5 statických cvičení aneb Hubnutí bez pohybu. Stačí mu věnovat 3 minuty denně

Hubnutí nedá spát řadě Čechů, kteří se potýkají s nadváhou. Nejraději by byli, kdyby existovala pilulka, která je přes noc zbaví zbytečných kilogramů. Tak to ale nefunguje.

i Zdroj fotografie: iStock
                   

Aby člověk zhubnul, musí upravit jídelníček a zařadit do svého denního programu pravidelný pohyb. To se může zdát pro někoho docela obtížné, protože marně hledá volný čas na cvičení, případně chuť do něj. Jak říká specialista Ryan Raman, MS, RD, hubnout se dá, aniž byste museli trávit dlouhé hodiny v posilovně.

Co je to statické cvičení

Statické cvičení je velmi účinný způsob, jak zlepšit a zvýšit svou flexibilitu a zpevnit tělo. Jeho pravidelným tréninkem se zpevní svaly a zároveň spalují tuky. Je ale třeba přesně dodržovat pravidla cvičení. Ta na první pohled vypadají jednoduše, ale vyžadují určitou dávku fyzického tréninku a zkušeností. Jen správně provedeným cvikem dosáhnete potřebného účinku.

Statické cvičení na hubnutí

Je nutné si uvědomit, že před každým cvičením je potřeba tělo a svaly rozpohybovat a dobře zahřát, aby nedošlo k jejich poškození. Můžete se věnovat pět až deset minut skákání, rychlé chůzi, skokům přes švihadlo, běhu nebo cvičení na rotopedu. Jakmile máte svaly řádně zahřáté, je možné se pustit do následujících cviků, kterými budete své tělo udržovat v kondici.

Cvičte vleže nebo vsedě a hubněte

Na to, abyste začali spalovat tuky, nemusíte jen chodit běhat nebo jezdit na kole. I doma na gymnastické podložce dobře své svaly procvičíte a přispějete k tomu, ale lépe přebytečnou energii spalovaly. Pro mnohé, kteří neradi běhají a chodí rychle, to je zajímavá alternativa k běžnému cvičení. Tedy s chutí do toho.

iZdroj fotografie: Pixabay
  • 1. cvik: Lehněte si na záda a zvedněte nohy, aby byly do pravého úhlu s podložkou. Ruce by přitom měly být s podložkou v rovnoběžné pozici. Takto vydržte 30 sekund a vraťte se do výchozí polohy.
  • 2. cvik: Lehněte si na gymnastickou podložku na záda, ruce jsou podél těla. Zvedněte pánev nad podložku tak, že se budete opírat o pravé koleno. Levou nohu přitom vztyčte kolmo vzhůru. Vydržte v pozici 30 sekund a pak vyměňte nohy.
  • 3. cvik: Tento cvik je podobný prknu, ale cvičí se na boku. Lehněte si na gymnastickou podložku, pak se zvedněte na pravé ruce, opírejte se přitom o chodidla. Páteř by měla být rovná. Pravou ruku natáhněte a dejte ji za hlavu. Vydržte 20 sekund, změňte strany a cvik opakujte.
  • 4. cvik: Sedněte si na gymnastickou podložku. Zvedněte nohy do pravého úhlu a rukama se dotkněte kotníků. Vydržte po dobu 20 sekund.

Jaké jsou vaše oblíbené cviky na hubnutí?

Zdroj: Healthline
Diskuze Vstoupit do diskuze
123 lidí právě čte
Autor článku

Jana Fojtíková

Zobrazit další články