Desetidenní detoxikace od cukru jako restart pro vaše zdraví. Budete v šoku, co se za tu dobu stane s vaším tělem

Očistěte své tělo od cukrových toxinů jednoduše, a to pomocí 10denní detoxikace. Ta vám navíc prozradí, zda patříte mezi osoby závislé na cukru.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Ačkoliv se to možná nezdá, cukr je mnohem návykovější, než si člověk může myslet. Závislost na něm je dokonce až 8krát vyšší než u kokainu, což je opravdu docela nebezpečné i vzhledem k tomu, že k této surovině má neomezený přístup téměř každý, a to včetně dětí. Navíc je cukr sám o sobě rovněž škodlivý, zejména ve větší míře. Zkuste jednoduchý cukrový detox, který o vás prozradí, zda jste nebo nejste na cukru závislí, a pomůže vaše tělo očistit.  

Závislost na cukru je běžná a nebezpečná

Závislostí na cukru trpí na světě miliony lidí a nikdo to bohužel příliš neřeší. Stejně jako každá závislost, má totiž i tato na tělo negativní vliv, jako je například obezita, zvýšený krevní tlak i zvýšený cholesterol, orgány zanesené vrstvou tuku a mnohé další. Mnohem horší však je, že cukr je obsažen hned v celé řadě běžných potravin a produktů, a přístup k němu je tak snadný a bezproblémový, a to dokonce i pro děti.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Jak však takovou závislost na cukru rozeznat? Poměrně jednoduše. Pokud totiž každý den „toužíte“ po nějaké sladkosti či slazeném nápoji a podobných dobrotách, neumíte si je odepřít, a to ani když je nemáte zrovna po ruce, a pomalu ale jistě zvyšujete jejich porce, máte asi problém. Problém zvaný závislost. Dobrou zprávou však je, že i s touto závislostí se dá pracovat, a dokonce není proces odvykání ani tak drastický, jako u jiných „drog“.

Průběh cukrového detoxu a razantní snížení sladkostí

Jednou z možností, jak se zbavit závislostí na cukru, je pravidelný cukrový detox. Ten vaše tělo také očistí od jeho zbytků a látek, které onu závislost vytvářejí. Celý jeho proces a průběh je velmi jednoduchý a je zaměřený především na radikální omezení přísunu nadměrné denní porce cukru, která již pro tělo není potřebná.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Co vše je pro takový detox potřeba? V první řadě je důležité vědět, čemu se vyhnout a čím to ideálně nahradit tak, aby naše tělo nemělo naprostý cukrový deficit a v tomto směru nestrádalo. Také je velmi důležitá motivace a osobní touha po změně, bez které jednoduše nejde uspět. Takže, je načase se do toho pustit.

Kterým potravinám se hlavně vyhýbat

První důležitá otázka při snižování příjmu cukru je ta, kterým potravinám se vyhýbat. Především se samozřejmě jedná o sladkosti a pochutiny všeho druhu. Všechnu čokoládu, bonbony, dezerty a jiné cukrovinky tedy zamkněte v šuplíku a na jejich přítomnost vůbec nemyslete. Poté ze svého jídelníčku vyškrtněte sladké nápoje všeho druhu, a také samotný bílý cukr.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Ten v případě potřeby můžete nahradit jeho zdravější verzí v podobě třtinového cukru. Lze použít i jiná sladidla, jako je med, agávový sirup nebo sirup z čekanky. Tyto produkty totiž zastanou stejnou funkci jako cukr, jsou však mnohem zdravější a pro tělo méně škodlivé.

Čím vším můžete cukr nahradit

Předtím, než cukr úplně vyřadíte ze svého jídelníčku, je nutné vědět, že tělo pro svůj správný a zdravý chod určitou část cukrů potřebuje. Ty však naleznete například v ovoci a zelenině s nízkým obsahem škrobu, nebo také v některých potravinách, jako jsou těstoviny atd. Těmto cukrům se tak říká zdravé sacharidy.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Ty je tedy potřeba tělu podávat v pravidelných dávkách. Výsledkem bude zdravější organismus, více energie a spokojenější mysl. Stačí mít pouze vyvážený jídelníček, který vám dá vše důležité, co potřebujete. Ani tukům se nemusíte vyhýbat. Stačí sáhnout po těch s vysokým obsahem omega-3 mastných kyselin, jako jsou ryby, olivový olej, kvalitní libové masné produkty a další.

V čem spočívá přínos 10denního detoxu

Smyslem detoxu není pouze omezení přísunu cukru do těla, ale jedná se o malý krůček, který vás navede ke zdravějšímu životnímu stylu. Princip totiž nespočívá pouze v omezení sladkých pokrmů, ale především v jejich správné náhradě. Nejedná se tedy o konkrétní jídelníček, kterého se budete držet, ale o všeobecné rady, jak správně na to.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Délka dnů tedy není nutně nastavená přesně na 10 dnů, ale mělo by se jednat o minimální dobu, kterou zvládnete bez zbytečných cukrů. Podle vašich reakcí a podle toho, jak tuto dobu zvládáte, se také dozvíte, zda na cukru jste závislí nebo je pro vás takové „odpírání“ bezproblémové.

Jak správně postupovat krok po kroku

Jak již bylo zmíněno, pro začátek je nejlepší vzdát se svých oblíbených sladkostí a dalších pochutin, které mají vysoký obsah cukru. Také je dobré omezit slazené nápoje i džusy, které jsou umělými sladidly doslova přeplněné. Můžete je nahradit například velmi zdravou vodou s citronem a mátou nebo doma vymačkaným ovocem bez konzervantů a jiných přidaných látek.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Také vám pomůže, když si během tohoto detoxu vytvoříte pevné návyky. Například pokud většinou nesnídáte, zkuste to napravit. Touto formou totiž do těla dostanete potřebné živiny a energii hned po ránu, a nebude vás pak tolik trápit chuť na sladké nebo jiné nezdravé svačinky. Ideálně si také dopřávejte kvalitní a plnohodnotný spánek, který je s chutí na sladké velmi úzce spjatý.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Zkuste se během této doby zaměřit také na pohyb a fyzickou aktivitu jako takovou. Ta vám totiž pomůže spalovat, ale také lépe okysličí tělo a vy tak pocítíte zcela nový nával energie. Nemusíte se však bát zvedání činek nebo úmorného běhu v 5 ráno. Vybrat si totiž můžete vskutku cokoliv, co vás bude bavit. Od jógy až po procházky v přírodě či cvičení s vlastní váhou.

Co vám tento detox může přinést

Cukrová detoxikace a správné stravovací návyky jsou nejen tím nejlepším krokem pro dobrý životní styl, ale pomohou vám i v jiných, možná nečekaných směrech. Mezi ty patří například absence stresu a depresí, mnohem lepší nálada a více energie. Tyto změny brzy pocítíte na svém těle, které bude podstatně lépe zpracovávat a spalovat tuky, pročistí se vám cévy a odlehčí orgány. A k tomu všemu ušetříte peníze, které byste jinak utratili za sladkosti a jiné pochoutky.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Zdroj: Business Insider, Healthline, Clean Eating

Diskuze Vstoupit do diskuze
130 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
DámskýDeník
Nikoho v životě nepotkáváme náhodou – 5 typů vesmírných vztahů, které vám postupem času začnou dávat smysl
Události247
Události247
Zvěrstva Ukrajinců ve válce: Ukazuje se, že nejenom Rusové páchají nelidské činy
VědaŽivě
VědaŽivě
Optická hádanka, která je pro mnohé lidi zcela neřešitelná. Kolik kruhů jste schopni najít na tomto obrázku?
adbz
adbz
Navraťte černému oblečení svou pravou barvu. Vybledlé kousky zachrání trocha kávy