Řekněte konec bolesti zad: Jen jediný cvik a bolest se už nikdy nevrátí

Pokud vás neustále trápí bolesti zad, vyzkoušejte tato jednoduchá cvičení. Stačí je zařadit do svého každodenního režimu a brzy pocítíte změnu.

Mladá žena v předklonu držící se za bolavá záda na červeném pozadí i Zdroj fotografie: Freepik
                   

Bolest zad je nepříjemný problém, který vám dokáže velmi negativně ovlivnit každodenní život. Pokud se s ní často potýkáte i vy a již žádné komerční prostředky ani odborná léčba nepomáhá, zkuste se zaměřit na tato cvičení. Jejich provedení je velmi snadné, a pokud je budete provádět pravidelně, nejenže se tím dle lékaře Gregory Minnis zbavíte nepříjemných pocitů, ale také podpoříte celkové zdraví svého těla a zhubnete přebytečná kila. 

Jednoduchý trénink proti bolesti zad 

Nepříjemné bolesti zad se můžete zbavit velmi snadno. Stačí se zaměřit na níže uvedená cvičení a velmi brzy budou pryč. Je samozřejmě důležité, abyste spolu s nimi brali v úvahu také zdravý jídelníček. Právě totiž vyvážená strava a správný pohyb jsou dle serveru Healthline zásadní pro dobré držení těla, budování hezké postavy a samozřejmě také pro ochranu před bolestivými problémy. K získání maximálního účinku postupujte následovně:   

  • Lehněte si na záda, nohy rozkročte na šířku ramen a ruce rozpažte do stran. Poté se 8krát nakloňte do strany, nejdříve doprava, poté doleva.
  • Zůstaňte na zádech, překřižte nohy a nakloňte se 8krát doprava a poté doleva.
  • Opět vleže na zádech položte jednu nohu na druhou a poté se otočte 4krát doprava a 4krát doleva.
  • Nyní zvedněte kolena, pak se nakloňte 8krát doprava a stejný počet otočení proveďte na levou stranu.
  • Pro provedení dalšího cvičení si překřižte jedno koleno tak, abyste druhé mohli vytáhnout nahoru. Poté se nakloňte 4krát doprava a 4krát doleva.
  • Stále na zádech přitáhněte obě nohy k hrudníku, poté se nakloňte 8krát doprava a následně doleva.
Žena cvičí iZdroj fotografie: Freepik
Správná cvičení vám pomohou odstranit bolest páteře

Nakonec stačí vleže zvednout jednu nohu rovně a zůstat v poloze 5 až 6 sekund. Poté cvik opakujte na druhou nohu.

chodidla

Bolí vás záda nebo kolena? Podívejte se na chodidla, problém se nachází tam

Na webu JakZdravě jsme také psali o případech, kdy mohou bolesti zad naznačovat problémy s ledvinami nebo ledvinové kameny

Jak se trénink osvědčil vám?

Diskuze Vstoupit do diskuze
133 lidí právě čte
Autor článku

Lukáš Jírovec

Zobrazit další články