nuceno setrvat delší dobu vsedě či vestoje. Ať už jde o práci nebo hraní her na stolním počítači, narušujeme kloubní soustavy, které se následně dostávají do stavu nuceného stresu. Neméně k tomu přispívá také narušení potřebné změny pohybu, napětí a odpočinku, který je pro ně zásadní. Pohyb má totiž pro tkáň chrupavky zvláštní význam, přispívá k její výživě. Nemá totiž vlastní cévy a je na něm závislá, proto je nutné tělu dopřát pohyb. Můžete si jít například několikrát do týdne zaběhat nebo zacvičit.


iZdroj fotografie: Depositphotos

Optimalizujte svoji tělesnou hmotnost

Pravidla pro správné fungování kloubů jdou spolu ruku v ruce, a proto je dále důležitá vaše tělesná hmotnost. Pokud totiž máte nadváhu, znamená to zejména pro vaše kolena, která se snaží držet vaše tělo v rovnováze, větší stresovou zátěž. Každý kilogram navíc tak nejen že zvyšuje namáhání kolenních kloubů, ale také urychluje proces jejich stárnutí a opotřebení. Dostáváme se tak opět k pohybu, kterým nejen že se rozhýbáte, ale také spálíte přebytečné kalorie a zhubnete. 

Nestresujte příliš vaše klouby

Kromě nadváhy je také dobré vyhnout se dlouhodobému a jednostrannému přetížení. Mezi ně patří především dřepy, klečení a běhání do schodů nebo do kopce. Je důležité, abyste nezapomněli, že v tomto případě dochází k zatížení náchylných kloubních povrchů. Pokud často dřepujete v posilovně, je třeba si před cvikem pořádně klouby zahřát a rozhýbat, aby nedošlo k vážným zraněním. Pokud klečíte nebo vstáváte ze židle, pomáhejte si rukama, a odlehčete tak kloubům.


iZdroj fotografie: Depositphotos

Nenoste těžké předměty

Pokud nosíte těžké předměty, neohrožujete tím jenom své klouby, ale také svoji páteř. Samozřejmě se těmto případům častokrát nejde vyhnout, a proto se snažte nosit těžká břemena co nejblíže k tělu a v rovnoměrném zatížení. Nebezpečí hrozí hlavně při zatížení jedné strany, kdy nesete těžší objekty v jedné ruce. Pokud to děláte často, může to vést až ke skolióze páteře. Odlehčit si také můžete různými vozíky na kolečkách, které za vás práci udělají. 

Zdroj: Creaky Joints

Diskuze Vstoupit do diskuze
72 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
Malý chlapec se během koncertu stal centrem dění. Svými tanečními kreacemi ukradl kapele veškerou pozornost
Události247
Revmatoidní artritida je zákeřná nemoc. Proč se pacienti bojí mluvit se svými lékaři a jaké to může mít následky? Podrobnosti vysvětlila předsedkyně Revma Ligy Müllerová
VědaŽivě
Posedlost celebritami snižuje inteligenci, uvádí studie. Lidé se slabostí pro své idoly brzdí výkon svého mozku
adbz
Se sázením cibule není doporučeno čekat až na jaro. Brzký výsev zajistí gigantické plody s příchodem prvních teplých dnů