Reklama

Problémy s nespavostí? Zaručený trik vás uspí jako miminko. Takhle do růžova jste se ještě nevyspali

Nekvalitní spánek trápí velkou část populace. Přitom ve většině případů stačí, když se naučíte několik zdravých návyků před spaním a uvidíte, že se budou dít změny k lepšímu.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Vzbudit se ráno s únavou, kruhy pod očima nebo jinými nepříjemnými pocity, nechce nejspíš nikdo. Naštěstí se tomu můžete vyhnout a odstranit všechny špatné zvyky, které negativně působí na dobrý spánek. Zvýšená únava, chvilkové spaní přes den nebo časté noční buzení jsou důvody k tomu, abyste změnili pár věcí. Není tím zvýšení příjmu kofeinu, ale naopak to, že začnete více myslet na svou pohodu a zdraví.

Místo, kde spíte

Mnoho lidí zapomíná na to, že ložnice je pouze místem, kde se má spát. Nedávejte si do tohoto pokoje televizi, notebook a jiná zařízení, na kterých trávíte hodně času a odrazují vás od toho, jít včas do postele. Navíc tato zařízení vyzařují modré světlo, které tlumí tvorbu melatoninu, což je důležitý spánkový hormon. Odložte přístroje a telefon stranou a stáhněte si do nich aplikaci, která modré světlo tlumí. Případně si pořiďte masku na spaní, jež lehce pomůže.


iZdroj fotografie: Depositphotos

Zároveň nezapomínejte ani na to, že je potřeba, aby byla v ložnici tma a ticho. K zajištění tmy pomohou závěsy a žaluzie. Na hluk používají lidé nejčastěji špunty do uší. Lepší usínání si také zajistíte tím, když pořádně vyvětráte a v pokoji budete udržovat teplotu okolo 16 až 18 °C. Při vyšších stupních byste se pravděpodobně budili horkem. Záleží však na každém člověku, zda má raději chlad nebo teplo.

Omezte pití alkoholu

Alkohol je v menší míře pro zdravý dokonce i prospěšný. Není tím ale myšleno, že jej budete konzumovat příliš často. Mnoho lidí se domnívá, že se po něm lépe spí. Je sice pravda, že po alkoholu rychleji usnete, ale už možná nevíte o tom, že se při spaní narušují hlubší spánkové cykly. Pokud si chcete dát skleničku, nedávejte si jí těsně před spaním, ale začněte s pitím dříve.


iZdroj fotografie: Depositphotos

Zařaďte do života více pohybu

Je dokázáno, že cvičení a jakákoliv fyzická aktivita pomáhá bojovat proti únavě, špatné náladě a kilům navíc. Nejpozději tři hodiny před spaním si zacvičte a uvidíte, že se ráno probudíte s dobrou náladou a krásně odpočatí. Postačí vám svižná procházka, běh, jízda na kole nebo jiná aktivita. Jestliže nechcete chodit ven, pořiďte si domů přístroje, jako je například eliptický trenažer, běžecký pás nebo rotoped.


iZdroj fotografie: Pixabay

Dodržujte pravidelnost ohledně spánku

Lidské tělo si dokáže zvyknout na různé režimy. Vy se tedy můžete pokusit o to, abyste začali chodit spát a vstávali pravidelně. Zařaďte do této pravidelnosti i stejné činnosti před ulehnutím do postele. Nejčastěji se jedná o koupel, čištění zubů, četbu knihy nebo jakoukoli jinou činnost, která je vám příjemná. Lidský mozek si rychleji navykne na to, že po této aktivitě přichází spánek.

Jaké máte osvědčené triky na klidné spaní vy?

Zdroj: Brainandlife

Diskuze Vstoupit do diskuze
75 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
Respirátory v barvě oblečení – dolaďte se konečně k dokonalosti
Události247
Slovenská vláda se přepočítala. Zavedla loterii, pak lockdown, ale očkovací centra jsou úplně prázdná
VědaŽivě
Jak spolehlivé jsou domácí antigenní testy na covid?
adbz
Jak bez námahy a přesto precizně vyčistit vánoční ozdoby, světýlka a umělý stromek. Navraťte letos Vánocům jejich lesk