5 tipů, jak dostat své tělo zpátky do formy po těhotenství. Cvičení může v mnoha případech spíš uškodit

Těhotenství a porod jsou pro tělo náročné proměny, kterými si během krátkého času projde. Proto na něj nespěchejte, navracení se k původním křivkám vyžaduje dávku trpělivosti.

i Zdroj fotografie: Pixabay
                   

Vrhnout se na cvičení v době po porodu není dobrý nápad. Tělo potřebuje spíš odpočinek, aby se stihlo s tak velkou změnou vyrovnat. Při péči o miminko se budete cítit spíš unavení, takže na nějaké cvičení stejně nebude chuť ani čas. Dobrá zpráva je, že místo cvičení můžete zařadit pár návyků, které pomohou tělu dostat se do formy jako před těhotenstvím, a to i bez cvičení. Doktorka Debra Rose Wilson doporučuje ženám po porodu, aby se spíš než na cvičení zaměřily na zdravou životosprávu a dostatečný pitný režim.

5 tipů pro návrat k původní postavě

Zkuste dodržovat těchto pět tipů. Jsou jednoduché a vhodné jak pro vás, tak pro miminko. Nezapomínejte také na další oblasti zdravého životního stylu, především dostatek spánku (tolik, kolik vám miminko dovolí) a zdravou stravu, která vám chybějící energii pomůže dodat.

1. Pokud to jde, kojte

Jestliže není pro kojení žádná zdravotní překážka – ani na straně maminky, ani na straně miminka, určitě se vyplatí kojit. To je nejlepší způsob, jak se dostat zpátky do formy. Produkce mléka spotřebovává kalorií, jako kdybyste denně 40-60 minut cvičili. Také pomáhá po porodu stahovat dělohu.

2. Pijte hodně vody

Obyčejná voda je ten největší zázrak na světě. Dostatečný pitný režim pomáhá snižovat pocit hladu, vyplavovat z těla toxiny a snižovat přebytečný tuk. Pít hodně tekutin se vyplatí také pro tvorbu mateřského mléka a jako prevence bolestí hlavy.

3. Zelený čaj

Vaříte si k snídani čaj? Vyzkoušejte zelený čaj. Jednak je zdravější, jednak vám pomůže stimulovat metabolismus a nakopnout ho k rychlejšímu spalování tuků. Stačí šálek čaje před snídaní. Pokud čaje nepatří k vašim oblíbeným nápojům, můžete si dát k snídani citronovou vodu s medem.

iZdroj fotografie: Pixabay

4. Citronová voda s medem

Protože příjem tekutin není radno zanedbávat, zůstaneme ještě chvilku u nápojů. Pro snižování váhy a detoxikaci celého těla existuje skvělá metoda, ke které vám stačí voda, citron a med. Do teplé vody vymačkejte citron, přidejte lžičku medu a ráno nalačno vypijte.

5. Nejlepší svačinka – jablka a rajčata

Pocítíte-li chuť na sladké, dejte si jablko nebo rajče. Jedno jablko denně vám pomůže držet si doktora od těla. Také vám pomůže při zbavování se tuku. Jablko obsahuje pektiny a antioxidanty, které podporují metabolismus a spalování tuků. Rajčata zase pomáhají udržovat stabilní hladinu cukru v krvi. To vašemu tělu pomůže, aby nemělo chuť na kalorické bomby a sladkosti.

Kdy začít cvičit?

Nejdříve po šestinedělí, pokud bude všechno v pořádku. Během šestinedělí má maminka odpočívat a být tzv. v koutě. Až začnete cvičit, dejte si pozor, jaké cvičení zvolíte. Začněte pomalu a nepouštějte se do lehsedů. Ty pro vaše těžce zkoušené břišní svaly nebudou vhodné.

Co vám pomohlo vrátit se do formy po těhotenství?

Zdroj: Healthline
Diskuze Vstoupit do diskuze
83 lidí právě čte
Autor článku

Dita Polívková

Zobrazit další články