7 hlavních příčin zhoršování a ztráty paměti, přichází neohlášeně nehledě na věk. Pečujte o svoje vzpomínky

Paměť je to nejcennější co máme. Je zde uložena spousta vzpomínek, o které určitě nechcete přijít. Proto je nutné se o sebe a svou paměť správně starat.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Čím je člověk starší, tím hůř mu paměť slouží, a začíná pomalu zapomínat. Říká se, že vzpomínky jsou věčné, ale ne vždy tomu tak je. Některé faktory mohou ztrátu paměti urychlit. Které to jsou, to se dozvíte v následujícím článku. Starejte se o své zdraví a pečujte o svou paměť, aby vám vaše vzpomínky vydržely co nejdéle. Informace ověřila neuroložka Amanda Smith.

Těžká deprese

Deprese může vést k zapomínání. Pokud není správně a včas léčena, jsou lidé trpící depresí velmi ohroženou skupinou a ke ztrátě paměti u nich může dojít i v nízkém věku. Nebojte se navštívit odborníka, ten vám poradí a nastaví léčbu, která vám pomůže.

iZdroj fotografie: Pixabay

Chronický stres nesvědčí vaší paměti

Chronický stres může narušit spánek, který je podstatný pro tvorbu vzpomínek. Stres může způsobit i těžké deprese, které vedou ke ztrátě paměti, jak už jsme ostatně zmínili výše. Stres tedy nikomu nesvědčí, ani vaší paměti ne. Vyhýbejte se stresu a stresovým situacím, jak jen to půjde, budete se cítit mnohem lépe, a ochráníte tím i svojí paměť.

Dlouhodobé užívání některých léků

Některé léky na předpis, ale i ty, které jsou volně dostupné, mohou při dlouhodobém užívání poškodit paměť. Mezi tyto léky patří například prášky na spaní, antihistaminika nebo léky na snížení cholesterolu, dále také některé léky na bolest nebo na léčbu cukrovky.

Alkohol jen v malém množství

Nadměrná konzumace alkoholu může způsobit vážné zdravotní komplikace i ztrátu paměti. Studie ukázaly, že muži, kteří konzumovali alkohol ve větší míře, měli pokles kognitivních funkcí o šest let dříve než ti ostatní. Takže když už alkohol, pijte jen příležitostně a přiměřeně.

iZdroj fotografie: Pixabay

Nedostatek vitamínu B12

Vitamin B12 je zásadní pro správné fungování nervové soustavy, především mozku. Jeho doplňování je důležité zejména u starších lidí. Nedostatek vitamínu B12 může vést ke ztrátě paměti. Tento vitamín se podílí i na tvorbě červených krvinek, a bez něj nejsou krvinky správně plnit svojí funkci.

Dehydratace

Pravidelný pitný režim je pro tělo velmi důležitý. Každý by měl denně vypít 8–10 sklenic vody. Vědci zjistili, že dehydratace může způsobit stejné příznaky jako demence. Pokud je tělo dehydrované, jsou ovlivněny i funkce paměti.

Spánková apnoe

Budíte se v noci s bolestí hlavy, hlasitě chrápete a ráno se probudíte a jste unavení? Mohou to být příznaky spánkové apnoe. Jedná se o poruchu, při které se ve spánku na chvilku zastaví dech. Tato porucha má přímý vliv na ztrátu paměti, mozek totiž není ve spánku správně okysličen a může dojít k jeho poškození.

Zdroj: Healthline, Forbes

Diskuze Vstoupit do diskuze
104 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
DámskýDeník
Nikoho v životě nepotkáváme náhodou – 5 typů vesmírných vztahů, které vám postupem času začnou dávat smysl
Události247
Události247
Zvěrstva Ukrajinců ve válce: Ukazuje se, že nejenom Rusové páchají nelidské činy
VědaŽivě
VědaŽivě
Optická hádanka, která je pro mnohé lidi zcela neřešitelná. Kolik kruhů jste schopni najít na tomto obrázku?
adbz
adbz
Navraťte černému oblečení svou pravou barvu. Vybledlé kousky zachrání trocha kávy