Bylinky pro kvalitní a nepřerušovaný spánek: Stačí šálek čaje z citronové trávy před spaním, třezalka účinně tlumí stres

Kvalitní spánek se stává nedosažitelnou metou stále více a více lidí. V mnoha případech mohou kýženou úlevu přinést bylinky. Tyto ovlivňují přímo spánek.

i Zdroj fotografie: Pexels
                   

Stále přibývá lidí se spánkovými problémy. Může za to uspěchaný styl života, množství elektronických a chytrých vychytávek, kterými se obklopujete a nahromaděný stres. K tomu se přidává večerní nervozita a strach z toho, že se vám opět nebude dařit usnout. Dietetička Marie Lorraine Johnoson říká, že z tohoto začarovaného kruhu můžete uniknout pomocí správné spánkové hygieny, pravidelným režimem, a pokud problém přetrvává, vyplatí se vyzkoušet uklidňující byliny.

1. Citronová tráva

Na obtíže mírnějšího charakteru vám postačí citronová tráva. Patří k nejmírnějším sedativům a hypnotikům. Skutečně má mírné a jemné účinky, dokonce ji smějí i těhotné ženy, aniž by se musely bát vedlejších účinků. Pro úpravu poruch spánku se doporučuje vypít jeden šálek ráno a druhý večer.

2. Levandule

Stejně jemným a uklidňujícím účinkem jako citronová tráva působí levandule. Nádherně vonící bylinka se používá ve své sušené formě do vonných polštářků, které, podobně jako čaj, mají navodit zklidnění a příjemnější spánek. Levanduli najdete jako součást čajů na dobrou noc, které opatříte i v drogeriích. Většinou se kombinuje s dalšími bylinkami kvůli lepší chuti.

3. Šanta kočičí a kozlík lékařský

Milovníci koček jistě znají šantu kočičí jako bylinku, kterou kočky milují. Šanta, nazývaná anglicky catnip, má na lidi uklidňující účinek. Léčivý čaj z ní je překvapivě chutný a bez vedlejších nežádoucích účinků. Účinek šanty je srovnatelný s kozlíkem lékařským. Jedná se o jednu z nejlepších bylinek na spánkové problémy. Kozlíkový čaj se užívá půl hodiny před spaním a nesmí se k němu užívat další léky na spaní. Jedná se více méně o silný lék na spaní, který v podobě čaje seženete v lékárnách.

Tmavě kouřová kočka sedící za čajovým servisem iZdroj fotografie: Freepik

4. Třezalka tečkovaná

Další bylinkou, která efektivně tlumí stres, je třezalka tečkovaná. Zlepšuje náladu a pomáhá ke klidnému spánku. Dokáže ovládat kolísavé nálady a deprese. Dbejte na správné dávkování, po šesti týdnech užívání musíte pravidelnou konzumaci přerušit. Třezalka se nesmí užívat s dalšími léky z řady antidepresiv. Pokud užíváte předepsanou medikaci, poraďte se o společném užívání léků a třezalky s lékařem.

5. Chmel

Milovníci piva, nejásejte předčasně. Řeč zde bude o extraktu z šištic chmele. Ten má uklidňující a hypnotický účinek. Navozuje příjemnou únavu, uvolňuje napětí hladké svaloviny a dokonce dokáže utlumit činnost mozkové kůry. Chmel se přidává do uklidňujících čajových směsí. V bylinkářství patří k velmi oblíbené a užívané přísadě.

Co pomáhá vám, abyste lépe spali?

Zdroj: Healthline
Diskuze Vstoupit do diskuze
130 lidí právě čte
Autor článku

Dita Polívková

Zobrazit další články