Cviky při sedavém zaměstnání: Nohy budou vděčné, nemusí se přitom vůbec vstávat ze židle

K udržení všech tělesných funkcí je nezbytné se hýbat. I v případě dlouhého sezení nezapomínejte na pohyb pro posilování svalů a podporu toku krve s potřebnými látkami.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Dle terapeutky a wellnes koučky Natashy Freutel lze dolní končetiny efektivně posilovat i vsedě. Pohyb nohou snižuje negativní vliv dlouhého sezení na jednom místě, protože udržuje v pohotovosti metabolismus a alespoň některé z mnoha svalů.

Lýtkové svaly

Nejsilnějším svalem lidského lýtka je trojhlavý sval lýtkový, který se dělí na dvojhlavý a šikmý sval. Tyto svaly se upínají na stehenní kost, bércovou, holenní i lýtkovou kost a na Achillovu šlachu. Tyto svaly jsou nezbytné pro chůzi, běh, skákání a všechny další aktivity vykonávané na nohách. Pro udržení aktivity je důležité posilovat i tyto svaly. K tomu není potřeba již zmíněný běh nebo skákání, je možné je cvičit i vsedě.

Účinky posilování lýtkových svalů

Bez lýtkových svalů by lidé nemohli chodit nebo běhat. Tyto svaly údajně ukrývají i velký potenciál pro optimalizaci zdraví. Při jejich správné aktivaci lze zvýšit metabolismus na dostatečně dlouhou dobu tak, aby docházelo k účinnému spalování kalorií. Cvičení podporuje hubnutí a pomáhá stabilizovat kolísání krevního cukru v krvi.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Cvičení dolních končetin

Během dlouhodobého sezení, ať už u televize nebo při sedavém zaměstnání, byste se měli zaměřit na aktivitu nohou. Jeden zcela účinný cvik ovlivňující kompletně celé tělo dosud neexistuje, avšak cvičením nohou v průběhu sezení můžete stimulovat alespoň částečně svalovou činnost a oběh kyslíku a dalších životně důležitých živin v těle.

Nohama můžete kroužit, ať už celými končetinami nebo jen chodidly, snožmo nebo jednu po druhé zvedat a nebo je třeba opakovaně pokrčit a natahovat. Pokud je to možné, můžete v práci židli vyměnit za gymnastický míč a sedět na něm. Při opravdu dlouhém sezení se občas také protáhněte, vstaňte a aktivujte i jiné partie. Nezapomeňte, že pro zachování celkového zdraví a přiměřené hmotnosti je důležitý celkový zdravý životní styl s vyváženým jídelníčkem a dostatečnou fyzickou aktivitou.

Jak se procvičujete při dlouhém sezení?

Zdroj: Healthline
Diskuze Vstoupit do diskuze
149 lidí právě čte
Autor článku

Aneta Plchová

Zobrazit další články