Přepracování není sranda: Nepodceňujte 5 varovných signálů, kterými se vás tělo snaží chránit před nebezpečím

Přepracovanost je dnes běžný problém, se kterým se potýká čím dál více lidí. Pokud nedokážete na chvíli zastavit, můžete si nést závažné zdravotní následky.

i Zdroj fotografie: iStock
                   

Pokud máte pocit, že práce pohlcuje váš život, rozhodně byste se měli na chvíli zastavit a zapřemýšlet nad tím, zda toho není na vás moc. Jak totiž říká Janna Young, mnoho lidí v současné době plné stresujících situací a obrovských nároků zanedbává svou koncentrací na práci své biologické a psychické zdraví. Tento problém však může mít závažné důsledky, a proto je důležité, abyste zakročili včas a ochránili se před potenciálním nebezpečím.  

1) S relaxací vám pomáhá pouze alkohol 

Pokud je na vás práce příliš, rozhodně byste neměli tento problém tlumit konzumací alkoholických nápojů. Většina lidí se k tomuto nezdravému návyku čím dál více uchyluje, a to aniž by si uvědomovali, že právě tímto způsobem ohrožují nejen své fyzické zdraví, ale také zdraví svého mozku. Zvláště opatrní byste měli být s alkoholem v případě, pokud denně pracujete s počítačem, protože se můžete v důsledku potýkat s nespavostí a vyšším rizikem vzniku neurodegenerativních poruch, jako je úzkost, stres nebo deprese. 

2) Vaše produktivita vázne

Pokud pracujete čím dál intenzivněji, ovšem vaše výsledky vás stále nijak neuspokojují, pravděpodobně jste se dostali do stagnace. Tímto způsobem totiž přetěžujete svůj mozek a je to nejlepší cesta, jak vyhořet a přestat zvládat stresové situace ve vašem běžném životě. Lidské tělo není přizpůsobené k tomu, aby bylo každou minutu produktivní, a proto je důležité dopřát si alespoň jednou za čas chvíli klidu a nepřekračovat své hranice. 

3) Nedostatek spánku a každodenní únava

Lidé, kteří pracují nad své možnosti, často mívají potíže s usínáním. Pokud se totiž snažíte být přes den co nejvíce aktivní, přičemž sami víte, že je toho na vás moc, bude vám dělat čím dál větší problém se před spaním uvolnit a dopřát si dostatečný odpočinek, který je pro zdravé tělo zásadní. V tomto případě je velmi důležité zajistit si během dne alespoň chvíli klidu, protože nedostatek spánku může mít závažné dopady na vaše zdraví, a to včetně zvýšení rizika vzniku srdečních chorob a neurodegenerativních onemocnění. 

iZdroj fotografie: Depositphotos

4) Neustálá negativita a pocit neštěstí 

Pokud jste neustále negativní a cítíte se, jako by vám vaše práce akorát ubírala, rozhodně byste se měli zamyslet, zda je vaše povolání pro vás to pravé. Příliš mnoho práce se totiž může podepsat snadno na vašem duševním zdraví, a to ve formě deprese a neustálé úzkosti. To však může následně ovlivnit také vaše biologické zdraví. V tomto případě je vhodné vyzkoušet meditační nebo dechová cvičení, ovšem pokud ani ta nepomáhají, zajděte si raději k psychologovi nebo zkuste změnit svou práci.  

5) Nadměrná srdeční aktivita

Ačkoliv to nemusí být vždy znát, přílišný pracovní stres vede k uvolňování hormonu zvaného kortizol, který negativně ovlivňuje vaše srdce. V důsledku se tak můžete potýkat se zvýšeným rizikem vzniku mrtvice, ischemické choroby srdeční, cukrovky 2. typu, nebo dokonce rakoviny. Tento problém poznáte například tak, že když uléháte do postele, vaše srdce bije na plné obrátky a nedaří se vám kvůli tomu usnout. 

Jak se cítíte ve svém zaměstnání vy? 

Zdroj: Healthline

Diskuze Vstoupit do diskuze
57 lidí právě čte
Autor článku

Lukáš Jírovec

Zobrazit další články
DámskýDeník
DámskýDeník
Folklorní tanečníci v krojích zaskočili porotu, když začala hrát skladba od Michaela Jacksona. „Každý to bude chtít tančit,“ prohlásil Slávik
Události247
Události247
Špatná zpráva pro Putina: Tisíce Rusů si dobrovolně volají s Ukrajinci a prosí je o pomoc
VědaŽivě
VědaŽivě
Proč je ženám pořád zima? Pro zimomřivost je více předpokladů, problém spočívá v hormonech
adbz
adbz
Luštěniny ani kyselé zelí nemusí nadýmat. Klíč je ve správné přípravě