Protažení, které úplně odbourá bolest zad. Většina se dělá vleže, mělo by být denní rutinou

Bolest zad je vzhledem k současnému životnímu stylu většiny lidí velmi častým problémem. Pokud netrpíte žádným onemocněním, vyřešte bolesti pomocí následujících cviků.

i Zdroj fotografie: iStock
                   

Ačkoliv bolest zad postihuje velkou část populace, rozhodně se nejedná o normální stav. Jestliže trpíte bolestmi zad, řešením není zlehčování problému a vyhýbání se tělesné námaze. Rozhodněte se jednou pro vždy bolesti zad vyřešit a zařaďte do své každodenní rutiny následující cviky, povzbuzuje instruktor Daniel Bubnis, M.S.

1. Zvedání jedné dolní končetiny

Lehněte si na záda, pravou nohu nechte mírně pokrčenou v koleni. Levou nohu natáhněte, uchopte jí oběma rukama v podkolenní jamce a pozvolna jí zvedejte až do místa, kam vám tělo bezbolestně dovolí. Poté nohu opět pomalu vracejte na zem. Opakujte tento cvik pětkrát a pak nohy vystřídejte.

iZdroj fotografie: Depositphotos

2. Přitahování dolní končetiny

Stále ležte na zádech a pokrčte obě nohy. Levou končetinu chytněte pod kolenem a zvolna přitahujte k trupu. V této pozici vydržte pár vteřin a poté nohu zase vraťte do výchozí pozice. Cvik opakujte dvakrát až pětkrát a pak nohy vyměňte.

3. Přetáčení dolní končetiny

Ležte a pravou horní končetinu upažte na zemi tak, aby byla k tělu v pravém úhlu. Levou paži i nohu nechte natažené. Pravou nohu mějte ve výchozí pozici také nataženou, ale poté jí pomalu pokrčte a přetočte směrem na levou stranu až přes levou nohu. Snažte se, aby se pravá noha dotýkala země a aby pravá ruka zůstala také na zemi. Opakujte dvakrát na každou stranu.

iZdroj fotografie: Depositphotos

4. Přitahování překřížených nohou

V poloze na zádech pokrčte levou nohu v koleni. Pravou nohu také pokrčte a položte přes druhou levou tak, aby se spodní část pravého lýtka dotýkala levého stehna nad kolenem. Obě nohy společně přitahujte směrem k hlavě až do místa, kam zvládnete. V této poloze chvíli setrvejte a poté vraťte nohy zpět. Zopakujte i s opačnou polohou nohou.

5. Záklon nohy

Lehněte si na levý bok, obě nohy pokrčte a kotník pravé dolní končetiny uchopte pravou rukou. Zatáhněte za nohu tak, aby se přitáhla směrem k zádům, avšak jen mírně, páteř nesmí být prohnutá. Zůstaňte takto pár vteřin a poté nohu zase pozvolna vracejte dopředu. Opakujte dvakrát, lehněte si na pravý bok a proveďte cvik i s levou nohou.

iZdroj fotografie: Depositphotos

6. Pozice s pokrčenou nohou

Přesuňte se do stoje a udělejte výpad. Nohu, která směřuje dozadu, položte úplně na zem tak, abyste na ní klečeli. Levou nohu mějte pokrčenou a stůjte na zemi celou plochou levého chodidla. Ruce si položte na koleno levé nohy. V této pozici vydržte několik vteřin a pak nohy vyměňte.

7. Protažení zad

Stoupněte si před stůl, předkloňte se a oběma rukama se chytněte okraje stolu. Ruce mějte natažené a nohy mírně pokrčte. Opět takto chvíli počkejte. Pak si stoupněte rovně a protáhněte záda tak, že se budete ohýbat v bocích do levé i pravé strany.

Jak často trpíte bolestmi zad?

Zdroj: Healthline
Diskuze Vstoupit do diskuze
78 lidí právě čte
Autor článku

Aneta Plchová

Zobrazit další články
DámskýDeník
DámskýDeník
Zničehonic se u něj objevila bolest zad. Při vyšetření vyšlo najevo, že má jeden orgán navíc
Události247
Události247
Ukrajina dostane velkou pomoc. Nově dodané tanky budou něčím výjimečné
VědaŽivě
VědaŽivě
Výhody platební brány pays proti konkurenci
adbz
adbz
Microgreens: Zásobárnu vitamínů si snadno vypěstujete doma