Nakopnutí imunity proti covid-19: Správné potraviny, vitamíny a rutina obrní organismus proti zákeřným virům i bakteriím

Chcete mít menší šanci, že se nakazíte Covidem – 19? Díky potravinám s obsahem vitamínů a pravidelné fyzické aktivitě budete mít silnější imunitu a riziko se sníží.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Vitamíny jako jsou vitamin A, C, D, E a minerály zinek, selen a hořčík vám sice pomohou posilnit imunitu, ale rozhodně díky nim nejste proti Covidu – 19 na 100 % imunní. Podle studie mají lidé s onemocněním dýchacího systému nejméně vitamínu C a D, což může jako magnet přitáhnout i právě zmíněný Covid – 19. Imunitní systém nemůže fungovat bez těchto základních vitamínů a minerálů. Tímto tématem se zabývá například patoložka Melissa Conrad Stöppler.

Jaké potraviny jsou nejlepší?

Díky konzumaci celozrnných, ovocných a zeleninových potravin získáte správnou dávku vitamínů a antioxidantů, které se v těchto potravinách nachází. Nejvíce se doporučují potraviny s obsahem vitamínů A, C, E, D a potraviny s obsahem minerálu selen. Tyto potraviny vám dodají vše potřebné pro zdravou imunitu a budete se lépe vyrovnávat s nemocemi.

Zelenina iZdroj fotografie: Uživatel AdElyse / Creative Commons / CC BY SA

Mezi takové potraviny, ve kterých se nachází správné množství antioxidantů, patří vitamín A – dýně, tykev, mrkev, špenát, sladké brambory, ananas, meloun, tmavá listová zelenina a mango. Vitamín C – citrusové plody, jahody, paprika, květák, brokolice, rajčata, sladké brambory a chřest. Vitamín E – rostlinný olej, mandle, pšenice, sladké brambory, džemy a mezi minerály jako je selen patří losos s treska.

Některé vitamíny jsou prospěšné pro dýchací cesty

Vitamíny jako jsou C, D, E a zinek účinně zlepšuje průběh infekčního onemocnění dýchacích cest a příznaky covidu. Pokud se takové onemocnění podchytí včas, můžete začít užívat zinek, ten zkracuje délku infekčního onemocnění. Zinek můžete užívat v podobě pastilek, sirupů a některých tablet. Zinek totiž podporuje tvorbu bílých krvinek, které bojují s infekcí. Dbejte však na správné množství užívání, můžete se snadno předávkovat.

Bílé krvinky iZdroj fotografie: Ajay Kumar Chaurasiya / Creative Commons / CC BY SA

Podle studie je nedostatek vitamínu D, který bojuje proti infekci, velikým problémem a trpí jim nejméně jedna miliarda lidí po celém světe a tito lidé jsou náchylnější k tvorbě respiračních onemocnění nebo k nakažení se Covidem – 19. Pokud si chcete aspoň částečně vitamín D doplnit, choďte na sluníčko, ze slunečního záření si vitamín D doplníte snadno.

A jaké potraviny jsou nejlepší pro doplnění tohoto vitamínu? 1 lžička oleje z tresčích jater, čerstvý losos, sardinky v konzervě, tuňák v konzervě, čerstvé shiitake houby, vajčený žloutek, mléko nebo jogurty, 100 % pomerančový džus a sýr bohatý na vitamín D. Tyto potraviny vám zaručeně zajistí dostatek vitamínu, ale můžete zkusit i vitamíny v době doplňků stravy.

Jen zdravá strava nestačí, patří k ní i pohyb

Můžete se pustit například do domácího cvičení, jako je jóga, posilování nebo kardio cvičení. Někteří upřednostňují třeba zahradničení, což může snižovat stres. Díky stresu můžete být náchylnější k různým nemocem, protože potlačuje imunitu. Stres můžete zredukovat pomocí dechových cvičení, meditace, terapeutem nebo procházkou v hezké přírodě, například les.

Cvičení jógy iZdroj fotografie: Uživatel Allen4a / Creative Commons / CC BY SA

Hodně důležitý je i kvalitní spánek. Spánek nám taky udržuje imunitu zdravou a budeme díky němu méně náchylní k nemocem. Zdravý nepřerušovaný spánek znamená 7 – 9 hodin u dospělého člověka. Pokud však nemůžete spát tak dlouho, můžete zkusit zlepšit své návyky, například tím, že se večer vyvarujete konzumaci alkoholu a kofeinu, budete dodržovat relaxační aktivity a probouzet se každé ráno ve stejnou dobu.

A jak to máte s posilováním imunity vy?

Zdroj: Medicinenet

Diskuze Vstoupit do diskuze
95 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
DámskýDeník
Máte pocit, že se vám láska vyhýbá? Přitáhněte si štěstí podle znamení zvěrokruhu
Události247
Události247
Novým ministrem školství bude od zítřka Vladimír Balaš. Prezident Zeman mu při jmenování vyčetl prohřešky z minulosti
VědaŽivě
VědaŽivě
Neetické pokusy koktajícího vědce: Oběťmi se stalo 22 malých sirotků, projekt se jmenoval „Monster Study“
adbz
adbz
Lepší rajčata a papriky jste ještě nejedli. Tohle domácí hnojivo sice musíte nechat pár dní odstát, ale rozhodně se to vyplatí