Poloha, která uleví od migrén, podporuje lymfatický systém a zmírňuje křeče: Nohy opřené o zeď

Na konci únavného dne je potřeba si hodit nohy na zeď, a to doslova. Není potřeba žádné vybavení, stačí pouze zeď a vaše nohy. Odpočinete si a podpoříte své zdraví.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Spousta lidí celé dny ve své práci sedí, což je bohužel ta nejhorší možnost pro tělo i zdraví. Regenerační jógová pozice Legs Up the Wall, neboli nohy na zeď, dostane vaše tělo do opačné pozice oproti celému dni. Jógová instruktorka Courtney Sullivan tvrdí, že je skvělá k odpočinku, ale má pozitivní vliv také na zdraví. Díky své jednoduchosti ji zvládne každý a navíc má více možností provedení. Je tedy vhodná i pro lidi, kteří s jógou nebo cvičením teprve začínají.

Jak správně pozici provést

Posaďte se ke zdi svým pravým bokem, pokrčte kolena a chodidla přitáhněte k bokům. Otočte se nohama proti zdi a lehněte si na záda. Následně položte boky ke zdi, případně kousek dál. Umístěte si ruce do polohy, ve které vám bude příjemně a zůstaňte v této poloze 20 minut. Poté se odtáhněte od stěny a zůstaňte několik okamžiků na zádech. Přitáhněte si kolena k hrudi a přetočte se zpět na pravou stranu, chvíli si odpočiňte a poté se pomalu můžete začít zvedat.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený Yoga & Fitness Professional/ Amy Irish (@getfitwithamyllc)

Jakmile budete mít natrénovanou základní pozici, je možné zkusit i její jiné varianty. Jednou z nich je takzvaný motýl. Při této variantě je nutné dát chodila k sobě, pokrčit kolena a přiblížit chodila k bokům. Pokud chcete, aby protažení bylo hlubší, je možné si zatlačit rukama do stehen. Při všech variantách je důležitým bodem dýchaní. A i pro ty, kterým nevyhovuje poloha vleže na zádech, můžou být užitečné brániční či rezonanční dýchací techniky.

Vliv pozice Legs Up the Wall na zdraví

Vědecky podložené pozitivní účinky jógy nabízí velikou rozmanitost, co se celkové pohody týká. Pravidelné cvičení pozice nohy na zeď uvolní vaši mysl, ale nejen to. Také poskytuje úlevu od bolesti sedacího svalu, zlepšuje funkci štítné žlázy, poskytuje úlevu od bolesti hlavy a migrény. Lidé si také pochvalují pocit větší energie, zmírnění napětí v dolní části zad či zmírnění křečí v nohou a chodidlech. Také díky tomu dochází k podpoře toku lymfy, ke zvládnutí křečových žil a také ke zlepšení krevního oběhu.

Může také pomoci při lehčích depresích, zlepšit trávení, vyrovnat krevní tlak nebo zlepšit spánek. Při pozici můžete pociťovat mravenčení v nohou nebo chodidlech, především pokud ji držíte delší dobu. Pokud k tomu dojte ohněte kolena směrem k hrudníku nebo protřepejte nohy, aby se stimuloval oběh. Nohy na zeď je zkrátka pozice, která je vhodná i pro ty, kteří s jógou začínají. Může vám pomoci se uvolnit a nabít energií. Pokud potřebujete pomoc nebo se chcete rozvíjet dále, je vhodné se obrátit na profesionály.

Jaké jógové pozice máte nejraději?

Zdroj: Healthline
Diskuze Vstoupit do diskuze
56 lidí právě čte
Zobrazit další články