Okurka, klíč k redukci hmotnosti a vysněné postavě. Má řadu nepopiratelných benefitů, při správné konzumaci bojuje proti stárnutí a pomáhá s trávením

Zařaďte okurky do svého jídelníčku, protože mají mnoho zdravotních výhod, které jistě oceníte. Pomohou vám například při dodržování pitného režimu nebo při zácpě.

i Zdroj fotografie: Pixabay
                   

Je léto a okurky se stávají součástí jídelníčku téměř každého. Někdo má své vlastní vypěstované okurky ze zahrádky, ale i ty z obchodu jsou teď mnohem chutnější a kvalitnější. Nastal tedy ideální čas na to, zařadit okurky do vašeho jídelníčku. Existuje totiž mnoho zdravotních výhod jejich konzumace, ale je třeba dát pozor i na některé nevýhody, zejména pro ty, kdo mají problémy s trávením.




Budete lépe hydratovaní

Přemýšlíte, jak splnit každodenní přísun tekutin? Vypít 2,5 litrů vody je pro někoho nadlidský úkol. Naštěstí k pitnému režimu můžete přidat právě okurky, které mají vysoký podíl vody, přesněji celých 95 %. To znamená, že mají velký vliv na správnou hydrataci těla a jeho správné fungování.


iZdroj fotografie: Unspalsh

Pomohou zabránit cukrovce

Zdravé stravování je založené na konzumaci snadno stravitelných sacharidů. Do jídelníčku je vhodné zařadit potraviny s nízkým glykemický indexem, mezi které patří právě i okurky. Okurky mají glykemický index 15. Pokud se chcete vyhnou cukrovce a držíte nízko sacharidovou dietu, je důležité vynechat slazené nápoje a nejlépe i červené maso.

Podpoří vás při redukci váhy

Při redukci váhy je důležité změnit stravovací návyky. Jedním z těchto kroků může být zařazení okurek do jídelníčku. Okurky mají málo kalorii, ale díky velkému obsahu vody vás zasytí. To z nich dělá skvělou svačinu nebo přílohu k obědu pro každého, kdo se snaží zhubnout.


iZdroj fotografie: Pixabay

Vyhnete se střevním problémům

Okurka, jak už víte, obsahuje velké množství vody, ale také vlákniny, která pomáhá předcházet zácpě. Pokud trpíte těmito potížemi, zařaďte okurku do svého jídelníčku a vyhnete se zácpě a dalším zdravotním komplikacím, které zácpa může způsobit.

Mohou nadýmat, ale i zabránit nadýmání

Okurky mohou, ale také nemusí, způsobit nadýmaní. Při nadměrné konzumaci může látka cucurbitacin, která je v okurkách, ale i v jiné zelenině nebo ovoci, způsobit nadýmání. Tato látka také způsobuje nahořklou chuť. Někdy postačí okurku oloupat a těmto obtížím se vyhnete.


iZdroj fotografie: Pixabay

Díky vysokému obsahu vody v okurkách tělo přestává zadržovat zbytečnou vodu, a nadýmání byste se tak měli vyhnout. Navíc obsahují látky, které pomáhají eliminovat zadržování vody v těle, zánět, a nakonec i nadýmání. Vláknina pomáhá ke správnému fungování střev, a tak by okurky spíš nadýmat neměly.

Zdroj: Eatthis

Diskuze Vstoupit do diskuze
120 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
Předchozí generace si s vráskami poradily i bez drahých krémů. Narovnejte svou tvář domácími technikami
Události247
Na vysoké ceny pohonných hmot si Češi musí zvyknout. Státu už došly možnosti na snížení cen benzínu a nafty
VědaŽivě
Podivné způsoby, jak naši předkové určovali těhotenství: Ženské oči, pivo a cibule v hlavní roli
adbz
Kamenný dům z roku 1680 ukrývá nepředstavitelný luxus. Manželé si poradili i s nedostatkem světla a hrozící plísní