9 základních rad které dívkám usnadní život s menstruací

Základní pravidla, která je nutné dodržovat, když má žena své dny. Ulehčete si během tohoto nepříjemného období

Menstruace je normální a přirozený cyklus v životě každé ženy. Občas je to ale velmi složité období a proto přinášíme 9 rad, díky kterým to bude mnohem snesitelnější.
i Zdroj fotografie: freepik.com

I když je toto téma i v dnešní době občas jedno velké tabu, jedná se o věc naprosto normální a přirozenou. Každá žena je jedinečná a každá má svůj vlastní cyklus. Pro některé je zvládání menstruace hračka, pro jiné tímto obdobím nastává téměř hotové peklo. Právě proto přinášíme 9 základních rad a tipů pro lepší zvládání celého menstruačního cyklu.

1. Čisté menstruační pomůcky  

Čistota a svěžest je to, co ženám nejvíce pomáhá při celé menstruaci. Proto je dobré, pravidelně měnit menstruační pomůcky za čisté. Ať už se jedná o klasické vložky, tampony nebo menstruační kalíšky, vždy je dobré je přibližně každé 3 hodiny měnit. Zabráníte tak nepříjemnému zápachu i pocitu vlhkosti. Na trhu jsou nyní novinkou také menstruační kalhotky, díky kterým nepotřebujete žádné další pomůcky. Ty jsou totiž maximálně absorpční a stačí je na konci dne prostě jenom jednoduše vyprat.

iZdroj fotografie: pexels.com

2. Vyvarujte se bolesti

Menstruace umí být pro spoustu žen velmi bolestivým obdobím kvůli nepříjemným křečím, které jej doprovázejí. Vyvarujte se proto jakékoliv další bolesti jako například zubařské zákroky, depilační zákroky pomocí vosku a jiným podobným úkonům.

iZdroj fotografie: pexels.com

3. Nechráněný pohlavní styk

Spousta z žen se během svých dnů vyhýbá jakýmkoliv sexuálním aktivitám, jiné však naopak v tomto období právě vyhledávají možnost nechráněného pohlavního styku v domněnce, že během menstruace nemůžou otěhotnět. Opak je však pravdou a otěhotnět skutečně můžete i v těchto dnech. Spermie totiž uvnitř dělohy mohou setrvat až do konce menstruace. Navíc před pohlavními nemocemi vás menstruace neochrání, takže zodpovědný přístup je potřeba zachovávat i v době měsíčků.

iZdroj fotografie: pexels.com

4. Cvičení

Názory na cvičení během menstruace se značně liší. Mnozí z řad odborníků tvrdí, že cvičení během menstruačních dnů má negativní vliv na chod celého těla v těchto dnech, druhá skupina je však toho názoru, že cvičení je zdravé, ať už při menstruaci nebo mimo ni. Proto záleží na konkrétní ženě a jejím pocitu. Nemělo by vás však při cvičení v době menstruace nic bolet a už v žádném případě by se vám neměla točit hlava.

iZdroj fotografie: pexels.com

5. Pravidelné stravování

V době menstruace už tak ženy ztrácí spoustu energie, proto se nedoporučuje vynechávat jednotlivá jídla během dne. Základem pro správný chod těla v těchto dnech je dodržování zdravé životosprávy v podobě minimálně tří jídel denně a řádného doplnění tekutin. Diety a omezování stravy se během měsíčků nedoporučují.

iZdroj fotografie: pexels.com

6. Noční občerstvování

V návaznosti na minulé doporučení je také nutno doplnit, že v období menstruace tělo přijímá a spaluje jednotlivé látky rozdílně než za běžných dnů. Proto když vás popadne noční hlad, raději zkuste znovu usnout a najíst se až ráno. V noci by totiž tělo přijaté jídlo nespálilo, což by mohlo vést k bolestem břicha a zažívacím potížím a také k nechtěnému přibírání kil navíc.

iZdroj fotografie: pexels.com

7. Kvalitní spánek

Menstruační křeče mohou narušit spánek mnoha ženám a dívkám, i přesto se však doporučuje spát minimálně 8 hodin. Tělo je pak schopné lépe nasbírat ztracenou energii a také zlepšuje náladu. Kdo se přece řádně nevyspí, bývá mnohdy mnohem více podrážděný a bez nálady.

iZdroj fotografie: pexels.com

8. Mléčné výrobky

Ženy a dívky, zejména ty, které pravidelně trpí menstruačními křečemi, by se v tomto období měly vyvarovat konzumaci mléčných výrobků. Ty totiž obsahují kyselinu arachidonovou, která má na tyto křeče velmi negativní vliv.

iZdroj fotografie: istockphoto.com

9. Vyvarujte se smutku

Všeobecně známým faktem o menstruaci je, že ženy jsou v těchto dnech mnohem více citlivé a náchylnější k depresím. Proto se vyvarujte jakýmkoliv činnostem, které by takové pocity mohly vyvolat. Jedná se například o strašidelné nebo tragické filmy, smutné písně atd. Raději si udělejte krásnou procházku v přírodě, pusťte si komedii, nebo si užívejte času se svými blízkými.

iZdroj fotografie: pexels.com
58 lidí právě čte
Zobrazit další články
Co si myslíte o článku?
4/5 (80%) 305 hlasů
Nahlásit chybu
Soutěž pro naše čtenáře
Tento týden už po čtvrté v řadě budeme pravidelně losovat výherce letu bojovým letounem, zadejte e-mail a zúčastněte se.
Další slosování soutěže za:
Zadáním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů