Hlavní výhody pravidelného cvičení o kterých by měl každý vědět

Jako lidé jsme byli zrozeni k pohybu. Tím základním pohybem, který provozujeme všichni do jednoho, je obyčejná chůze. Hitem dnešní doby je ale především běh. Lidé běhají různé vzdálenosti v různých místech. Dále jsou oblíbené i jiné sporty jako je plavání, tanec, jogging.

i Zdroj obrázku: Pixabay.com
                   

Na světě jsou ale i tací, kteří žádnému sportu příliš neholdují, a tak mohou trpět častěji civilizačními chorobami, jako jsou cukrovka, zvýšený krevní tlak, obezita. Hýbat se je zkrátka velice důležité pro udržení duševního i fyzického zdraví.




Pohyb je pro naše tělo prospěšný, jaké má účinky?

Po fyzické aktivitě se do našeho krevního řečiště vyplavují především hormony štěstí. A tak pokud chcete zažít ten euforický pocit, hýbejte se, stojí to za to! Jaké účinky má pohybová aktivita?


iZdroj obrázku: Pixabay.com
Cvičení nemusí být nic náročného
  • Jak již bylo zmíněno, tělo po sportu vyplavuje do krve endorfiny neboli hormony štěstí, proto je pohyb skvělým pomocníkem při depresích, úzkostech, nebo stresu. Budete plní energie a veselí! Bylo dokonce prokázáno, že i kratší trénink pozitivně působí na lidskou psychiku. Proto neváhejte a alespoň trochu protáhněte své tělo, zlepší se vám nálada.
  • Pravidelný pohyb je skvělý k redukci hmotnosti a podpoře metabolismu. Jestliže tedy potřebujete zhubnout, je na čase začít jakýmkoliv způsobem sportovat! Vaše tělo vám bude vděčné.
  • Cvičením získáte svalovou hmotu a pevnější kosti. Pokud se budete hýbat, můžete si udržet svalovou hmotu podstatně déle než vaši vrstevníci. I v pokročilejším věku se tak budete moci pyšnit pevnou postavou. Mimo to některé druhy cvičení podporují pevnost kostí, budete tak bojovat pohybem proti případné osteoporóze. Výzkum prokázal zajímavý fakt, že cvičení s dopadem – jako je například běh, nebo gymnastika mají větší a lepší vliv na pevnost kostí než jiné sporty.
  • Pohybová aktivita má příznivé účinky i v případě, pokud trpíte únavovým syndromem. Pomáhá udržet více energie, vitality a u chronických a vážných onemocnění podpoří mobilitu.

Dále je cvičení dokonalou prevencí chronických onemocnění. Především pak snižuje krevní tlak, hladinu krevního cukru, udržuje srdce zdravé. Pohyb také může výrazně zpomalit stárnutí, jelikož během něj dochází k dostatečné oxidaci kožních buněk a prokrvení těla.


iZdroj obrázku: Pixabay.com
Běh patří mezi nejpopulárnější sportovní aktivity

Pohyb zbystří mysl, zlepší spánek a pomáhá proti bolestem!

Dalším úžasným pozitivem pohybu je to, že podporuje mozkovou činnost. Zlepší se vám schopnost koncentrace, učení, myšlení. Proto, pokud vykonáváte zvýšenou duševní činnost, cvičení vám pomůže! A jestli máte potíže s usínáním, také přispěje svým dílem a spát budete jako novorozeně. V neposlední řadě může pomoci tlumit bolesti.

Cvičením ke kvalitnímu intimnímu životu

Jestliže máte potíže v intimním životě, sport může také velice ovlivnit jeho kvalitu. Období po sportovním výkonu slibuje lepší sexuální prožitek a častější frekvenci sexu.

Diskuze Vstoupit do diskuze
129 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
Předchozí generace si s vráskami poradily i bez drahých krémů. Narovnejte svou tvář domácími technikami
Události247
Na vysoké ceny pohonných hmot si Češi musí zvyknout. Státu už došly možnosti na snížení cen benzínu a nafty
VědaŽivě
Podivné způsoby, jak naši předkové určovali těhotenství: Ženské oči, pivo a cibule v hlavní roli
adbz
Kamenný dům z roku 1680 ukrývá nepředstavitelný luxus. Manželé si poradili i s nedostatkem světla a hrozící plísní