Potravinové doplňky pro lepší duševní zdraví | JakZdravě.cz

Nepostradatelné vitamíny zlepšující kvalitu duševního zdraví. Nesmírně důležité, pokud žijete ve stresu

Potravinové doplňky s obsahem těchto látek vám pomůžou zlepšit vaše duševní zdraví. Nedostatek vitamínu a minerálů v těle, může způsobit deprese i jiné psychické problémy.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Většina lidí sáhne po potravinových doplňcích jen v případě, že má nějaké zdravotní komplikace nebo například při sportu nebo při hubnutí. Málokdo ovšem ví, že tyto potravinové doplňky, které obsahují vitamíny a minerály jsou prospěšné po fyzické i psychické stránce. Nedostatek těchto látek může způsobit i závažné psychiatrické problémy. Postižení pacienti po doplnění potřebných látek můžou i během pár dnů začít zase normálně fungovat.




Vitamín B12 a folát nezbytné pro nervový systém

Folát neboli kyselina listová není schopná bez vitamínu B12 správně fungovat. Kyselinu listovou znají zejména ženy, které byly nebo jsou těhotné. Ten je ale nezbytný pro správné fungování nervového systému. Je nezbytný pro syntézu neurotransmiterů, které usnadňují komunikaci mezi nervovými buňkami a pomáhají tělu správně fungovat. Významný počet pacientů s depresemi trpí právě na nedostatek folátů.


iZdroj fotografie: Pixabay

Vitamín B12 je velmi důležité doplňovat obzvlášť pokud jste vegani nebo vegetariáni. Je nezbytný pro produkci neurotransmiterů. Jeho nedostatek se často projeví jako deprese, únava a anemie. Při dlouhodobém nedostatku může dojít ke kardiovaskulárnímu nebo neurologickému onemocnění.

Vitamín D posiluje imunitu

Nedostatek slunce a diety, které omezují konzumaci ryb a kvašených mléčných výrobků, způsobují nedostatek vitamínu D. Některé výzkumy říkají, že až 50 % populace trpí jeho nedostatkem. To ovšem není dobré, protože vitamín D je klíčový pro správné fungování nervového a imunitního systému. Jeho nedostatek je považován za příčinu deprese. Pro jeho doplnění postačí pobyt na slunci, ale většinou je nutné sáhnout po výživových doplňcích.


iZdroj fotografie: Pixabay

Hořčík vám pomůže lépe usnout

Hořčík se doporučuje užívat zejména na noc. Pomůže vám lépe usnout a přinese vám uvolnění svalů. I když spíte jako mimino tak to neznamená, že nemůžete trpět jeho nedostatkem. Hořčík pomáhá kontrolovat stovky chemických procesů v těle. Doporučuje se užívat i vápník, ten je stejně důležitý jako hořčík.

Probiotika pro správnou funkci střev

Zdraví střev ovlivňuje i fungování mozku. Studie ukazují, že srovnáním střevní mikroflóry snížilo i pocity úzkosti a deprese. Navíc probiotika jsou vhodná v případě stresu, protože většina lidí stres zajídá nevhodnými potravinami. Správné trávení, znamená správné fungování celého těla.


iZdroj fotografie: Pixabay

Omega–3 mastné kyseliny pro zdravé srdce

Tyto mastné kyseliny musí být doplňovány správnými potravinami nebo potravinovými doplňky. Udržují zdravé srdce a snižují riziko kardiovaskulárních onemocnění. Studie také prokázali, že mají významný vliv na zdraví mozku. Pomáhají při depresi i ADHD. Pokud užíváte i jiné léky měli byste užívaní těchto doplňků konzultovat se svým lékařem. Může dojít k zředění krve, ale užívání současně s některými léky nemusí být vhodné.

Zdroj: Wellandgood

Diskuze Vstoupit do diskuze
126 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
Sklady před vánočními svátky
Události247
Nová vláda chce po nastoupení do úřadu povinné očkování zrušit. Ne ale úplně, budou existovat výjimky
VědaŽivě
Čeká nás v budoucnu reálný Armageddon? V případě velkého asteroidu mířícího na Zem mají světové velmoci jasný scénář
adbz
Pěstování čerstvé jarní cibulky pomocí kelímku a vody. Během 9 dnů vyrostou na parapetu nekonečné zásoby