Co dělat, když vás bolí klouby? Základní pravidla, která jim ulehčí a urychleně zmírní bolest

Bolest kloubů se vyskytuje nejen u starších lidí, ale začínají si na ni stěžovat i ti mladší. Jak si ale odlehčit od bolesti kloubů nejefektivnější cestou?

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Dříve se bolest kloubů spojovala spíše se staršími lidmi, kteří si na ně neustále stěžovali. S dobou kancelářských prací a s příchodem stolních počítačů se však tyto problémy začaly objevovat i u mladších jedinců, a to zejména u těch, kteří se nijak o své tělo nezajímali. Naštěstí ale existují určitá pravidla, kterými když se budete řídit, můžete si pomoci nejen od bolesti kloubů. V krajních případech je pak lepší vyhledat odbornou pomoc.

Dodejte svému tělu správný pohyb

V každodenním životě je tělo nuceno setrvat delší dobu vsedě či vestoje. Ať už jde o práci nebo hraní her na stolním počítači, narušujeme kloubní soustavy, které se následně dostávají do stavu nuceného stresu. Neméně k tomu přispívá také narušení potřebné změny pohybu, napětí a odpočinku, který je pro ně zásadní. Pohyb má totiž pro tkáň chrupavky zvláštní význam, přispívá k její výživě. Nemá totiž vlastní cévy a je na něm závislá, proto je nutné tělu dopřát pohyb. Můžete si jít například několikrát do týdne zaběhat nebo zacvičit.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Optimalizujte svoji tělesnou hmotnost

Pravidla pro správné fungování kloubů jdou spolu ruku v ruce, a proto je dále důležitá vaše tělesná hmotnost. Pokud totiž máte nadváhu, znamená to zejména pro vaše kolena, která se snaží držet vaše tělo v rovnováze, větší stresovou zátěž. Každý kilogram navíc tak nejen že zvyšuje namáhání kolenních kloubů, ale také urychluje proces jejich stárnutí a opotřebení. Dostáváme se tak opět k pohybu, kterým nejen že se rozhýbáte, ale také spálíte přebytečné kalorie a zhubnete. 

Nestresujte příliš vaše klouby

Kromě nadváhy je také dobré vyhnout se dlouhodobému a jednostrannému přetížení. Mezi ně patří především dřepy, klečení a běhání do schodů nebo do kopce. Je důležité, abyste nezapomněli, že v tomto případě dochází k zatížení náchylných kloubních povrchů. Pokud často dřepujete v posilovně, je třeba si před cvikem pořádně klouby zahřát a rozhýbat, aby nedošlo k vážným zraněním. Pokud klečíte nebo vstáváte ze židle, pomáhejte si rukama, a odlehčete tak kloubům.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Nenoste těžké předměty

Pokud nosíte těžké předměty, neohrožujete tím jenom své klouby, ale také svoji páteř. Samozřejmě se těmto případům častokrát nejde vyhnout, a proto se snažte nosit těžká břemena co nejblíže k tělu a v rovnoměrném zatížení. Nebezpečí hrozí hlavně při zatížení jedné strany, kdy nesete těžší objekty v jedné ruce. Pokud to děláte často, může to vést až ke skolióze páteře. Odlehčit si také můžete různými vozíky na kolečkách, které za vás práci udělají. 

Zdroj: Creaky Joints

Diskuze Vstoupit do diskuze
53 lidí právě čte
Zobrazit další články