Opření nohou o zeď: Jednoduchý cvik pomůže hned s 5 problémy

Pravidelné opírání nohou o zeď je skvělý způsob, jak si zajistit pevné zdraví a zbavit se bolestí. Stačí jej provádět každý den v posteli a změny poznáte ihned.

nohy na zdi i Zdroj fotografie: Freepik
                   

Jógová cvičení si v poslední době získávají čím dál více obliby. Jsou jednoduchá, lze je provádět z pohodlí svého domova a ve finále vám přinesou mnohem větší užitek než jiný sport, a to co se týče psychického, tak i fyzického zdraví. Obzvláště účinně se osvědčilo především opírání nohou o zeď, což je poloha, která přináší dokonalou relaxaci pro páteř a mnoho orgánů, díky čemuž vám pomůže vyřešit mnoho nepříjemných potíží a podpořit chod organismu. Stačí jej provádět pravidelně a změny pocítíte velmi brzy.  

1) Lepší krevní oběh

Zdravý krevní oběh je nezbytný pro pohodlný a bezstarostný život. Pokud vás navíc trápí křečové žíly nebo časté modřiny, může se jednat o signál, že tento důležitý systém nepracuje tak, jak by měl. Naštěstí si však můžete pomoci, a to jednoduše pravidelným opíráním nohou o zeď, kterým jej snadno podpoříte a vrátíte do normálu. Vaše nohy také získají pocit lehkosti a výrazně tímto způsobem snížíte riziko vzniku krevních sraženin, které mohou zapříčinit závažná onemocnění, včetně srdečního infarktu.

2) Rychlejší trávení

Když zvedáte nohy, svaly v břiše se mírně napínají, což následně vede ke zlepšení funkce střev. To vám mimo jiné pomůže ulevit od nepříjemných problémů s trávením a dokonce jej podpoří tak, abyste se cítili po jídle co nejlépe. Pokud si chcete pomoci, můžete toto cvičení provádět po každém jídle, díky čemuž se navíc nebudete cítit plní a na potíže, jako plynatost nebo nadýmání, budete moci zapomenout. V případě, že vás však trápí některé problémy příliš dlouho, raději navštivte lékaře, neboť by se mohlo jednat o onemocnění. 

3) Úleva od bolesti

Při zvedání nohou do vzduchu také dochází k napínání svalů pánevního dna. To znamená, že vám toto jednoduché cvičení pomůže zmírnit menstruační bolesti, bolesti téměř každého kloubu a také svalů. Stejně tak si však můžete tímto způsobem ulevit od nepříjemných křečí, pokud vás přepadnou během noci a díky lepšímu prokrvení se také zbavíte nepříjemné bolesti hlavy a migrén. Stačí zvedat nohy do vzduchu pokaždé, když se s těmito problémy budete potýkat, a úleva přijde během několika minut. 

ženu bolí záda, ischias izdroj fotografie: Depositphotos

4) Protažení svalů 

Většina lidí často zapomíná, že unavené svaly je také třeba pravidelně protahovat, aby jim bylo dopřáno dostatečné péče. A právě zvedání nohou do vzduchu je jednoduchý způsob, jak dostatečně prokrvit celé tělo a uvolnit svaly krku, nohou, ramen a zad – tyto části těla mimo jiné trápí lidi bolestí a křečemi nejvíce. Díky tomuto jednoduchému cviku si však můžete velmi snadno pomoci a získat tak potřebnou úlevu a prevenci. Nezapomínejte také pravidelně sportovat, čímž své tělo dostatečně zpevníte. 

5) Duševní pohoda a relaxace těla 

Pravidelné zvedání nohou vám také dokáže pomoci přinést duševní pohodu a dostatek odpočinku, zejména pokud jej provádíte před spaním. Abyste získali co nejlepší výsledky, stačí si lehnout do postele, opřít nohy o zeď a vydržet v této poloze alespoň 10 až 15 minut. Mimo jiné se vám bude také lépe usínat, protože uvolníte nejen své tělo, ale také mysl, která se musela přes den vypořádat s velkým množstvím stresu. 

Jak se toto cvičení osvědčilo vám?

Zdroj: Zdrave.to
Diskuze Vstoupit do diskuze
142 lidí právě čte
Autor článku

Lukáš Jírovec

Zobrazit další články